Вежди Рашидов: България и Саудитска Арабия трябва да опознаят културното си наследство

Русия и Китай правят ваксина срещу новия вирус Пекин предал на Москва генома

ФИФА плаши „Левски“ с отнемане на точки

Трети мач без гол за ЦСКА

Борисов се срещна с външния министър на Саудитска Арабия (ВИДЕО) Има възможност България да бъде регионален център за газоразпределение на Балканите, заяви премиерът

Музеят събра 8000 лева за реставрация на икони

Светофарна сигнализация в Стара Загора избягва конфликти между пешеходци и шофьори

Професионални риболовци искат строги наказания за фирми, нанасящи щети на екосистемите Настояват риболовният билет да поскъпне с 5 лева

Васил Божков: Държавният апарат работи срещу собствените си закони, в опит да унищожи частен бизнес и ПФК „Левски“

Председателят на Асоциацията на заведенията: Протестът ни беше политически яхнат

Ашли с гурбетчийска песен Режисьор на видеоклипа е Ненчо Касъмов, сниман е в Сандански и Мелник

Германия спира производството на електроенергия от въглища до 2038 г.

МЗХГ стартира информационна кампания за директните плащания през 2020 г.

Томислав Дончев: България може да служи като пример за усвояването на евросредства по кохезионната политика

Пастир попалил имущество за над 50 000 лева, за да отмъсти на работодателя си

Класическото синьо е цветът на 2020 година Символизира спокойствие и увереност

От близо 20 години Panton Color Institutе предвижда и диктува глобалните тенденции при цветовете, които компаниите по света използват в развитието и рекламирането на продуктите си. По традиция Panton определя и цветът на годината, като за 2020 е избран класическият син цвят.

Живеем във време, което изисква доверие и вяра. Именно това постоянство и увереност изразява класическото синьо (Pantone 19-4052) – солиден син нюанс, на който може винаги да разчитаме. Цветът ни предизвиква да разсъждаваме по-дълбоко и да комуникираме по-често“, така Лиатрис Айсман, изпълнителният директор на Pantone Color Institute, представи цветът на 2020-та през този декември.

С началото на нова ера се затваря и един кръг – през далечната 1999-та, за цвят на годината е избран Cerulean – светлосин нюанс, символизиращ новото начало. С настъпването на 2020 година отново доминира синият цвят, чиято символика се свързва със спокойствието и увереността, както и с елегантността и простота. Класическото синьо може да се тълкува и като метафора за свобода на въображението и откриване на нови хоризонти.

Интересен е и преходът от тазгодишния цвят – жив корал – символизиращ жизнена сила, топлина и оптимизъм, към по-умерения син цвят. И докато живият корал е вдъхновен от застрашените рифове, класическото синьо идва в момент, когато е най-необходимо: „Завръщаме се към класиката, защото светът е твърде хаотичен“, категорична е Айсман.

Цветът на годината оказва огромно влияние върху редица индустрии и сфери, включително и в една от най-могъщите – модната. Класическото синьо се вписва в гардероба както на мъжете, така и на жените, а освен това е подходящо да се носи през всички сезони. Универсалността на цвета го прави лесно приспособим дори в избора на аксесоари и бижута. Така дамите, които искат да са в крак с тенденциите, е добре да заложат на скъпоценни камъни като аквамарин, сапфир и опал. Колкото до господата, вратовръзките, часовниците, а защо не и колата, са чудесен начин за инкорпориране на нюанса във всекидневието.

Практическото приложение на класическото синьо се отнася до въздействието му върху психиката и подсъзнанието. Синият цвят действа успокоително на нервната система, поради което интериорни дизайнери препоръчват цветът да присъства възможно по-често в дома. Независимо дали е под формата на боядисани стени, плътни завеси, покривка на масата или просто ваза – засиленото наличие на сини вещи ще повлияе положително върху отърсването от стреса. Цветът спокойно може да се добави и на работното място, с което напрежението ще се тушира значително.

От друга страна, синият цвят има свойството да потиска апетита. Хората, които желаят да намалят телесното си тегло, може да се възползват от този ефект на цвета, като се хранят по-често в сини чинии, съхраняват продуктите си в сини пликове/кутии и като цяло декорират кухнята си в този цвят. Повишената консумация на естествено оцветени в сиьо храни – боровинки, сини сливи, грозде и други, също оказва влияние върху количеството изядена храна.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.