В Сандански протестират срещу отстраняването на лекар

Луис Гарсия, европейски шампион от 2005 година, ексклузивно пред „Труд“: „Ливърпул“ подцени ЦСКА и за малко много да съжалява

Утре откриват новите 24 км от магистрала „Струма“ между Кресна и Сандански (СНИМКИ)

Дигитална рецепта за успех Чудната история на Чудомир Моневски - от раздавач на туристически брошури до бизнес лидер за 2018 г.

Президентът Радев: Откриването на посолство на Йордания у нас ще укрепи връзките между двете държави

Президентът Радев: Йордания е перспективен партньор за разширяване на българския износ към региона на Близкия Изток

Шофьор блъсна столичен полицай и избяга, униформеният е в болница Извършителят се издирва, автомобилът му е открит изоставен в района на „Студентски град“

АПИ към шофьорите: На път само с автомобили, подготвени за зимни условия

Откриха сериозни нарушения в две столични психолаборатории

Цветан Цветанов: Няма община, която да не е получила целеви средства

Над 160 снегорина чистят пътищата в София

Цветанов: Ако президентът иска да говорим за избори и Изборен кодекс, нека първо каже как е финансирана кампанията му

Румен Овчаров: Целта на подновяването на енергийната стратегия на България е да бъдат гарантирани приходи за определени фирми

Алекс Петканова закъса с педикюра

Китайски хакери проникнали в системите на подизпълнители на американските ВМС Откраднали данни за поддръжка на кораби и планове за ракети

Кметът Иван Портних: Варна е град в развитие Дестинация четири сезона и „Варна град на знанието“ са сред основните приоритети

– Г-н Портних,  бяхте домакин на работна среща във Варна с премиера Бойко Борисов, вицепремиера Валери Симеонов, министрите на финансите и на транспорта Владислав Горанов и  Ивайло Московски.Какви са резултатите?

– Срещата беше изключително ползотворна. Благодаря на министър-председателя и на всички министри, защото проектите, които  бяха анонсирани и ще бъдат подкрепени, са от изключителна важност за развитието на града и решават дългосрочни проблеми, някои от тях трупани с десетилетия. Продължаваме с обновяването на инфраструктурата – с много амбициозна задача за разтоварване на движението, но успоредно с това излизаме и „извън асфалта“ – ще строим нов образователен център.

– Кои са проблемите, които ще бъдат решени?

– Първо – проблемът с трафика. През последните три години морската столица се развива  динамично, затова е от жизнено важно значение да бъде облекчено движението в и около града. Такова решение дават ремонта и разширението на бул.“Васил Левски“.  Това е проект от преди 30 години, от чиято реализация има все по-голяма необходимост – с три платна, с три ленти в посока, с две отделни платна, които да обслужват микрорайоните.  Така трафикът, който в момента влиза от АМ „Хемус“ към центъра ще минава по транзитния бул. “Левски“ – под основните булеварди „Владислав Варненчик“, „Сливница“, „Цар Освободител“.По този начин ще се преразпредели вътрешния автомобилен поток.  Това ще бъде и бързата връзка с крайезерния път. Практически, ще изведем трафика от центъра и ще облекчим града от пътуващите за курортните комплекси, за Добрич, Каварна, за Румъния. Вторият проект – също много важен, е продължаване на  бул. „Сливница“ до „Атанас Москов“ и оттам – изграждане на връзка с  АМ „Хемус“, като дублираща връзка на тази на бул. „Владислав Варненчик“ и също ще облекчи движението.

– Какви други инвестиции в инфраструктура предвижда общината?

– Община Варна бе една от първите в страната с одобрена инвестиционната програма по оперативната програма „Региони в растеж“, на стойност 85 млн. лв. Готови сме да започнем работа на терен, предстои да дадем старт на ремонта на бул. „Мара Тасева“, където ще бъде изградено ново кръгово движение, пешеходна пасарелка, спортни съоръжения, площадки, зелени площи. Обектът е на територията на район „Аспарухово“, в който през последните години се правят големи инвестиции за модернизация на инфраструктурата. Там са други два големи обекта – бул. „Народни будители“ и „Първи май“. Предстоят ремонти и на бул. „Приморски“, част от „Осми приморски полк“.  Рекордни средства ще бъдат инвестирани и в образователна инфраструктура – 19,3 млн. лв., които са за въвеждане на мерки за енергийна ефективност в 7 училища, 2 професионални гимназии и 3 детски градини. Това е сериозна инвестиция, която ни дава възможност да работим за създаване на по-добри условия както на най-малките варненци, така и за хората, които се грижат за тяхното възпитание и обучение.  Стъпка към реализирането й е проектът „Варна – Град на Знанието“, който предвижда създаване на съвременна модерна материално-техническа база за образование и кариерно развитие.

– Каква е концепцията на „Варна – град на знанието“?

– „Варна- град на знанието“ означава създаване на съвременна среда за образование и развитие. Имаме потенциала на 6 университета и 3 колежа, на научно-изследователски институт, в града учат над 40 000 студенти. Десет фирми от IT сектора и аутсорсинг компании отвориха офиси във Варна през последните 2 г., очакваме инвестиции на още една, която ще отвори нови 150 работни места. Бизнесът търси високо образовани кадри, затова трябва да създаваме условия за образование. Ще припомня, че това винаги е било приоритет за нас – най-голям относителен дял в общинския бюджет на Варна за т.г. – 38,5% или 104 млн. лв., е за образование. Успоредно с това изключително важно за мен е и решението, което бе подкрепено от правителството – за нова сграда на Математическата гимназия. В момента училището, чиито възпитаници ежегодно печелят златни медали в световни състезания, дели една сграда с ОУ „Захари Стоянов“. Важно е и двете учебни заведения да имат свои бази – съвременни и удобни. В момента се очертава възможността да създадем нов образователен център, кампус – с IVезикова гимназия, Математическата гимназия и Професионалната гимназия по химични технологии. Премиерът много хареса идеята. Лично видях успешно реализиран такъв проект в Ливърпул и вярвам, че можем да приложим техния опит.Част от визията „Варна – град на знанието“ е и новата сграда на библиотеката. Това е проект с европейски измерения – не само библиотечен фонд, а път към знанието с най-съвременни технологии, връзка със световни библиотеки, както и с място за разговори, дискусии, дебати. Библиотеката ще стане динамично място за всички търсещи познанието и творчеството.Проведохме международен конкурс с над 430 участници от цял свят, който бе спечелен от проектантско бюро от Холандия. В момента приключва техническото проектиране, след което ще стартира процедурата за избор на изпълнител. Освен книгохранилище, тя ще бъде модерен център за културни събития, една нова емблема на Варна, тъй както библиотеките по света са символи на духовността на градовете.

– Какви други идеи за Варна бяха коментирани по време на работната среща?

– Другите проекти, които коментирахме, е продължаване на социализацията на „Пристанище Варна-изток“.Зоната, която беше отворена за гражданите се превърна в любимо място за варненци и гостите на града. Прекрасно място за всякакъв вид културни и спортни събития, затова, според мен, този процес трябва да продължи. Естествено в много тясна координация с ръководството на пристанището и с Министерството на транспорта – по начин, по който да не се засягат пристанищните дейности. Напротив – идеята е да бъде съчетан обществения интерес с развитието на пристанището и запазването му като функционалност и мощности. Затова се радвам, че разговорите с министър Ивайло Московски,с лидера на КНСБ Пламен Димитров, с ръководството на „Пристанище Варна“ са конструктивни.В миналото пристанищата са създавали градове, днес градовете превземат пристанищата.През последните 20 години, например, в над 30 града в Европа и Америка те се модернизират и локализират в нови по-практични места за развитие, като Балтимор, Сидни, Барселона, Ротердам, Бостън, Лондон, Генуа, Марсилия, Ливърпул. Това не е стъпка срещу, това е част от съвременното развитието на морските градове , начин за модернизация на морския транспорт и успоредно с това създаване на условия за развлечения на гражданите. Примерно – чрез създаване на един модерен експоцентър, който може да бъде логично продължение на развитието на тази зона.

– Варна е представила амбициозни проекти, с какви мотиви ги защитихте пред премиера?

– Проектите, които представихме пред премиерарешават дългосрочно редица проблеми на града. Те са подчинени на четири стратегически направления, по които работим – развита икономика, модерна градска среда, туристическа дестинация за четири сезона и „Варна – град на знанието“.Тези приоритети не са схематични, а взаимно свързани и обосновани от потенциала на нашия град.  Целта ни е да създаваме условия за развитие на знаещите и можещите, за да превърнат Варна в още по-конкурентен европейски град. Изключителен пробив за Варна, например, са 10-те нови дестинации в Европа, които нискотарифнитеавиопревозвачи вече поддържат. Варна стана привлекателен логистичен център за  WizzAir, ЕasyJet, Ryanair. Това означава повече туристи, повече приходи в града ни и по-високи доходи, както и възможност за целогодишно развитие на културен, спа, конгресен туризъм. Всичко това е една отлична основа за превръщането на Варна в дестинация за четири сезона!  От друга страна, това е много сериозен тласък за бизнеса, защото мобилността  е изключително важно условие за успешен развитие. За да имаме икономика с по-висока добавена стойност и хората да бъдат с по-високи доходи.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Абе по-малко крадете в тази Варна. Продължението на ген. Колев 300 метра ги ремонтирахте 9 месеца за 7 милиона лева. Градския транспорт е окаян, частните фирми продължавате да ги държите в най-доходоносните линии. 409 пътува от Зл. пясъци, вози чужденци, а автобусите са пак на оня крадлив герберски арменец. Нищо, че автобусите са стари, без климатици и е абсолютно дискредитиране на България пред чужденците, важното е да има от къде да крадат герберите.

  2. Абре, Danyo, като ти е толкова черна Варна, разкарай се, иди на село, ама да е село с кмет от БСП! Чудно ще си живееш! И още нещо- Ул. „Генерал Колев“ я ремонтира любимия ти Кирил Йорданов! Хем си тъп, хем си злобен – чудна комбинация!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.