Дневен хороскоп на Алена за четвъртък, 24.10.2019

На 24 октомври 2019 да почерпят

Григор Димитров отпадна от турнира във Виена

Катер на гръцката брегова охрана мина през лодка с мигранти

Бени Ганц получи мандат от президента на Израел да формира ново правителство

„Капитал” изкара ЕК палач на магистрала “Струма” Източници на “Труд” в Брюксел опровергаха манипулациите в изданието за строителството на трасето Крупник - Кресна

Регистрация по ДДС при реклами във фейсбук

Всички страни от ЕС са се съгласили на отсрочка за Брекзит

Саудитската агенция по храните: Bългарските продукти са висококачествени

Къванч Татлъту заминава за 6 месеца в САЩ

Има задържан за взрива в гаража на адвокат от Монтана

Вдигат осигуровките за свободните професии Повече ще внасят и фермерите

ЦИК разреши привличане като обвиняем на Тома Белев за антисемитизъм Постъпило е мотивирано искане от главния прокурор по досъдебно производство

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 24 октомври 2019

Министър Танева: Над 600 работни места ще бъдат създадени чрез проекти по подхода ЛИДЕР

Константин Арабаджиев, КЗП: Намаленията за „Черния петък“ не отменят правото на рекламация

„Има търговци, които ни дават възможност да купим от тях по време на „Черния петък“ определена стока с намалена цена, но твърдят, че заради това не можем да предявим рекламация или да се откажем в 14-дневен срок при покупка през Интернет, което е наше изключително законово право в онлайн търговията“, предупреди по Дарик радио Константин Арабаджиев, член на Комисията за защита на потребителите (КЗП). Той подчерта, че намалението не може да ограничава правата на потребителите по закон.

Игнат Арсенов от Европейския потребителски център в България обясни, че при онлайн платформите важат същите правила, както и при електронните магазини. „Те дава възможност да сравним повече продукти от различни търговци. Това, обаче крие и своите рискове. На първо място, хората невинаги обръщат внимание от кого пазаруват. Образно казано платформите или т.нар. маркетплейсове представляват един пазар, а търговците в него са отделни сергии. Когато купуваме, ние сключваме договор с конкретния търговец от тази платформа, а не с нея. Тя осъществява посреднически функции. Добре е, когато разглеждаме такива „пазари”, да проверяваме кой е търговецът, тъй като нашите права ще зависят от това. Той може да не е български, дори може да не е в Европейския съюз. Платформите са задължени да обозначават от кой търговец купуваме”, каза Арсенов.

„Плюс на пазаруването от т.нар. маркетплейсове е, че ние се възползваме и от допълнителните защити, които предоставят тези платформи. Можем да предявим претенция, освен към продавача, също и към платформата“, добави Арсенов. Например – може да поискаме съдействие за посредничество с продавача. Той каза още, че плащанията през платформите са по-сигурни от тези през отделни сайтове.
Трябва внимателно да се четат условията, да се сравняват цените на няколко различни места, за да не стане така, че в желанието си да купим нещо на по-ниска и по-привлекателна цена, да попаднем в капана на нелоялен търговец, обърна внимание Константин Арабаджиев. „Понякога за „Черния петък“ търговците имат специални условия. Например, заради увеличения обем поръчки вместо в тридневен срок, доставят в петдневен“, посочи от своя страна Игнат Арсенов.

Проблематични може да се окажат най-вече сделките в социалните мрежи. Именно заради това Константин Арабаджиев апелира към всички потребители да бъдат много внимателни откъде и от кого поръчват стоки, особено по време на кампанията „Черен петък“.

„В традиционния магазин можем да видим стоката, да я разгледаме и да се убедим в нейните качества, да се консултираме с търговеца. В интернет това е невъзможно – там виждаме картинка и при пристигането си, поръчаната стока може да се окаже, че е много различна от начина, по който е била представена в електронния магазин”, каза още Арабаджиев.

Комисията за защита на потребителите традиционно следи провеждането на акцията „Черен петък“. Не са редки случаите, в които контролният орган констатира и санкционира различни нарушения. Сигнали за покупки от кампанията „Черен петък“ могат да бъдат подавани в КЗП и Европейския потребителски център. Санкциите варират между 500 и 30 000 лв.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (5)

  1. Черният петък е расистки и трябва да се забрани!

  2. Перезвоните мне пожалуйста 8(812) 984-74-51, Дмитрий.

  3. Перезвоните мне пожалуйста 8(499) 322-46-85, Дмитрий.

  4. Перезвоните пожалуйста по телефону 8 (499) 322-46-85, Валерий.

  5. Перезвоните мне пожалуйста 8(952)096-44-65, Екатерина.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.