Задигнаха каса с 680 лв. от оръжеен склад (обзор) Апашите и колата им са заснети от 5 камери

CNN спечели делото срещу Белия дом за отнетия пропуск на репортер

МРРБ: Електронната уикенд винетка ще струва 10 лв.

Тереза Мей назначи двама нови министри

Цигани убиха пътник във влак (обзор) Задържани са брат и сестра от клана Мутафчиеви от Ихтиман

Нинова: Докато съм председател, няма да има коалиция с ГЕРБ

Марин Льо Пен: Европа греши, че води Студена война срещу Русия

Кариерен форум за българи в Германия на 29 ноември

Словакия удостои трима българи с най-високото си отличие

Oтбелязват 130-годишнината от рождението и 70 години от мъченическата смърт на митрополит Борис Неврокопски

България, Турция и Русия с общ проект за гастрономически туризъм в региона на Черно море

Спипаха 22-годишен да драска по паметника на Съветската армия в София, арестуваха го (СНИМКИ)

МЗ купува 280 нови линейки за 38,3 млн. лева Подписват договорите в понеделник

Цветан Цветанов: Един президент трябва да е независим, а Румен Радев много ясно вече се позиционира при БСП

8 жертви и тотален хаос по пътищата в САЩ след първия сняг (ВИДЕО, СНИМКИ)

Красимир Вълчев: Учителската заплата трябва да превишава средната за страната

Снимка: МОН

Учителската заплата трябва да превишава средната за страната, за да мотивираме младите хора да се включат в учителската професия. Това каза в Пловдив министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, в отговор на журналистически въпрос за очаквания недостиг на учители и големия брой такива в предпенсионна възраст, предаде БТВ.

По думите на министъра най-мотивиращият фактор е възнаграждението и той припомни ангажимента на правителството за двойно увеличение на учителските заплати в неговия 4-годишен мандат.

Министър Вълчев даде пример, че през миналата година средната брутна заплата за младши учители вече е била 930, в момента е 1080 лева и отново каза, че е важно учителската заплата да превишава средната за страната.

В модерните общества учителската професия е станала по-непривлекателна за младите хора и, за да ги мотивираме да се включват в образователната система, ние трябва да предложим не само добро възнаграждение, но политики за квалификация на педагогическите специалисти, за подобряване на работата в училищата, за кариерно развитие и за подбор, посочи Вълчев. Важно е във всяко училище да имаме достатъчно учители, затова променихме модела на разпределение, като водещ е разходът за учители, посочи още той.

Предизвикателството пред всички образователни системи е да привлекат младите хора за включване най-напред в педагогическо образование, било чрез отпускане на допълнителни стипендии или допълнителен прием в приоритетните образователни направления, като и допълнителна квалификация за хора без педагогическо образование. По думите на министъра, през следващите години педагогическата професия ще става много по-отворена към специалисти от другите системи.

В Пловдив министър Вълчев взе участие в Национална конференция на тема: „Ресурсният учител – значим фактор за приобщаващото образование“. По темата той каза, че мерило за адекватността на всяка една образователна система е доколко тя успява да приобщи всяко едно дете и да го включи в образователната система.

По отношение на децата със специални образователни потребности, концепцията за приобщаващо образование предвижда предоставяне на подкрепа за тях във всяка една образователна институция т.е. те да се обучават интегрирано заедно с другите деца, като получава необходимата специфична подкрепа.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.