Добрите хотели с етикет за качество Министерството на туризма ще ги рекламира

Зам.-здравен министър Светлана Йорданова: Хората с тежки увреждания ще бъдат осигурени

Катаджия в схема за измами с коли (обзор) Използвали фалшиви документи, за да вземат возила под наем

Две инсталации ще наследят Бронзовата къща “Московска” 33 дава 100 хил. лв. за проекта

Огнен кошмар в Гърция, горят къщи (обзор)

Евростат: Трайна тенденция към намаляване на населението в България

10 000 чувала с пясък пазят столицата от потопите 3000 камери дебнат за порои, общината почиства 35 000 шахти

Ветеринар: Ако имаше зараза, да беше пламнала

ДАНС проверява кои медии са разпространявали фалшива новина за евтаназията на животни в Странджа

„MAMMA MIA” – триумфално в Софийската опера Поради огромния интерес ще има предсезонно седем извънредни спектакъла през септември

26 г. затвор за двойно убийство Бивш рейнджър се крил два часа в гардероб преди кръвопролитието

ФАЦ: Истината е, че в България има съвсем малко мигранти

Няма засегнати българи от пожарите в района на Атина

Сътрудничим си с Русия срещу фалшивите хапчета

Уникален печат открит в крепостта Лютица

Красимир Вълчев: Учителската заплата трябва да превишава средната за страната

Снимка: МОН

Учителската заплата трябва да превишава средната за страната, за да мотивираме младите хора да се включат в учителската професия. Това каза в Пловдив министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, в отговор на журналистически въпрос за очаквания недостиг на учители и големия брой такива в предпенсионна възраст, предаде БТВ.

По думите на министъра най-мотивиращият фактор е възнаграждението и той припомни ангажимента на правителството за двойно увеличение на учителските заплати в неговия 4-годишен мандат.

Министър Вълчев даде пример, че през миналата година средната брутна заплата за младши учители вече е била 930, в момента е 1080 лева и отново каза, че е важно учителската заплата да превишава средната за страната.

В модерните общества учителската професия е станала по-непривлекателна за младите хора и, за да ги мотивираме да се включват в образователната система, ние трябва да предложим не само добро възнаграждение, но политики за квалификация на педагогическите специалисти, за подобряване на работата в училищата, за кариерно развитие и за подбор, посочи Вълчев. Важно е във всяко училище да имаме достатъчно учители, затова променихме модела на разпределение, като водещ е разходът за учители, посочи още той.

Предизвикателството пред всички образователни системи е да привлекат младите хора за включване най-напред в педагогическо образование, било чрез отпускане на допълнителни стипендии или допълнителен прием в приоритетните образователни направления, като и допълнителна квалификация за хора без педагогическо образование. По думите на министъра, през следващите години педагогическата професия ще става много по-отворена към специалисти от другите системи.

В Пловдив министър Вълчев взе участие в Национална конференция на тема: „Ресурсният учител – значим фактор за приобщаващото образование“. По темата той каза, че мерило за адекватността на всяка една образователна система е доколко тя успява да приобщи всяко едно дете и да го включи в образователната система.

По отношение на децата със специални образователни потребности, концепцията за приобщаващо образование предвижда предоставяне на подкрепа за тях във всяка една образователна институция т.е. те да се обучават интегрирано заедно с другите деца, като получава необходимата специфична подкрепа.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.