Лъжат с хапчета за подобряване на зрението

Снимката на доктор Христо Тодоров, който препоръчва лекарството, е свалена от сайт за изображения.

Искат 69 лева за хранителна добавка

Измислят персонажи на лекар и “доволни клиенти”

Oпит за измама с хапчета за подобряване на зрението откри “Труд” в интернет. Продуктът е на същата фирма, която има цяла мрежа от лъжливи “лекарства” - за болки в ставите и за отказване от алкохол и други. Търговецът продава на клиентите опаковка от 30 хапчета, които всъщност са квалифицирани като “хранителна добавка”, за 69 лева.

Схемата на тези търговци е една и съща при всеки продукт. Онлайн специалисти използват робот, който превежда автоматично текста на няколко езика и рекламира стоката с едно и също съдържание в няколко страни. Имената на “доволните клиенти”, които би трябвало да вдъхват доверие на купувачите, са измислени персонажи, а снимките им закупени от сайтове за продажба на изображения. Точно по този метод е съставен персонажът на доктора Христо Тодоров, който уж препоръчва “Cleanvision”. Снимката му е изтеглена от секцията “доктори” в сайта www.pngall.com.

Според неговото мнение “съставът на лекарството включва специално подбрани компоненти, които възстановявали правилното функциониране на очните мускули и подобрявали състоянието на лещата на окото, а в комбинация с очната гимнастика, тази терапия давала сигурен резултат в най-кратки срокове и помагала да се избегне хирургическата интервенция”.

Доволните клиенти, според които зрението им се е възстановило след прием на Cleanvision, всъщност не съществуват. При проверка на снимката на една от тях - Дарина Христова, откриваме, че тя е “доволен клиент” и на друго лекарство, което се рекламира в Русия, под името Анна. А до името на друг клиент - Гергана Щерева, е поставена снимка на мъж.

Търговецът, регистриран в Панама, спекулира с вярата на хората, че при един курс на употреба, Cleanvision ще възстанови зрението им на 99%. В сайта се твърди, че в 9 от 10 случаи хората, приемали лекарствата, си възстановили зрението без операция, което само по себе си е невярно твърдение.

Фактът, че не може да се свържете с търговеца, а трябва да попълните форма за поръчки и тогава оператор да ви звънне, показва, че фирмата не иска да имате преки контакти с нея.

Коментари

Задължително поле