Малките прегрешения не са съвсем безобидни

Човек не се разболява от един вреден навик. Когато обаче свикнем с ред малки прегрешения и те станат неусетно част от ежедневието ни, тогава е добре да се спрем за малко и да се замислим.

Пренебрегвате болките си и други оплаквания

Много хора смятат честите простуди, болките в гърба или хроничната умора за нещо нормално. Със сигурност не си заслужава да изпадате в паника от тези симптоми, но не бива да ги пренебрегвате, защото могат да са сигнали на тялото, че има по-сериозни проблеми. По правило трябва да се потърси помощта на лекар, ако оплакванията не отшумяват в продължение на два дни.

Не смятате, че е нужно да използвате конец за зъби

Дори и най-качествената четка за зъби или най-добрата паста не могат да почистят пространството между зъбите, което представлява 30% от емайла в устата. Оттам обаче често тръгват възпаления към венците (парадонтит), което в някои случаи води до безсъние, сърцебиене и др. Най-добре е да почиствате зъбите с конец всеки ден, в краен случай 2-3 пъти седмично.

Нямате време да си приготвяте ястия от свежи зеленчуци

Специалистите по здравословно хранене препоръчват всеки ден да изяждаме по 5 порции плодове и зеленчуци. Те ни дават много и важни хранителни вещества и ни предпазват от куп болести. Изберете продукти, които се приготвят бързо, или пък дълбоко замразените, които се предлагат в хранителните магазини. За порция плодове или зеленчуци се броят и фрешовете.

В ресторанта винаги си поръчвате салата

„Салата” звучи здравословно. За съжаление обаче не винаги е така. На пазара се предлагат такива готови салати, които без да се замисляме можем да наречем “хамбургери в купичка”. Такива салати съдържат много холестерин, наситени мастни киселини и готварска сол, а почти никакви баластни вещества. Ето защо добре е, ако ще си поръчвате салата, тя да е с много зеленчуци, богати на баластни вещества. Избягвайте и прекалено мазните сосове, както и кашкавала и тлъстото месо, нарязано на кубчета, крутоните с масло.

Стоите настрана от кантара

Разбира се, човек, ако не знае нещо, то не може да го затормози. Обаче, ако наблюдавате редовно теглото си, ще може навреме да спрете, ако започнете да прекалявате с калориите. Претегляйте се на всеки два дни, най-добре сутрин преди да се облечете.

Спите малко

Продължителният недостиг на сън с течение на времето води до проблеми с теглото, депресии и болестни състояния на нервите. Ако програмата ви постоянно е натоварена с всякакъв род задължения, време е за промяна. Лягайте си по едно и също време. За да заспите по-лесно, може да си устроите някакъв свой ритуал преди лягане, например да взимате вана на краката или да изпиете чаша топло прясно мляко.

Нямате време за приятели

Много научни изследвания са доказали колко важни са социалните връзки за доброто състояние на духа, а оттам и на тялото. Когато сме в добра компания, не се предаваме толкова лесно на болестите. Направете така, че контактът с близки хора да ви стане навик дори и в натовареното ежедневие. Това може да бъде например едно набързо пуснато съобщение, когато имате две свободни минути в работата.

 

 

От памтивека хората държат на добрата храна

В Древна Спарта изисквали от младите хора три неща: да бъдат силни, да стрелят с лък и да не лъжат. Те се хранели със слабо разводнена храна, приготвена от парчета свинско месо с оцет и сол, която считали за съвършено лекарство против всички болки.

През Средновековието европейците отдавали голямо значение на своето хранене. Месото се е появявало само на трапезата на благородниците  и богатите буржоа. Народът се хранел предимно с бакла, грах, зеле, праз, както и яйца. В Нормандия хората, които работели ангария за абатството в Монбур, през 1312 г. са получавали всеки ден хляб, супа и грах, три яйца, парче сирене, а когато нямало сирене – шест яйца. В постни дни ядели херинга, супи и орехи. Тази храна, получавана в достатъчно количество, правела хората здрави и силни. Това се забелязвало по време на войните, защото сеньорите, чието хранене било изключително от месо, били по-малко устойчиви от своите войници.

В ХVІ век французите започнали да консумират малко повече месо, особено свинско или от дивеч, но кой знае защо загубили навика да се мият. Не е чудно, че епидемиите по онова време били толкова масови и смъртоносни. Кралят и придворните му се тъпчели с огромни количества храна. Принцеса Палатин, снаха на краля, писала в своя дневник, запазен до днес: „Виждах го често да изяжда четири чинии различни супи, един цял фазан, една яребица, голяма чиния салата, две големи парчета жамбон, овнешко със сол и чесън, една чиния, пълна с плодове, и после още плодове и твърдо сварени яйца”. И това само на един обед.

През 1832 г. Александър Дюма-баща “открил” Трувил, закусвал там за 50  су в единствената кръчма в този забутан край, угощавал се с агнешки котлети, калкан, омар с майонеза и славел морския въздух, както и студените бани. Не след дълго Трувил станал прочут курортен център.

В началото на ХХ век французите започнали да се мият по-често и се хранели по-добре, но за мнозина месото фигурирало на трапезата само в неделя.

Коментари

Задължително поле