Спипаха старинни предмети в дома на 67-годишен от Пловдивско

Геймърите се появиха на спортни игри

Министър-председателят иска закон за партийната субсидия (ВИДЕО)

Нено Димов: Главният прокурор ще има задължението веднъж годишно да прави отчет пред парламента

Веганът Добрин спечели „Игри на волята“

Томас от „Игри на волята“ пред „Труд“: След предаването станах по-мил и земен

Тежка катастрофа затруднява движението по АМ “Тракия“ (ВИДЕО)

„Ферари“ шампион в симулатора

Странен накит променя средновековната история Златната Орда определяла политиката на европейците през ХІІІ-ХІV в.

Премиерът Борисов: Създаваме ново звено – независим прокурор, който разследва и не докладва на главния прокурор С приетия днес проект затваряме кръга от поети ангажименти към председателя на Европейската комисия

Разломът между основните играчи в НАТО Време на промени - Европа в центъра на геополитическото преформатиране

Стабилно е състоянието на пострадалите при авария в цех за биогаз в ямболското село Симеоново

Заледени пътища и катастрофи затрудняват трафика

Дара Екимова снима гаджето си в коледна песен

Тръмп призова Световната банка да преустанови отпускането на кредити на Китай

Министър Ангелкова подкрепи идеята на бранша за ваучери за здравни почивки Туризмът ще се бори за евросредства за реклама

Туризмът трябва да бъде обявен като приоритетен сектор и да разчита на евросредства за реклама в следващия програмен период 2021-2027 г. Това решиха единодушно членовете на Националния съвет по туризъм.

На заседание в най-стария ни морски курорт Св. Св. Константин и Елена, който навършва 110 г., те дадоха подкрепа на министър Николина Ангелкова да върне отрасъла в листата на най-важните за България. Той не е там от 2013 г., но ако бъде включен при предстоящото обсъждане на финансова рамка, секторът може да бъде подкрепен от ОП „Иновации и конкурентоспособност“ или ОП „Региони в растеж“, каза Ангелкова, която обеща да представи идеята на неформален съвет на министрите на туризма от ЕС през октомври.

„За 2019 г. залагаме реалистичен бюджет за национална реклама като тазгодишния от малко над 13 млн. лв. и оптимистичен, който е с 2 млн. лв. повече. Средствата ще се вложат както в целевите ни пазари, включени в топ 15, така и в перспективни като Китай, САЩ, Индия, Япония, Южна Корея и Близкия Изток“, поясни Ангелкова.

Въпреки скромния рекламен бюджет България привлича все повече гости. Само за първите 5 месеца на тази година у нас са почивали 2,346 млн. чужди туристи – с 11,1% повече от 2017 г. Със същия процент са нараснали и приходите, които са 1,6 млрд. лв., а за лятото очакваният ръст на нощувките е 5%.

„Това показва, че мерките ни са в правилната посока и макар и с малки стъпки вървим към целта България да стане целогодишна дестинация“, коментира Ангелкова. Тя подкрепи идеята на бранша да бъдат въведени ваучери за здравни почивки срещу данъчни облекчения подобно на тези за храните.

„Моделът работи успешно в Унгария от 15 г. чрез здравна туристическа карта за широка гама услуги и за това време вътрешният туризъм в страната отчита 1000% ръст. Време е да го приложим, тъй като сега у нас годишно само 45 000 граждани могат да ползват здравните си осигуровки за рехабилитация по линия на НОИ. Апелът ни е МФ да коригира Наредба №7, като добави към ваучерите за храна и такива за здравна превенция“, заяви Сийка Кацарова, председател председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм и вицепрезидент на Европейската СПА асоциация.

Другото искане на бранша, подкрепено от министъра, е чуждестранните сезонни работници да могат да удължават работните си визи до 9 месеца годишно, без да се налага след третия месец да се връщат у дома за подновяване на документите.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.