Министър Кралев показа зала „Арена Армеец“ на иранска делегация

Процедурата по българско гражданство приключва с указ на президентската институция, заяви Цветанов

Държавата с извънредни мерки заради нарасналия приток към язовирите

85 000 деца може би са умрели от глад в Йемен, според хуманитарна организация

​23-годишна италианка е отвлечена в Кения

Румъния е подготвена за председателството на Съвета на ЕС, заяви Виорика Дънчила

Рамадан Аталай към ГЕРБ: Докога ще продължавате да угаждате на националистите?

Цветан Цветанов: Валери Симеонов подава оставка, воден от националния и обществения интерес

Нинова: Оставката не решава нищо, изходът е предсрочни избори

София се включва в Седмица за намаляване на отпадъците

Ето какво подари Цвета Караячева на библиотеката на японския парламент

Прокуратурата иска ефективна присъда за шофьора, който прегази кмета на село Кочово

Посланикът на САЩ: Изтребителите Ф-16 ще са най-добрата инвестиция за България

Марешки си рекламира аптеките и бензиностанциите Обяви, че все още управлява бизнеса си, въпреки че по закон няма това право

Бисер Петков: По още 100 лева ще получат хората, на които е отпусната помощ за отопление

Министър Ангелкова подкрепи идеята на бранша за ваучери за здравни почивки Туризмът ще се бори за евросредства за реклама

Кметът на Варна Иван Портних, изпълнителният директор на "Св. Св. Константин и Елена" АД Елена Косева, министърът на туризма Николина Ангелкова и областният управител на Варна Стоян Пасев бяха единодушни, че регионът и страната скоро ще станат целогодишна дестинация.

Туризмът трябва да бъде обявен като приоритетен сектор и да разчита на евросредства за реклама в следващия програмен период 2021-2027 г. Това решиха единодушно членовете на Националния съвет по туризъм.

На заседание в най-стария ни морски курорт Св. Св. Константин и Елена, който навършва 110 г., те дадоха подкрепа на министър Николина Ангелкова да върне отрасъла в листата на най-важните за България. Той не е там от 2013 г., но ако бъде включен при предстоящото обсъждане на финансова рамка, секторът може да бъде подкрепен от ОП „Иновации и конкурентоспособност“ или ОП „Региони в растеж“, каза Ангелкова, която обеща да представи идеята на неформален съвет на министрите на туризма от ЕС през октомври.

„За 2019 г. залагаме реалистичен бюджет за национална реклама като тазгодишния от малко над 13 млн. лв. и оптимистичен, който е с 2 млн. лв. повече. Средствата ще се вложат както в целевите ни пазари, включени в топ 15, така и в перспективни като Китай, САЩ, Индия, Япония, Южна Корея и Близкия Изток“, поясни Ангелкова.

Въпреки скромния рекламен бюджет България привлича все повече гости. Само за първите 5 месеца на тази година у нас са почивали 2,346 млн. чужди туристи – с 11,1% повече от 2017 г. Със същия процент са нараснали и приходите, които са 1,6 млрд. лв., а за лятото очакваният ръст на нощувките е 5%.

„Това показва, че мерките ни са в правилната посока и макар и с малки стъпки вървим към целта България да стане целогодишна дестинация“, коментира Ангелкова. Тя подкрепи идеята на бранша да бъдат въведени ваучери за здравни почивки срещу данъчни облекчения подобно на тези за храните.

„Моделът работи успешно в Унгария от 15 г. чрез здравна туристическа карта за широка гама услуги и за това време вътрешният туризъм в страната отчита 1000% ръст. Време е да го приложим, тъй като сега у нас годишно само 45 000 граждани могат да ползват здравните си осигуровки за рехабилитация по линия на НОИ. Апелът ни е МФ да коригира Наредба №7, като добави към ваучерите за храна и такива за здравна превенция“, заяви Сийка Кацарова, председател председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм и вицепрезидент на Европейската СПА асоциация.

Другото искане на бранша, подкрепено от министъра, е чуждестранните сезонни работници да могат да удължават работните си визи до 9 месеца годишно, без да се налага след третия месец да се връщат у дома за подновяване на документите.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.