Елена Йончева: Моят свекър е управител на къщите, но преди да познавам това семейство, така че това е абсурдно

Китай демонстрира военноморска мощ Показа за пръв път най-новия си ескадрен миноносец

Вижте най-големите лафове на Емо Чолаков Дългогодишният водещ на БТВ напуска ефира на телевизията

Доналд Туск и Ангела Меркел разговаряха по телефона с Володимир Зеленски

Мехмет Акиф Алакурт ядоса турските жени

Бизнесът срещу саботажа на зимния туризъм Не можем да очакваме хората да се върнат след 4 часа чакане на лифта, категоричен е зам.-председателят на КРИБ проф. Николай Вълканов

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 24 април 2019

„Хемус” задминава Плевен след 3 години (обзор)

Сантра стана телевизионна водеща

Велико Търново домакинства националната дискусия „Общини БГ 2030“

Валентин Николов: В близко време ще бъдат прекратени договорите с американските централи в „Марица-изток“

Родител 1 и 2 в бланките за забавачка в София (обзор) Полетата бяха променени отново на “майка” и “баща”

Лютви Местан трябва да внесе гаранция от 10 000 лева до 25 април

ГЕРБ отстъпиха за адвокатските доноси

Проф. Румен Гечев: Проблемът на днешното управление не е в 10 или 30 апартамента, а че има милиардни загуби от нереализираните проекти

Министър Желязков: Не сме против пакета „Мобилност“, а срещу протекционизма и рестриктиращите норми

„Получава се гледане на много текстове и никой не знае, ако пакетът „Мобилност“ бъде внесен за разглеждане, какво би могло да бъде прието и кое би било отхвърлено. Ние ще настояваме да бъдат приемани текстове, които гарантират нашия национален интерес. Би имало голяма степен на опасност да се приемат текстове, които нито Алиансът, нито Групата на инакомислещите биха приели“. Това каза пред журналисти министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков.

Той посочи, че може да се получи голям „миш-маш“ от текстове, които никой не е очаквал и никой не е предполагал, че могат да се получат. „Защото официалните текстове на ЕК бяха едни, след това Съветът на министрите прие едно решение, след това при транспортна комисия не са получиха необходимите годни за пленарна зала текстове, а сега се предлага всичко това накуп“, посочи Желязков и подчерта, че ако все пак излезе някакъв вариант, тогава той ще отиде на триалози.

„Европейската комисия иска да се предложат текстове, максимално близки до инициалното предложение, но и максимално близки до общия подход, за да може триалозите да бъдат по-леки. Ние считаме, че ако излезе какъвто и да е законодателен пакет, гласуван на първо четене в пленарна зала, тогава румънското председателство не трябва да го подлага за разглеждане на триалози, а да остане за след това. Т.е. бих казал, че имаме много рубежи, които трябва да бъдат осуетявани, за да постигнем това, за което се борим – един справедлив пакет, който обслужва общността, а не отделни национални интереси“, каза още Желязков.

„Доколкото знам и в момента върви организация за протест срещу пакета „Моблиност“ с една особеност – той би трябвало да се проведе в Страсбург, защото там ще се гледа тази тема. Разбира се, това ще бъде външна проява, която колкото е по-мащабна, толкова ще бъде по-впечатляваща и ще има своята функция не само за българските превозвачи, но и за техните колеги от останалите страни“, посочи Желязков.

Той обясни, че паралелно с това ще се проведе и Съвет на министрите по транспорта в Букурещ. „Там също имаме организирани множество срещи на Групата на инакомислещите, така че правим всички необходимо, за да гарантираме едно справедливо европейско законодателство. Ние не сме против пакета „Мобилност“, а сме против протекционизма и против рестриктиращите норми така, както са предвидени в момента“, подчерта транспортният министър.

Желязков посочи, че ако се стигне до разглеждане на пакета „Мобилност“ сега, има пълна мобилизация за внасяне на изменителни текстове, за гласуване против предложените текстове и за гласуване за текстовете, предложени от Групата на инакомислещите. „При всяко положение ние заедно с колегите от Полша, Унгария, Литва, Латвия, Румъния и т.н. ще настояваме пакетът „Мобилност“ да се гледа в следващия европарламент“, обясни транспортният министър и посочи, че шансовете да се гледа от този ЕП са 50 на 50. „За първи път с този пакет Европа е разделена по географски признак, разделена е и по политически признак. Разделена е по начин, който досега няма прецедент – да се настоява за законодателство, което разделя Европа“, заяви Желязков.

 

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.