Арестуван е бившият шеф на контраразузнаването в Македония

Благотворителен концерт събира пари за възстановяване на паметника на Шести артилерийски полк в Сливен

Обучаваха общинари да помагат на домоуправители

Президентът удостои с плакет „Св. св. Кирил и Методий“ Съюза на българските писатели (СНИМКИ)

Тръмп: САЩ остават стабилен партньор на Саудитска Арабия въпреки съмненията покрай смъртта на Хашоги

Българите зад граница искат да ги представляват нови организации

Столична община: Изтича срокът за такса смет

Нов препъникамък за Брекзит – Гибралтар Испания плаши с вето споразумението за напускане

Все повече млади в САЩ предпочитат съвместно съжителство без брак

Стълб спасил влака в Кресненското дефиле от падане в реката

Премиерът на Испания обяви, че може да насрочи предсрочни избори

Менте намаления дебнат този Черен петък Ако на витрината пише “- 70%”, всички стоки трябва да са със 70 на сто по-ниски

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 21 ноември 2018

Дворът на кирилицата посрещна висши държавници от Бурятия, Калмикия и Чечня Откриха още 4 бюст-паметника в Алеята на писателите

Бумащина спира 30 млн. лв. за лекарите Всяка година касата пренасочва огромна сума от перо на перо

Над 20 души се записаха за майсторски клас при Александрина Милчева в Опера Пловдив

Над 20 души от цялата страна се записаха за майсторския клас за млади оперни певци, който прочутата българска оперна дива Александрина Милчева ще води в Пловдив. Млади таланти от Пловдив, София, Бургас, Шумен и други градове се явиха в понеделник в концертната зала на БНР в града под тепетата на прослушването, след което г-жа Милчева лично избра група от 10 ученици. Те ще бъдат безвъзмездно обучавани от нея до 5 февруари (неделя), когато майсторският клас ще приключи с концерт матине от 11 часа в залата на БНР-Пловдив.

Двама от участниците пък ще получат възможност за изява на сцена в спектакъл от репертоара на Държавна опера-Пловдив, по чиято покана родната прима, пяла на една сцена заедно с Лучано Павароти, Пласидо Доминго и Николай Гяуров, гостува под тепетата. Александрина Милчева направи жест и към кандидатите, които няма да са активни участници в майсторския клас, но получиха шанс да останат като слушатели. Учебните часове са всеки ден от вторник до събота от 11 до 13 часа и от 16 до 18 часа. „Обичам да помагам на младите певци, правя го често. Хората, които са се отдали на изкуството във всяко негово измерение, много често са с ограничени финансови възможности.

Същевременно малцина имат възможност да работят с големи майстори-изпълнители, които са се домогнали до тайните на музицирането и знаят, че не само гласът е важен. Те знаят как да го направят по-красив, изразителен и говорещ. С този майсторски клас искам да потопя младите колеги в тази тайна. Със сигурност има какво да научат, а аз отдавна с нетърпение очаквах срещата с младите колеги. Освен качества, те трябва да имат респект от занаята, с който са се захванали, да бъдат смирени и отдадени, да желаят винаги да се учат и да се усъвършенстват.

Самонадеяните обикновено не търпят развитие и професионалният им път е посредствен и незадоволителен. Младите певци трябва да търсят музиката и да я предават на публиката. Не я ли усещат, по-добре да се откажат навреме. Музиката е много важна. Тя ни е дадена свише. За съжаление много от младите певци започват да правят кариера, без да са достатъчно подготвени технически и вокално. Те приемат роли, които са свръх техните възможности и много често кариерата им приключва преди да е започнала. Аз съм от част от златния век на операта.

Тогава всички ние – изпълнители, диригенти, режисьори, хористи, оркестранти бяхме като жреци в храм. Ние свещенодействахме. Днес прекалено много хора си въобразяват, че са над това, което вършат, че могат да си позволят да оспорват композиторите и създателите на произведенията, които представят“, коментира Александрина Милчева пред колегите си от Опера Пловдив, които призова към „придържане към традициите и респект към изкуството“.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.