Над 80% от младите българи искат да плащат чрез мобилните си телефони

83% от потребителите на възраст между 18 г. и 24 г. биха желали да използват своето мобилно устройство за разплащания. Tова показва актуално изследване на Mastercard - MasterIndex 2018, съобщават от компанията.

Според проучването три четвърти от активните картодържатели в България биха желали да използват своя смартфон за онлайн трансакции чрез мобилни приложения и за разплащания в търговската мрежа като просто докоснат мобилното устройство до безконтактен терминал.

Най-голям интерес към мобилните разплащания (около 80%) заявяват потребителите във възрастовите групи 18-24 и 35-44 години.

Според данните от MasterIndex 2018 потребителите в нашата страна използват мобилния си телефон главно за обаждания (96%), достъп до социални мрежи (77,1%), сърфиране в интернет (71,9%), чат (59,8%), работа и достъп до електронна поща (58,7%) и правене на снимки (66,8%).

Когато имат възможността да използват своето мобилно устройство за разплащания, 50% от потребителите биха използвали услугата при пазаруване в супермаркети, 40.7% - за плащане на сметки, 27.3% - за покупки на дрехи и обувки. Всеки пети потребител би използвал мобилния си телефон за плащане в ресторанти, кафенета и барове, а всеки шести – за покупка на билети и други транспортни документи.

През последната година значително се е увеличил делът на картодържателите, които биха използвали мобилния си телефон за безконтактни плащания в супермаркетите (50% през 2018 г. срещу 42% през 2017 г.). Нарастващият тренд за предпочитане на мобилните разплащания е най-забележим сред картодържатели на възраст между 35 и 44 години, сред жителите на големите градове и притежателите на дебитни карти, посочват авторите на проучването.

Всеки трети българин използва повече от 10 цифрови услуги и прекарва повече от пет часа на ден пред своето мобилно устройство, което поставя България на лидерска позиция в Европа, показват данните от международното изследване на Mastercard Mastercard's Innovation Study, проведено през 2017 г.

Коментари

Задължително поле