Наемаме имот, без да виждаме брокера

Новите технологии ще навлизат все повече на пазара на недвижими имоти. Използването на виртуална реалност за огледи и за избор на обзавеждане скоро може да стане масова практика.

Въвеждат виртуална реалност при оглед на апартаментите

Наемането на апартамент може да става изцяло онлайн, без лична среща с брокера или собственика. Огледът на имотите също може да става по интернет чрез технологиите за виртуална реалност.

Почти всички договори, свързани с неамане или покупка на имот, с изключение на окончателната нотариална заверка, могат да бъдат подписвани с електронен подпис. Компаниите за недвижими имоти могат така да организират дейността си, че личните контакти да бъдат сведени до минумум. “Като добавим и виртуалната реалност, ако даден потребител е решил да наеме имот, може въобще да не се вижда с брокер и със собственика на жилището, а да плати онлайн наема и комисионните възнаграждения и да влезе във владение”, коментира Добромир Ганев, председател на Управителния съвет на Национално сдружение недвижими имоти (НСНИ).

Членовете на НСНИ имат препоръки към държавни и общински институции за предоставяне на повече електронни услуги, за да се намали струпването на хора в ситуацията с коронавирус. “Мисля, че повечето институции също ще направят всичко възможно да коригират действията си и да направят услугите си изцяло дигитални. Настоящата криза дава възможност по-бързо да влезем в подобни взаимоотношения и да предоставяме подобни услуги”, казва Ганев.

Според него имотите винаги са били актив, чрез който много лесно може да се премине през криза. “Българите добре знаят това, още повече че те предпочитат този тип активи пред финансови инструменти като акции и облигации”, отбелязва Ганев. По време на криза акциите търпят най-големи загуби, докато недвижимите имоти предлагат стабилност и сигурност на инвестициите.

От Национално сдружение недвижими имоти са направили доброволен регистър на брокерите на имоти. Целта е при избор на своя брокер хората да имат повече информация. “Потребителите ще могат да виждат компанията, хората, които работят, сертификатите, които притежават, през какви обучения са преминали, какъв опит и образование имат”, отбелязва Ганев.

Коментари

Задължително поле