Картофите имат много полезни качества Съдържат витамин С и важни за здравето фибри

Катастрофа ограничава движението по магистрала „Тракия“ в посока София

Еманюел Макрон: Търговското напрежение е в ущърб на всички

Министър Банов иска оставката на директорката на Националното музикално училище

Ердоган: Турция ще защитава правата си в Източното Средиземноморие, въпреки заплахите на Запада

Борис Джонсън ще лобира пред Тръмп за Джордж Озбърн като директор на МВФ

Нови горски пожари обхванаха различни части на Гърция

Космическият апарат „Чандраян-2” изпрати снимка на Луната (СНИМКИ)

Фотошоп издънки пълнят Instagram Български звезди прекалиха с ретуш на свои снимки това лято

Премиерът Борисов: Потвърденият кредитен рейтинг на България е поредната висока оценка за реформите у нас

Момче подкара колата на майка си в Германия, летя със 180 км/час

Туск: ЕС е готов да помогне финансово на Бразилия за гасенето на пожарите

Юрген Клоп – един голям треньор, който не мисли за пари Мениджърът на Ливърпул вече е в залата на славата на клуба

Мъж наръга жена си с нож след скандал

Голям пожар в близост до автокъщи във Варна Осем коли на пожарната се борят за овладяване на пламъците

Недостигът на сън разболява

Всеизвестна истина е, че сънят играе ключова роля за здравето. Въпреки това, много от нас не получават достатъчно пълноценна нощна почивка. Освен че се отразява отрицателно върху физическия ни тонус, това има негативни ефекти и върху здравословното ни състояние.

Оказва се, че безсънието ни прави много по-уязвими към вирусите на настинките и грипа. И това не е мит, а доказан чрез различни проучвания факт. Едно от тях е проведено от изследователи от университета „Карнеги Мелън” и Университета на Питсбърг, САЩ. То установява, че ако спим само шест часа (или по-малко) на нощ, е четири пъти по-вероятно да се разболеем от многобройните вируси, които циркулират около нас през есента и зимата. Според резултатите на изследването недостигът на сън се оказва по-важен от всеки друг рисков фактор – възрастта, излагането на продължителен стрес, доходите и начина на живот или тютюнопушенето.

Връзка между съня и имунитета

Имунитетът е много сложна система. Тя се състои от различни типове клетки, които имат за задачата да държат чуждите нашественици като причинителите на настинката и грипа далеч от тялото.

За да се радваме на добра имунна система, са ни нужни 7-8 часа пълноценен сън всяка нощ. Докато спим, тялото отделя различни хормони, неврохимикали, цитокини (протеини, които регулират имунитета и възпалението) и дори ензими. Тяхната задача е да отстранят „щетите”, причинени от важните за организма процеси, които се случват, когато сме будни. Когато сме лишени от сън, съответно клетките, които осъществяват клетъчния имунен отговор срещу инфекциозните причинители, намаляват. А в същото време броят на възпалителните цитокини расте. В такива ситуации рискът да се разболеем от простуда или грип значително се увеличава. Или казано по-просто, недоспиването потиска функцията на имунната система и тя не може да ни защити от атаките на вирусите и бактериите.

От съня зависи и как ще се справим с болестта

Така например, повишената температура е защитен механизъм на организма. Чрез нея той се бори срещу инфекцията. Когато сме болни, обикновено през нощта градусите се повишават, т.е. имунният отговор се подобрява. Когато не спим, температурата не се покачва толкова, имунният отговор не е така пълноценен и всъщност не се сражаваме с инфекцията по най-добрия начин.

Съвети за здравословни навици на сън и по-добро здраве

На първо място, вслушвайте се в своя „вътрешен часовник”. Когато почувствате умора, се отдайте на пълноценна нощна почивка. Не пренебрегвайте съня през нощта за сметка на сърфирането в интернет, гледането на телевизия или някоя друга дейност, която не е толкова наложителна.

Стремете се да си лягате и ставате всеки ден по едно и също време. Създайте оптимални условия за спокоен сън в помещението, в което спите. Това включва и намаляване на интензивността на светлината и външните стимули, които да доведат до по-голямо спокойствие на нервната система. Затова, ако сте свикнали да спите на включен телевизор или компютър, преустановете тази практика.

Ако не можете да си набавяте достатъчно сън, защото страдате от инсомния (безсъние), посетете лекар, който ще ви назначи подходящо лечение. То може да включва медикаментозна терапия и спазване на някои прости правила – избягвайте кофеина след обедното хранене, не консумирайте алкохол в рамките на 6 часа преди лягане, не пушете непосредствено преди да се отправите към леглото.

Когато невъзможността да заспите се дължи на стрес или превъзбуда, можете да си помогнете по напълно безопасен начин с Шуслеровите соли на Немския хомеопатичен съюз (DHU). Вечер, преди лягане, разтваряйте 10 таблетки от сол №7 магнезиев фосфат в чаша гореща вода и пийте на малки глътки. Тази сол има отпускащо и релаксиращо действие и е много ефективно решение при безсъние, тревожност, страх от изпити.

За да се радвате на добра имунна система, не пренебрегвайте и здравословното хранене, спорта, управлявайте нивата на стрес. И все пак в условията на вирусна епидемия дори и най-добрата профилактика понякога не е достатъчна. Но можем да вземем подходящи мерки, за да облекчим симптомите и да ускорим оздравителния процес и възстановяването си. Все по-актуално става използването на комплексни хомеопатични лекарствени средства като Инфлуцид, които стимулират имунната защита, действат антивирусно и са безопасни за лечение и профилактика. Клинични проучвания са доказали ефективността на лекарството – регулира повишената температура по най-добрия за организма начин, облекчава болките в тялото и главоболието, хремата, кашлицата. В първата, остра фаза на заболяването приемът трябва да е по-начесто – по 1 табл. на всеки час при възрастни и през 2 часа за деца. След 3-5 дни, когато вече е настъпило подобрение, специалистите препоръчват поддържаща терапия в течение на минимум 10-14 дни (3 пъти по 1 табл. дневно).

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.