Радев изпрати съболезнования до президента на Ирак за жертвите от потъналия ферибот

Оставиха в ареста двамата мъже, гаврили се и убили 53-годишна жена в Харманли

Калоян Паргов: От ЦГМ да кажат реалната причина за срива в GPS системата за управление на обществения транспорт

Лавров: Западът прикрива престъпленията на НАТО в бивша Югославия

Осъдиха двамата мъже, които се стреляха в Кюстендил миналия юни

Почина народната певица Стефка Кушлева

Кметът на Пазарджик ще се бори за четвърти мандат като независим

Диане Крюгер за най-тежката година в живота й

Свещеник е бил намушкан с нож по време на литургия в Монреал

Моторист и спътницата му са в болница, след като се удариха в скала край Асеновград

Прокуратурата повдигна обвинение на шофьора на линейка, спипан да кара пиян в пловдивската „Шекер махала“

Направиха първа копка на мащабен спортен комплекс за 24 милиона лева край Разлог

Отпуснаха над 3 млн. лева на община Свищов за закриване на депо за отпадъци

Министър Порожанов: 35% обработваемите площи ще бъдат защитени от градушки през тази година

Камион се преобърна и разпиля скрап край Бобошево

Министър Нено Димов: Вносът на коли без катализатори трябва да бъде спрян

Във връзка с идеята да се спрат от движение колите, които нямат катализатори, въпросът е в какъв порядък и как ще върви този процес. Ясно е, че не може да стане от утре, но трябва да се започнат определени стъпки, които да доведат до постепенното намаляване. Това каза министърът на околната среда и водите Нено Димов по БТВ.

По думите му, няма смисъл от веднъж да има решение, трябва да има еволюционно решение.

Първата стъпка е да се спре вносът на коли, които нямат катализатор. Това е практика в момента. Пунктовете, в които се прави първа регистрация нямат необходимата апаратура за измерване.

Самият катализатор и скъп и смяната му е доста сериозна инвестиция – вероятно затова го свалят. 97-ма година имахме аналогичен проблем с преминаването на безоловен бензин. Днес 20 години по-късно никой не се сеща за този проблем. Предполагам, че след 20 години никой няма да се сеща за катализаторите, допълни министърът.

По думите му, първо обаче трябва да се обезпечат техническите средства,с които ще се следи за спазването на закона.

Относно замърсяването на въздуха у нас, Нено Димов каза, че източниците са два – автомобилите и отоплението на твърдо гориво.

Той допълни, че през есента очакват резултатите от проект на Световната банка, които да покажат мерките на национално ниво, онези, които общините не могат да вземат.

Според Димов, едно от решенията е дървата и въглищата, които се продават, да бъдат с определени характеристики – определено допустимо съдържание на сяра и пепел. „Това обаче не са от най-евтините въглища“, уточни той. Помощите, които се дават, може да са за определени въглища с определени качества.

„Дали сме в момента възможност и с ресурс от 3 млн. лв. на всички кметове, които попадат в тези райони (градовете, които се отопляват на дърва и въглища) да кандидатстват и вече имаме над 20 сключени договора за обновяване или за направата на нов план за управление качеството на въздуха и с резултатите от тези програми ще могат да кандидатстват с един ресурс от 115 млн. лв., като той не е достатъчен за решаването на проблема и ще е на състезателен принцип, но онези кметове, които успеят, ще имат проекти“.

Идея, която ще намери развитие, ако попадне в тези планове на кметовете, е да се купят отоплителни тела, които да използват по-модерен тип твърдо гориво, допълни министърът.

Той каза още, че качеството на отоплителния уред също е важно, защото различните отоплителни уреди са с различен коефициент на полезно действие, т.е. горят по различен начин отвътре. „Вероятно в част от мерките, които кметовете ще приложат, ще има искане за закупуване и, ако кандидатстват с такива проекти, ще могат да закупят и да снабдят гражданите с този тип отоплителни тела“, посочи Димов.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Димов,първата стъпка е да спреш вноса на дизелови автомобили!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.