Кремъл готов да подобри връзките си със САЩ

Фирма на жената на Лозан Панов купила от „Артекс“ четиристаен апартамент и два гаража за 225 евро на квадрат

Румен Радев ще се срещне с президента на Египет

Британските депутати поемат контрола върху Брекзит за един ден

С един удар – 4 глупости

Изстрадахме точка в Косово, Хубчев отказа да коментира темата „Левски“

На 26 март 2019 да почерпят

Ракети са изстреляни от Газа към Израел

Тереза Мей: Британският парламент ще обсъди в сряда официално отлагане на датата на Брекзита

Чужденци похарчиха 1 млрд. лв. за хотели

Хванаха крадци на метални тръби, докато пренасят плячката

Пожарникари извадиха несретница, паднала в Луда Камчия 62-годишната жена пренощувала в коритото преди някой да чуе виковете й и да извика помощ

Българските зеленчуци изчезват Намаляват както площите, така и количествата зарзават всяка година

Росен Желясков: Разочароващо е решението на Европейския парламент в сряда да се гласува пакетът „Мобилност“

Как може да се прекрати отпуска по майчинство

Нено Димов: Не можем да забраним вноса на стари коли, но настояваме да не бъдат изнасяни такива от Западна Европа към България

„Не можем да забраним вноса на стари коли. Но настояваме да се направи така, че да не могат да бъдат изнасяни такива от Западна Европа към България”. Това заяви пред Нова тв министърът на околната среда и водите Нено Димов.

Той подчерта, че настояването да не се превръщаме в автоморга на Стария континент е получило подкрепата и на други държави, сред които Полша, Словакия, Литва, Латвия, Румъния, Унгария. От Брюксел поели ангажимент, че ще работят по въпроса през следващата година, а решение вероятно има през 2020 г.

Димов коментира и въвеждането на по-високи данъци за старите автомобили. Той бе категоричен, че това е „инвестиция в здраве”, защото въпросните превозни средства са вторият най-сериозен замърсител на въздуха у нас.

По-съществен бил проблемът само с битовото отопление на твърдо гориво. Подмяната на остарелите и вече опасни печки с нови можело да бъде най-евтиното или най-скъпото решение. Ако дадено домакинство живее на място с изградена газопреносна мрежа, то най-изгодният вариант бил да се присъедини към нея. Ако обаче е наложи построяване на цялата инфраструктура за газификация и електрификация, то така смяната на отоплението излизала доста скъпо, обясни министърът.

Той бе категоричен, че неотговарящите на екоизискванията електроуреди и горива изобщо не трябва да стигат до пазара. И добави, че законът, забраняващ търговията с некачествени брикети се забавил, но се очаква да бъде приет от Министерския съвет още следващата седмица.

Екоминистърът коментира и плановете за строителство на втори лифт в Банско, които бяха спрени, след като на първа инстанция съдът ги обяви за противоречащи на закона.

„България губи възможността да развива един цял отрасъл като планинския туризъм, а хората, които живеят в планинските райони, са сред най-бедните у нас”, каза Димов. И добави, че трябва да се търси балансът между икономическото развитие и опазването на околната среда без да се саботира модернизацията на държавата.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (6)

  1. Поредното изказване на тази „кaлинка“ натресена ни за екоминистър. Това природно недоразумение 2 години не разбра на каква служба е назначено !!! Глупакo прoст – не си назначен за министър на икономиката и развитието и НЯМАШ НИЩО ОБЩО с тези теми !!! Разбери го накрая !!!! За икономическото развитие на районите има други назначени калинки – не си ТИ !!!! Твоята работа е да защитаваш природата, а не да защитаваш офшoрните мафиoтски „инвeстиции“. Остaвка и съд !!

  2. Като не можеш да забраниш вноса на стари коли,защо не можеш да облекчиш и опростиш процеса българите да си купуват нови коли? Както е в Германия например.

  3. Ако кажа, че министърът е идиот, кръгъл завършен идиот, вероятно ще е обида. Затова нищо не казвам, нека хората му четат приказките и сами си правят изводите.

  4. и как така ще забрани търговията в един отворен пазар, освен да я направи непечеливша чрез високи данъци и вносни такси?
    аман от слабоумници!

  5. Не може нито да се забрани нито износа, нито вноса. Може да се забрани регистрацията им в КАТ, ама при положение, че по пътищата се движат коли с евро 1,2 и 3, какъв е смисълът да се забраняват с евро 4 и 5? Спрете от движение евро 1, 2 и 3 и пускайте вноса на 4 и 5.

  6. какво евро ви гони бе господа ?? масово всички коли, които се внасят са с демонтирани или неработещи катализатори . и никой няма намерение да си слага запушалка на аспуха …. за какво еро 4,5 6 говорим ???

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.