На 8 април 2020 да почерпят

Лъвовете със съдбовно запознанство, Рибите да бъдат отговорни към семейните задължения – Дневният хороскоп на Алена

5G мрежата е невинна

Грипът е ПРИЛЕПчива болест Не е необходимо да сте луд, за да четете това, но помага

Земеделското министерство иска търговските вериги да бъде излагана повече продукция на местни производители

Надигат се бунтове на глада На хората им свършват парите и търпението

Пандемията от коронавирус е засегнала 81% от работещите по света

Двама души са излекувани от Covid-19 с кръвна плазма

76 починали от коронавируса в Турция за 24 часа

Тръмп: СЗО оплеска нещата

Испания разчита на безработни и чужденци за земеделска работа

COVID-19 блокира здравеопазването Водещи специалисти искат прегледите да бъдат възстановени

Фермерските пазари тръгват с по-малко сергии Продавачи и клиенти на 2 метра разстояние

Менда Стоянова: Мярката 60/40 няма как да бъде използвана от всички видове бизнеси

Банката за развитие подкрепя със 75 млн. лв. Пощенска банка и Общинска банка

Нено Димов: Не можем да забраним вноса на стари коли, но настояваме да не бъдат изнасяни такива от Западна Европа към България

„Не можем да забраним вноса на стари коли. Но настояваме да се направи така, че да не могат да бъдат изнасяни такива от Западна Европа към България”. Това заяви пред Нова тв министърът на околната среда и водите Нено Димов.

Той подчерта, че настояването да не се превръщаме в автоморга на Стария континент е получило подкрепата и на други държави, сред които Полша, Словакия, Литва, Латвия, Румъния, Унгария. От Брюксел поели ангажимент, че ще работят по въпроса през следващата година, а решение вероятно има през 2020 г.

Димов коментира и въвеждането на по-високи данъци за старите автомобили. Той бе категоричен, че това е „инвестиция в здраве”, защото въпросните превозни средства са вторият най-сериозен замърсител на въздуха у нас.

По-съществен бил проблемът само с битовото отопление на твърдо гориво. Подмяната на остарелите и вече опасни печки с нови можело да бъде най-евтиното или най-скъпото решение. Ако дадено домакинство живее на място с изградена газопреносна мрежа, то най-изгодният вариант бил да се присъедини към нея. Ако обаче е наложи построяване на цялата инфраструктура за газификация и електрификация, то така смяната на отоплението излизала доста скъпо, обясни министърът.

Той бе категоричен, че неотговарящите на екоизискванията електроуреди и горива изобщо не трябва да стигат до пазара. И добави, че законът, забраняващ търговията с некачествени брикети се забавил, но се очаква да бъде приет от Министерския съвет още следващата седмица.

Екоминистърът коментира и плановете за строителство на втори лифт в Банско, които бяха спрени, след като на първа инстанция съдът ги обяви за противоречащи на закона.

„България губи възможността да развива един цял отрасъл като планинския туризъм, а хората, които живеят в планинските райони, са сред най-бедните у нас”, каза Димов. И добави, че трябва да се търси балансът между икономическото развитие и опазването на околната среда без да се саботира модернизацията на държавата.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (6)

  1. Поредното изказване на тази „кaлинка“ натресена ни за екоминистър. Това природно недоразумение 2 години не разбра на каква служба е назначено !!! Глупакo прoст – не си назначен за министър на икономиката и развитието и НЯМАШ НИЩО ОБЩО с тези теми !!! Разбери го накрая !!!! За икономическото развитие на районите има други назначени калинки – не си ТИ !!!! Твоята работа е да защитаваш природата, а не да защитаваш офшoрните мафиoтски „инвeстиции“. Остaвка и съд !!

  2. Като не можеш да забраниш вноса на стари коли,защо не можеш да облекчиш и опростиш процеса българите да си купуват нови коли? Както е в Германия например.

  3. Ако кажа, че министърът е идиот, кръгъл завършен идиот, вероятно ще е обида. Затова нищо не казвам, нека хората му четат приказките и сами си правят изводите.

  4. и как така ще забрани търговията в един отворен пазар, освен да я направи непечеливша чрез високи данъци и вносни такси?
    аман от слабоумници!

  5. Не може нито да се забрани нито износа, нито вноса. Може да се забрани регистрацията им в КАТ, ама при положение, че по пътищата се движат коли с евро 1,2 и 3, какъв е смисълът да се забраняват с евро 4 и 5? Спрете от движение евро 1, 2 и 3 и пускайте вноса на 4 и 5.

  6. какво евро ви гони бе господа ?? масово всички коли, които се внасят са с демонтирани или неработещи катализатори . и никой няма намерение да си слага запушалка на аспуха …. за какво еро 4,5 6 говорим ???

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.