На 25 юни 2019 да почерпят

Голф комплексът до Елин Пелин има нов собственик Имотът е продаден на българска компания, собственост на бизнесмена Мирослав Печев

Над 3000 софиянци дават жилищата си на туристи Броят на обектите, предлагани чрез Airbnb, расте с 80% годишно

Два изтребителя „Юрофайтър“ се сблъскаха в Германия, един пилот е загинал

Холандия без мобилни и стационарни телефони заради авария

Буря отнесе покрива на кооперация в Пловдив

Наредба ще доведе до хаос в туризма Нормативният акт не прави разлика между продажба и плащане в сектора на услугите

Двоен стандарт при 30% от храните в ЕС Кока - колата с глюкоза и повече калории у нас

Аварийно-спасителни екипи в Пловдив са реагирали над 40 сигнала заради дъждовете В София пожарникари са отработили 42 сигнала

Ханде Ерчел ще става леля

Тръмп обяви строги санкции срещу Иран, засягат и върховния лидер аятолах Али Хаменей

Ролс Ройс губи клиенти сред родните милионери Броят на Поршетата в страната нарасна с 10% само за година

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 25 юни 2019

Вдигат пенсиите на 2,13 млн. българи Увеличението ще е с 5,7%, най-високата става 1200 лева

Еленко Божков: Блокът на „ТЕЦ Марица – изток 2“ няма да може да работи на въглища дълго време след пожара

Николай Нанков: Пътища ни още се проектират по съветски норми от преди 30 години АПИ събрала 300 млн. лв през 2016 г.

Приходите от винетни стикери за 2016 г. на около 300 млн. лв. АПИ използва тези средства единствено за поддръжка на републиканските пътища. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков в Министерски съвет след извънредното правителствено заседание, свикано от премиера Бойко Борисов.

Колкото по-бързо въведем интегрираната смесена система за ТОЛ такси и електронни винетки за леките автомобили, толкова по-бързо ще разполагаме с необходимия ресурс за ефективното и качествено поддържане на републиканската пътна мрежа, категоричен е министърът.

Според Нанков, в България пътища все още се проектират по съветски норми, от преди 30 години. По думите му са се поели конкретни ангажименти и срокове Наредбата за проектиране на пътища, респективно тази за проектиране на улица в урбанизираната територия в градовете и населените места, в следващите три месеца да бъдат изготвени и подложени на обществено обсъждане.
„По наши данни, още първата година след въвеждането на ТОЛ такси и електронни винетки ще имаме възможност да генерираме приходи от почти 1 млрд. лв. Толкова са и нуждите на сектора, за да има качествена и безопасна инфраструктура. Това няма да се отрази на българските граждани, тъй като в новия модел цените на електронните винетки ще запазят сегашните си стойности. Моделът е справедлив от гледна точка на двата компонента, които сме заложили – теглото и изминатите километри на моторното превозно средство“, допълни регионалният министър. Според него този, който амортизира, нарушава в по-голяма степен републиканската пътна мрежа, ще заплаща повече. „Крайно време е България да използва своето геостратегическо положение и да може по адекватен начин да таксува транзитно преминаващите тежкотоварни автомобили“, каза още Николай Нанков.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (13)

  1. Хайде сега пък руската методика за строеж на пътищата и АМ била виновна! За 2-3 години на семейство вече се падат по 3 леки коли. Карат като луди, изпреварват в забранен участък без да си правят сметка, че насреща лети с не по-малка скорост ТИР или джип и ето ти катастрофата с 2-3 убити. Пътувайте през Кресненското дефиле и вижте как (не) се изпреварва. И това е поне на 15 минути ежедневно. Минете през отсечката Мездра -Ботевград в посока Видин и ще видите същото – коли летят като метеори с 100-120 км/ч и отсреща ги посрещат по-мощни коли и тежкотоварни камиони или недай си боже , лека кола с невинни хора . Катастрофата е минимум с 2-3 убити, че и повече. Или ТИРове летят с 100-120 км/ч без да познават пътя. На Копяновец завоят е S-образен и там немалко от тях „изправят“ завоя я в канавката, я преобърнали се с колелата нагоре…

  2. Па въведете холандските бе идиoти! След всеки мраз или пек да трябва да изривате асфалта и наново.
    Аман от oлигoфрени…

  3. Blagodarenie na suvetskite normi, ima viadukti, mostove, tuneli, i magistrali … 35 godini kozmetichni krupki i nishto poveche!

  4. Не е толкова сигурно дали стандартите са били съветски. В Русия и останалите СССР страни пътищата бяха и все още са къде по-скапани. Нито маркировка нито знаци като хората. За мантинели въобще да не говорим.

    1. Евроатлантическият министър ти го казва!

  5. Освен това има още пътища от преди 30 години , които са в състояние като току що асфалтирана магистрала от калинките на Боко .

  6. Аз пък как да не разбера, че за последните тридесет години са се изменили строителната механика, законите на триене, които определят радиуса на завоите или пък земната механика, което определя изграждането на земното легло… Това, което се е изменило, е тонажа на тежкотоварните автомобили, но едно време смятахме товарни състояния с НК800. За неспециалистите – движение на 80-тонен танк по пътя…

    1. Е, сига ги изчисляват за тонажа на брониран мутраджийски джип мерцедес…

  7. Как смееш да обиждаш Хидрострой. Те от години наред печелят всички търгове навсякъде и за строеж и за ремонт на пътища и даже за запълване на дупките си. Да не настъпеш кирката, внимавай !

  8. Не е вярно!
    Някой е подложил динена кора на географчик Нанков.
    От 1995-96 са въведени западни стандарти за изпитване на всички материали исъответни норми за пътно строителните работи.
    Въпросът е: Защо не се спазват?

  9. Айдеее, и тоз мухльо се „изсра на метеното“!!!! Що лъжеш, бе копеле??? Ама то си е стара истина – на ГЕРБерастите все други са им виновни!!!!

  10. Абе едно време пътищата бяха качествени, до днес все още има асфалт от Живково време.

  11. Този министър трябва да упражнява говора си.Не се разбира какво говори.Бързо изричане и застъпване на думите,прави речта му неразбираема и неприятна.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.