Борис Джонсън подписа споразумението с ЕС за Брекзит Премиерът заяви, че с това се отваря нова глава в историята на страната

Земетресение от 6,8 по Рихтер удари Турция

Училища затварят в половин България

Боливия прекратява дипломатическите отношения с Куба

Връщат размера на налога за хазарта (обзор) Обрат в облагането на игрите на късмета с нов законопроект

„Труд Уикенд“ – един вестник за два дни

Говорителка на Тръмп: Следващата седмица трябва да приключи процесът по импийчмънт

Вежди Рашидов е на посещение в Саудитска Арабия Обсъжда програма за културно сътрудничество

ГЕРБ за вота на недоверие: Служебно правителство е пир по време на чума (обзор) Водната криза е от политическо безхаберие, заяви Корнелия Нинова

Евакуираха мол в София заради бомбена заплаха

Министър Ангелкова: Очаква се по-добър летен сезон тази година

Жената на взривилия блок във Варна: С годините агресията започна да зачестява

Рекорден ръст от 14,5% на заемите за жилища Хората спестиха 4,1 млрд. лв. за година

Екстрадират северноирландец, обвиняем по случая с камиона-ковчег в Есекс

Проверили 18 клуба за секс робини (обзор) 89 жертви на трафик спасени от Интерпол

Нови начини на изчисляване на такса „Смет“ и строителните разрешителни в София

Снимка: Архив

Скоростта на градския транспорт ще се вдигне до 26 км/ч, проучват възможността и за придвижване и по въздух

Предвижда се граждани да разпределят общински средства

С над 380 мерки подобряват София за следващите 30 г.

Проектът „Визия за София“ ще внесе в Столичната община три пакета с общо 384 мерки за развитие на столицата до 2050 г. Това е заключителният етап двегодишната работа по събиране на хиляди данни за проекта, чиято цел е да предложи конкретни насоки за дългосрочното развитие на града. Ръководителят на проекта Любо Георгиев съобщи, че екипът ще внесе три пакета в столичния общински съвет. Първият е за трансформацията на общинското предприятие „Софпроект“ в звено в общината, което да продължи работата на „Визия за София“. Във втория пакет са 24 дългосрочни цели. В третия пакет ще бъдат описани 384-те мерки, които се очаква да бъдат гласувани в началото на следващата година. Голяма част от тях са предвидени за 5 г. напред.

Сред планираните мерки са такива в насока градския транспорт да стане по-бърз екологичен и удобен. „Визия за София“ ще постави като задача на Столичната община средната скорост на придвижване да се вдигне до 26 км/ч през следващите няколко години. Сега средната скорост е 21 км/ч, и то с метрото, а в пиковите часове е 5 км/ч. Ще се осигурят повече превозни средства по линиите, повече обособени трасета на масовия транспорт. Автобусите ще бъдат пускани с приоритет на кръстовища, а разписанията им ще бъдат адаптивни и синхронизирани за да се намалят интервалите между тях, повече ЖП гари и спирки в града. Ще се изследват иновативни възможности като внедряване на въздушен транспорт. Въздушното придвижване на хора в града би допринесло за подобряването на наземния трафик, но изисква изследване както на технологията.

„Визия за София“ ще предложи включването на гражданите в управлението на дейностите на общинския бюджет и въвеждането на регистър, който да показва всяка година къде какво се инвестира и какъв е ефектът от него. Според арх. Георгиев може например 5% от бюджета да отиват за реализиране на идеи на граждани.Ще бъде предложено кварталите да имат свои бюджети и хората сами да дават идеи и да избират например коя градинка или улица да се поправи с приоритет. Предлага се и софиянци да могат да изразят чрез приложение в телефона си позицията си по актуални проблеми на градската среда.

Срещу презастрояването се предлага Столичната община да насочи инвестиционния интерес към обновяване на изоставени територии като бивши военни поделения и производствени обекти. Планира се нов механизъм за формиране на цената за даване на разрешенията за строеж, така че тя да е различна за различните райони на града.

Препоръчва се ново звено в общината да контролира и модерира общинските проекти.

„Визия за София“ ще предложи на градската управа такса смет да не се изчислява по квадратурата на жилището, както е сега, а по реалното количество отпадъци, които произвежда едно домакинство. „Анонимността на отпадъците пречи да се разбере кой къде колко изхвърля“, посочи Георгиев. Той даде като успешен пилотен проект обособяването на три жилищни блока в кв. „Надежда“, които имат свои контейнери с ключ. Там няма разхвърляни боклуци, а разделното събиране се е увеличило значително.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.