Пакетът “Мобилност” е стратегия от много мерки, които са в полза на хората

Вместо да четат, някои псевдопатриоти решиха да се правят на бунтари

„Движение Презареди България“ и аз лично ще се борим за приемането на пакет „Мобилност“!

Подходът и философията са „Равно заплащане за равен труд“

През последните седмици много знайни и незнайни хора се изказват по въпроса с пакет „Мобилност“. Интересното е, че с изключение на колегата Николай Бареков никой не е изложил аргументи за действията си, но още по-тъжно е, че сякаш медиите станаха съучастници в една огромна измама.

Хубав или лош за България и трудещите се хора е пакет „Мобилност“? Редно е да припомним, че от 17-те български евродепутати само Николай Бареков демонстрира последователно поведение и гласува за приемането на пакет „Мобилност“ в Европейския парламент. Николай бе единственият, който постави ултиматум на олигарсите в транспорта незабавно да увеличат заплатите на шофьорите и бе определен от своите колеги депутати за национален предател, а медиите дори не му дадоха възможност да изложи своите аргументи.

Оказа се,че за противниците на пакет „Мобилност“, начело с Джамбазки и Ковачев, подобряването условията на труд за шофьорите е нещо лошо. Според тях спането в шофьорската кабина, храненето в полеви условия, къпане един път в месеца е нещо нормално.Според Вас това нормално ли е? Но нека продължим, защото според шестнайсетте евродепутати, обявили се против пакет „Мобилност“, заплащане и осигуряване на шофьорите върху минимална работна заплата е нещо нормално за тежкия труд, който полагат. Как така нито един от тези противници не изложи аргумент, освен клишето, че българските превозвачи щели да фалират, ако условията на труд за шофьорите се подобрят? Дали е така наистина?

С колегата Николай Бареков сме провели доста анализи, преди да изразим нашата категорична позиция в подкрепа на пакет „Мобилност“. Противниците на пакета " протестират срещу забраната за спане в шофьорската кабина по време на 48-часовата почивка, която да се провежда в нормалните условия на хотелската стая. Освен това, според Джамбазки, Ковачев и останалите щели да намалеят доходите и печалбите на превозвачите и те да фалират, което означава, че печалбите им се формират единствено и само от експлоатацията на шофьорския труд. Това дори е несериозно да си го помислим. Много интересно е сега от позицията на изминалото време да направите медиен мониторинг на изказванията на превозвачите по този въпрос. Ще останете с впечатления, че страни като Германия, Франция, Испания и т.н. са най-престъпните държави, в които кражбата на камиони е основно занятие.

Тъжно е, че в тиражирането на тези лъжи основен съучастник се явяват и така наречените големи медии. Редно е да поясним, че в голяма част от държавите членки на ЕС чрез вътрешното им законодателство е въведена забрана за спане в шофьорските кабини и се налагат сурови глоби.

Друг протест на Джамбазки, Ковачев и останалите е срещу задължението на всеки четири седмици шофьорът и камионът да се прибират при семействата си. Ако се запознаете с данните, изложени от НСИ за 2018 година, ще се убедите, че международният транспорт на българските превозвачи се извършва основно в страните съседни на България, като от тях само Гърция и Румъния са членове на ЕС. Това изискване е плод на сериозно изследване, което показва, че голяма част от международните шофьори от Източния блок са подложени наистина на сериозна експлоатация от своите чорбаджии и обикновено виждат семействата си по един два пъти в годината.

Децата им израстват без да получат адекватна грижа и възпитание от двамата си родители. Ние двамата с Николай сме многодетни бащи и не можем да се съгласим хората да виждат децата си един или два пъти в годината. Тук трябва да отбележа, че ако беше търсен диалогът, щеше де се постигне компромис - камионите да не се разкарват празни, ако нямат осигурен пълен курс, тъй като в самия доклад на ЕК е предвидено да се ограничат празните курсове на камионите. Но вместо да четат, някои псевдопатриоти решиха да се правят на бунтари.

Джамбазки, Ковачев и останалите протестират и срещу това командировъчните на шофьорите да са съответни за държавата, в която се намират. Помислете само тези хора правят разходи за храна и други нужди според цените и стандарта на държавата, в която се намират. Ето един елементарен пример - в държава хикс дневните командировъчни са 100 евро, а чорбаджията на шофьора му дава 15 евро, как мислите това справедливо ли е? За Джамбазки, Ковачев и останалите е справедливо и обвиняват Бареков, Байрактаров и Движение „Презареди България“ в предателство.

Искам да заявя много ясно - „Движение Презареди България“ и аз лично ще се борим за приемането на пакет „Мобилност“ и ще продължим битката на Николай Бареков до победен край. Би било добре да обясним на хората, че пакет „Мобилност“ е стратегия от много мерки, които са изцяло в полза на хората. На първо място е битката за ефективна пътна безопасност. Жертвите в ЕС при ПТП са над 25000 души, от тях близо 800 загинали са в България. Разходите за лечение на пострадалите и получилите тежки увреждания при ПТП са за милиарди евро.

Знаете ли какви неща са принудени да правят нашите шофьори, за да реализират свръхпечалби за чорбаджиите си? Карат ги да сменят магнитни карти, тахографни шайби, да шофират без почивка и на практика ги превръщат в убийци на пътя! Да припомням ли, че този проблем е много сериозен и за нас и през изминалата година се проведоха доста дискусии по тази тема и се стигна до създаването на нова агенция, която да обедини усилията на всички институции. Питам за това ли се борят Джамбазки, Ковачев и останалите?

Както вече казах, ЕК предвижда ограничаването на празните курсове и въобще се влагат сериозни средства в борбата срещу замърсения от фини прахови частици въздух. Основен замърсител е автомобилният трафик. Разходите за лечение на болни от тежки респираторни заболявания и загубата от болнични са за милиарди евро. Въвеждането на екологичен транспорт отдавна е обща цел на всички страни членки на ЕС.

Най-важен е подходът и философията в пакет „Мобилност“ и те са „Равно заплащане за равен труд“. Тук вече навлизаме в един много задълбочен разговор за двойните стандарти в ЕС и за въпроса защо България продължава да бъде най-бедната страна в Съюза. Замислете се колко европейски фирми и вериги развиват своята дейност в България. Много показателен е примерът с хранителните вериги, които продават български стоки в Германия, Франция и други страни на двойно по-ниски цени, отколкото в магазините си в България.

Немските и френските работници и служители за равен с българските си колеги труд получават четири пет пъти по-високи заплати. Именно за това с колегата Николай Бареков искаме незабавно увеличение с 50% на заплатите. Оказва се , че Джамбазки, Ковачев и останалите са против въвеждането на това справедливо правило „Равно заплащане за равен труд“.

Ако хората прочетат внимателно всичко, което сме изложили в този материал, няма как да не разберат, че ги лъжат и единственият изход е заедно да презаредим България на 26 май с номер 26 в бюлетината!

Коментари

Задължително поле