Евакуираха 2000 души от Багуз – последното сирийско селище под контрола на ИДИЛ

Главният архитект на София Здравко Здравков: Изпълнението на дребни детайли в градската среда се явява предизвикателство

Гл. комисар Спиридонов за ТЕЛК аферата във Варна: Най-големи суми взимали посредници с българско и сирийско гражданство

Захарова: НАТО иронизираше новите видове въоръжения на Русия, но сега реагира изнервено на намеренията ни

Емил Хърсев за кражбата от банка в Нова Загора: Има нарушение на технологичната дисциплина на повече от един служител

Арестуваха служител на бреговата охрана на САЩ, подготвял мащабно терористично нападение

Под наблюдение остава момчето, което се простреля с газов пистолет в Бургас Малко вероятна е версията оръжието да е намерен случайно, коментира шефът на ГДБОП

Тръмп очаква още срещи с Ким Чен-ун

Жители на Джерман излизат на протест срещу изграждането на депо за отпадъци

Макрон: Франция е изправена пред безпрецедентна вълна на антисемитизъм

Британски мозъчен тръст предупреди за нарастване на влиянието на Китай

Петро Порошенко поиска от ООН да разположи сини каски в източната част на Украйна

Народното събрание ще гледа процедурните правила за избор на нов състав на ЦИК

Спецсъдът гледа мярката за неотклонение на Митьо Очите

Държавният глава Румен Радев е на посещение в Швейцария

Петя Аврамова: Приходите от тол таксите няма как да бъдат преразпределени към общините

Приходите от тол таксите няма как да бъдат преразпределени към общините. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова по време на форум „Европейски, национални и местни приоритети“, който се провежда в рамките на 32-рото Общо събрание на Националното сдружение на общините в България.

„Проблемът с пътищата както от републиканската пътна мрежа, така и на общинските пътища е и на МРРБ, и на общините. И общините, и държавата имат нужда от средства, с които да ги рехабилитират“, заяви Аврамова и посочи, че отговорността е обща. „Аз и АПИ твърдо стоим зад искането на общините да имат повече средства за пътищата и този диалог трябва да продължи. Но средствата, които ще се събират от тол таксите няма как да бъдат преразпределени – каквото предложение има НСОРБ за 20% да отиват при общините, защото разпоредбите са залегнали в директива. И няма как да харчим средствата, събирани от тол такси, за други пътища освен за републиканската инфраструктура“, заяви Аврамова.

През 2019 г. предстои актуализация на действащата Национална концепция за пространствено развитие, каза още министърът. „Приех с удоволствие да участвам в този форум, защото НСОРБ е наш стратегически партньор и вярвам, че с общи усилия ще подобрим качеството на живот в България“, заяви Аврамова.

Тя посочи, че новите европейски приоритети предвиждат засилена роля на местните власти по отношение на политиката за сближаване. „Така ще се фокусираме върху специфичните нужди и потенциали на конкретните територии. Водеща роля за изработването на стратегиите, за подбора на мерките ще имат съответните градски, местни и други териториални органи или организации. През 2019 г. предстои актуализация на действащата Национална концепция за пространствено развитие, която ще послужи за основа за програмирането на следващия програмен период. Предвиждаме в новата оперативна програма за регионално развитие средствата да бъдат разпределени по два основни приоритета – с градско и с регионално направление“, обясни регионалният министър. Аврамова посочи, че в предстоящия период не би трябвало да има бели петна. Тя уточни, че е важно да се намали делението на градски и селски територии.

„Предложения от МРРБ проект за Закон за изменение и допълнение на Закона за регионалното развитие е с цел да се използва по-добре натрупаната обща база от информационни ресурси и капацитет. Страната ни със своите природни дадености има нужда от диференциран подход на развитие за всеки един регион. Затова през 2019 г. предстои изграждане на плановете за пространствено развитие от ниво две. Те ще отразят конкретните проблеми на дадения регион, както и неговите нужди“, обясни Аврамова.

Регионалният министър посочи, че по отношение на градското измерение подборът на проектите ще бъде отговорност на градските общини, като тези проекти ще играят ролята на интегрирани териториални стратегии за градско развитие. „По отношение на регионалното измерение – регионалните съвети за развитие от ниво две имат потенциал да бъдат натоварени с допълнителни функции, като местните власти ще имат своята роля в тях“, заяви Аврамова. Като добър пример за регионален подход тя посочи изразеното желание на две общини – Сливен и Ямбол, за изграждане на четирилентов път помежду им.

През 2020 г. АПИ ще осигури рехабилитацията на пътищата с приходите от тол таксите и от бюджета ще остават средства за четвъртокласната пътна мрежа, допълни тя.

Във връзка с искане на НСОРБ част от бюджета на АПИ – 100 млн. лв., да се преразпредели към общините, Аврамова коментира: „На 16 август 2019 г. ще пуснем тол системата в тестови режим. Така че 2019 г. не е годината, в която АПИ ще разполага с много голям собствен бюджет, събран от приходите от тол и от винетни такси, така че да разчита само на тях и да не получи средства от бюджета на държавата. Но през 2020 г. предвиждаме системата да работи вече в пълния си капацитет. И поехме ангажимент да се самозидържаме във връзка с рехабилитацията на пътищата“. Аврамова посочи, че по този начин в държавния бюджет ще могат да се освободят средства, които да отидат за четвъртокласната пътна мрежа.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.