Премиерът на Сингапур отменил среща с Путин, който закъснял с час за нея

Ансамбъл “Шумен“ представи България в Шанхай

Министър Димов: България заема едно от челните места в ЕС по рециклиране на батерии

Откраднаха 100 грама злато от жилище

Шефът на ДАЗД Елеонора Лилова: Децата са подложени на нови форми на тормоз във виртуалния свят

Развръзката на тенис ATP Finals в Лондон е акцентът в уикенд програмата на спортните канали на A1

Хванаха в нарушения две автошколи в Пловдив и Пазарджик

Строители оставиха без ток 3100 домакинства в Софийско

Илияна Йотова предложи общи туристически маршрути с Иран На среща с иранския вицепрезидент

Рибарите започнаха Коледните пости

15 години затвор за шофьор, прострелял друг заради отнето предимство Жертвата оцеля след животоспасяваща операция

МРРБ: Няма да има нови такси за мостове, тунели или планински проходи

Община Благоевград обясни за бойствалото дете от център за настаняване

14-годишна почина след токов удар в банята в село Катуница

Преславското съкровище се завърна от Лувъра

Правят регистър на собствениците на медии Проблем е насочването на рекламите към големите групи на пазара

Да се изготви списък със собствениците на медии, предлагат от КЗК.

Искат прозрачни правила при финансирането

Да се изготви регистър с информация за реалните собственици на медии и разпространители на медийно съдържание, предлагат от Комисията за защита на конкуренцията.

От ведомството са изготвили анализ на пазара и са излезли с изводи и препоръки, с които да се ограничат констатираните негативни тенденции.

Списъкът с реалните шефове в медийното пространство според КЗК е необходим заради установената тенденция за осъществяване на дейност от медийните участници едновременно на няколко медийни пазари. Освен това с регистъра ще са по-ясно видими съществуващите вертикални ефекти и ниво на медийна концентрация, аргументират се от Комисията.

Според ведомството като проблем в анализа на медийната среда се откроява насочването на основната част от рекламните бюджети към големите медийни групи, което поставя на изпитание оцеляването на по-малките участници. Затова са нужни ясни правила, ефективен контрол, прозрачни и недискриминационии условия за всички допълнителни финансирания на участници на съответните пазари с публични средства, включително и за целеви средства по програми, категорични са от ведомството.

От КЗК отбелязват, че се наблюдават недобросъвестни практики при отчитането на абонатите на платформените оператори. В резултат на това се влошават пазарните условия и се изкривява конкуренцията на пазара на разпространение на телевизионни програми и телевизионно съдържание. От ведомството препоръчват да се провеждат политики за изчистване на “сивия сектор”, за да могат да настъпят пазарните ефекти.

Нужни са и промени, с които да се гарантира надеждна информация за тиражите на печатните издания, препоръчват КЗК. От ведомството съветват да се вземат предвид препоръките и предложенията на браншовите организации и заинтересованите страни.

Комисията е информирала за резултатите от своето проучване парламента, кабинета, министрите на икономиката, финансите и културата, за да може всеки от тях да предприеме подходящи мерки, с които да се подобри функционирането на медийните пазари.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.