Служители на Апелативната прокуратура в Търново с грамоти за висок професионализъм Отличията бяха връчени тържествено пред целия колектив

Столична община създава ново направление за контрол и ред в строителството

Парламентът одобри покупката на два кораба минни ловци за близо 2 млн. евро от Нидерландия

Йордан Цонев: Решението за партийната субсидия е незаконно

Бет Берс лекува депресията си с конна езда

Халил Летифов, ДПС: Решението за партийната субсидия от 8 лв. на глас е договорка между ГЕРБ и БСП

Задържаха румънец, издирван за множество измами у нас Чужденецът е арестуван след операция на габровската полиция

Туск: Брекзит е една от най-грандиозните грешки в историята на ЕС

Цвета Караянчева: Многобройните превъплъщения на Стоянка Мутафова я превърнаха в икона на българската сцена Парламентът почете с едноминутно мълчание паметта на актрисата

Президентът Радев за Стоянка Мутафова: Тя остава златна епоха в българския театър и кино

Министър Банов: Напусна ни легенда! Почивай в мир!

Трима от обвинените за наркоразпространение в Елин Пелин остават в ареста

Никола от “Царското коляно” на Великия Крум Съседите край Вардар се опитват и него да присвоят

57-годишна жена загина при катастрофа край Ребърково

Премиерът Борисов: Ресорът на Мария Габриел кореспондира с ключови приоритети на правителството

Правят регистър на собствениците на медии Проблем е насочването на рекламите към големите групи на пазара

Искат прозрачни правила при финансирането

Да се изготви регистър с информация за реалните собственици на медии и разпространители на медийно съдържание, предлагат от Комисията за защита на конкуренцията.

От ведомството са изготвили анализ на пазара и са излезли с изводи и препоръки, с които да се ограничат констатираните негативни тенденции.

Списъкът с реалните шефове в медийното пространство според КЗК е необходим заради установената тенденция за осъществяване на дейност от медийните участници едновременно на няколко медийни пазари. Освен това с регистъра ще са по-ясно видими съществуващите вертикални ефекти и ниво на медийна концентрация, аргументират се от Комисията.

Според ведомството като проблем в анализа на медийната среда се откроява насочването на основната част от рекламните бюджети към големите медийни групи, което поставя на изпитание оцеляването на по-малките участници. Затова са нужни ясни правила, ефективен контрол, прозрачни и недискриминационии условия за всички допълнителни финансирания на участници на съответните пазари с публични средства, включително и за целеви средства по програми, категорични са от ведомството.

От КЗК отбелязват, че се наблюдават недобросъвестни практики при отчитането на абонатите на платформените оператори. В резултат на това се влошават пазарните условия и се изкривява конкуренцията на пазара на разпространение на телевизионни програми и телевизионно съдържание. От ведомството препоръчват да се провеждат политики за изчистване на “сивия сектор”, за да могат да настъпят пазарните ефекти.

Нужни са и промени, с които да се гарантира надеждна информация за тиражите на печатните издания, препоръчват КЗК. От ведомството съветват да се вземат предвид препоръките и предложенията на браншовите организации и заинтересованите страни.

Комисията е информирала за резултатите от своето проучване парламента, кабинета, министрите на икономиката, финансите и културата, за да може всеки от тях да предприеме подходящи мерки, с които да се подобри функционирането на медийните пазари.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.