Пожар избухна на два кораба в Черно море, 10 души загинаха

Легализиране на проституцията и притежаването на оръжие иска главният прокурор на Украйна

Великомъченик Славиша

На 22 януари 2019 да почерпят

Западът против глобализацията И Путин няма да участва в срещата в Давос

Задължават със закон президента на Киргизстан да носи националната шапка

Георг Георгиев: Поне година таксите за българите във Великобритания няма да бъдат променяни

5-годишно дете почина от пневмония след прекаран грип

Ципрас: Македонците разграничават своята идентичност от древногръцкото наследство

Транспортната комисия в ЕК решава за бъдещето на пакета „Мобилност“

ЕС отхвърля възможността за преговори с Лондон по сроковете на предпазния механизъм

Седмица на македонското кино стартира в София

Държавата клечи пред Тома Белев и жена му „Еколозите“ усвояват 100 милиона евро за биоразнообразие

Красиви изпълнения на кънки откриха ледената пързалка в Благоевград (СНИМКИ)

Талибаните и специалния пратеник на САЩ разговарят в Катар

Правят регистър на собствениците на медии Проблем е насочването на рекламите към големите групи на пазара

Да се изготви списък със собствениците на медии, предлагат от КЗК.

Искат прозрачни правила при финансирането

Да се изготви регистър с информация за реалните собственици на медии и разпространители на медийно съдържание, предлагат от Комисията за защита на конкуренцията.

От ведомството са изготвили анализ на пазара и са излезли с изводи и препоръки, с които да се ограничат констатираните негативни тенденции.

Списъкът с реалните шефове в медийното пространство според КЗК е необходим заради установената тенденция за осъществяване на дейност от медийните участници едновременно на няколко медийни пазари. Освен това с регистъра ще са по-ясно видими съществуващите вертикални ефекти и ниво на медийна концентрация, аргументират се от Комисията.

Според ведомството като проблем в анализа на медийната среда се откроява насочването на основната част от рекламните бюджети към големите медийни групи, което поставя на изпитание оцеляването на по-малките участници. Затова са нужни ясни правила, ефективен контрол, прозрачни и недискриминационии условия за всички допълнителни финансирания на участници на съответните пазари с публични средства, включително и за целеви средства по програми, категорични са от ведомството.

От КЗК отбелязват, че се наблюдават недобросъвестни практики при отчитането на абонатите на платформените оператори. В резултат на това се влошават пазарните условия и се изкривява конкуренцията на пазара на разпространение на телевизионни програми и телевизионно съдържание. От ведомството препоръчват да се провеждат политики за изчистване на “сивия сектор”, за да могат да настъпят пазарните ефекти.

Нужни са и промени, с които да се гарантира надеждна информация за тиражите на печатните издания, препоръчват КЗК. От ведомството съветват да се вземат предвид препоръките и предложенията на браншовите организации и заинтересованите страни.

Комисията е информирала за резултатите от своето проучване парламента, кабинета, министрите на икономиката, финансите и културата, за да може всеки от тях да предприеме подходящи мерки, с които да се подобри функционирането на медийните пазари.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.