Ван се вряза в минувачи в Торонто, деветима са загинали (ВИДЕО)

На 24 април 2018 да почерпят

Изложба на Гергана Минкова

Гениалните доктори „клъцни-срежи” Холивудските знаменитости дължат „естествения” си вид на виртуозни пластични хирурзи

Роналдо срещу германци – 22 мача, 26 гола (ИНФОГРАФИКА)

Върхът на Джеймс Бонд Интерактивни изживявания с автомобилите на Агент 007

Вижте как Кейт и Уилиам излизат от болницата с новородения принц

Александра Богданска-Петканова на почивка без мъжа си

Шофьор на претъпкан бус “вежливо” подхвърлил 30 лева подкуп на пътни полицаи

Спираме да ядем боклуците на Европа В София бе обсъдено бъдещето на здравните системи

Бившият лидер на босненските сърби Радован Караджич настоя за отмяна на присъдата му за геноцид

Трябва ли да ми изплащат „клас“ със задна дата, ако е дължим

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” във вторник, 24 април 2018

Д-р Мирослав Ненков: Таксата при общопрактикуващите лекари трябва да се увеличи

МО купува леки коли за един милион

Преяждането вечер пречи на съня през лятото

Обилните блюда покачват температурата на тялото

Замразени чаршафи за експериментаторите

Как да се справим с жегите през настоящия сезон и да се будим освежени. Това разкриват международни експерти, цитирани от “Дейли експрес” и “Дейли стар”. Оказва се, че сладките сънища са непостижими за много хора, които не успяват да се справят с високите температури.

Затова първият съвет на специалистите е да се внимава с храната. Лошият навик да се натъпчем вечер след работа обилно, може да ни изиграе много лоша шега – не само ще качваме килограми, но и ще се пържим през нощта. Колкото по-голяма е порцията, толкова повече е отделяната метаболитна топлина, докато тялото преработва храната. Най-лошата услуга, която можем да си направим е да заложим на протеинови храни. Вместо това хапнете малка студена порция, по възможност сурова, с която храносмилателната система ще се справи по-лесно. По този начин ще си спестите и готвенето, и допълнителната топлина под завивките.

Междувременно помислете и как да осигурите хлад за главата си. Хладните чаршафи са идеални за това. Тук експертите дават малко ексцентричен съвет – преди лягане трябва да поставите за няколко минути във фризера спалното бельо и пижамите си, опаковани в чиста найлонова торбичка. Ако разполагате с място, можете да “замразите” за кратко и възглавницата си.

Може и да не се впускате в ексцентрични мерки срещу жегата в леглото, но поне можете да изпъдите домашните любимци от спалнята и да се погрижите да няма полени в помещението, ако през този сезон продължават да ви мъчат алергии. Най-лесно постижимо е, ако избършете пода и повърхностите с влажен парцал.

Има и лоша новина за влюбените. Специалистите са категорични – забравете гушкането с партньора. То е гаранция за “задушна” нощ. Имайки предвид, че човешкото тяло генерира еквивалента на 116 вата топлинна енергия за час, е по-добре да спите “соло” в големите горещини. Освен това е много вероятно партньорът или партньорката ви също да не може да намери покой в жегата и да попречи на съня ви.

Ако можете, почерпете опит от предците ни. Точно както са правили те в отдавна отминали времена, така и ние можем да спазваме “пещерния” принцип – мястото за сън трябва да е тъмно, тихо и хладно. Все пак охлаждайте помещенията разумно. Отваряйте прозорците само вечер и за кратко правете течение. Друг полезен съвет за охлаждане на помещенията е да поставите купичка с лед пред включен вентилатор. Освен това за ужас на мъжете, най-добре е да не се спи гол, а с памучна пижама. Естествените влакна в памучната тъкан попиват потта от тялото и осигуряват усещане за хлад и удобство. Добре е спалното бельо също да е памучно.

 

Още идеи

Хладен души преди лягане

24-6Хладен душ преди лягане също е ключ към спокойния сън в жегите. Ще се почувствате освежени и натежалите крака ще се отпуснат, съветват експертите по здравословен начин на живот.

Ако сте от хората, които не спят непробудно, е добре да държите вода до леглото. Пийте от нея често, за да не се обезводнявате в горещините и да помагате на тялото да се охлажда. Естествено и с това не бива да се прекалява, тъй като ще трябва да ставате често по други нужди. Затова специалистите са категорични, че мярката е най-важна.

И все пак, ако нищо от съветите дотук не върши работа и жегата продължава да ви измъчва, можете да бъдете радикални. Ще ви се наложи да третирате точките на пулса си. Намокрете с вода местата по тялото, където усещате пулса си – китки, шия, глава. Ако наистина “умирате” от жега, поставете хладна кърпа върху главата си за кратко и се опитайте да потънете в спокойни сънища.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.