Преяждането вечер пречи на съня през лятото

Обилните блюда покачват температурата на тялото

Замразени чаршафи за експериментаторите

Как да се справим с жегите през настоящия сезон и да се будим освежени. Това разкриват международни експерти, цитирани от “Дейли експрес” и “Дейли стар”. Оказва се, че сладките сънища са непостижими за много хора, които не успяват да се справят с високите температури.

Затова първият съвет на специалистите е да се внимава с храната. Лошият навик да се натъпчем вечер след работа обилно, може да ни изиграе много лоша шега – не само ще качваме килограми, но и ще се пържим през нощта. Колкото по-голяма е порцията, толкова повече е отделяната метаболитна топлина, докато тялото преработва храната. Най-лошата услуга, която можем да си направим е да заложим на протеинови храни. Вместо това хапнете малка студена порция, по възможност сурова, с която храносмилателната система ще се справи по-лесно. По този начин ще си спестите и готвенето, и допълнителната топлина под завивките.

Междувременно помислете и как да осигурите хлад за главата си. Хладните чаршафи са идеални за това. Тук експертите дават малко ексцентричен съвет - преди лягане трябва да поставите за няколко минути във фризера спалното бельо и пижамите си, опаковани в чиста найлонова торбичка. Ако разполагате с място, можете да “замразите” за кратко и възглавницата си.

Може и да не се впускате в ексцентрични мерки срещу жегата в леглото, но поне можете да изпъдите домашните любимци от спалнята и да се погрижите да няма полени в помещението, ако през този сезон продължават да ви мъчат алергии. Най-лесно постижимо е, ако избършете пода и повърхностите с влажен парцал.

Има и лоша новина за влюбените. Специалистите са категорични - забравете гушкането с партньора. То е гаранция за “задушна” нощ. Имайки предвид, че човешкото тяло генерира еквивалента на 116 вата топлинна енергия за час, е по-добре да спите “соло” в големите горещини. Освен това е много вероятно партньорът или партньорката ви също да не може да намери покой в жегата и да попречи на съня ви.

Ако можете, почерпете опит от предците ни. Точно както са правили те в отдавна отминали времена, така и ние можем да спазваме “пещерния” принцип - мястото за сън трябва да е тъмно, тихо и хладно. Все пак охлаждайте помещенията разумно. Отваряйте прозорците само вечер и за кратко правете течение. Друг полезен съвет за охлаждане на помещенията е да поставите купичка с лед пред включен вентилатор. Освен това за ужас на мъжете, най-добре е да не се спи гол, а с памучна пижама. Естествените влакна в памучната тъкан попиват потта от тялото и осигуряват усещане за хлад и удобство. Добре е спалното бельо също да е памучно.

 

Още идеи

Хладен души преди лягане

24-6Хладен душ преди лягане също е ключ към спокойния сън в жегите. Ще се почувствате освежени и натежалите крака ще се отпуснат, съветват експертите по здравословен начин на живот.

Ако сте от хората, които не спят непробудно, е добре да държите вода до леглото. Пийте от нея често, за да не се обезводнявате в горещините и да помагате на тялото да се охлажда. Естествено и с това не бива да се прекалява, тъй като ще трябва да ставате често по други нужди. Затова специалистите са категорични, че мярката е най-важна.

И все пак, ако нищо от съветите дотук не върши работа и жегата продължава да ви измъчва, можете да бъдете радикални. Ще ви се наложи да третирате точките на пулса си. Намокрете с вода местата по тялото, където усещате пулса си - китки, шия, глава. Ако наистина “умирате” от жега, поставете хладна кърпа върху главата си за кратко и се опитайте да потънете в спокойни сънища.

Коментари

Задължително поле