Марин Маринов пак оглави Варненския окръжен съд

Дину пак иска реванш от Кобрата

Страховита градушка удари Монтана (ВИДЕО)

Три екипа огнеборци са гасили пожар в склад на леярски цех

Арестуваха двама мъже, превозвали 18 афганистанци на магистрала „Марица“

Радев пред Хайко Маас: Разчитаме на германска подкрепа за модернизацията на армията и отбранителната индустрия

Хванаха 19-годишен да кара „Мерцедес“ след употреба на дрога

Започва реконструкцията на кв. „Самара 1” в Стара Загора

Бюлетините за евроизборите пристигнаха в Сливен

Офисът и кафето имат нов дом в Cooffice Различна работна среда и готини хора в най-новото cowork простраство в софия

Проф. Николай Овчаров стартира археологическите проучвания на крепостта „Калето“ в Свищов

Неутрализирана е международна престъпна организация за незаконно производство на цигари, ръководена от българи (СНИМКИ и ВИДЕО)

Главният прокурор наклеветен повторно от „Биволъ“ за апартамент в Пловдив Семейството на Сотир Цацаров не е надарено, а е закупило жилище на цена близо два пъти над данъчната оценка

Зеленски обеща пълна приемственост и надграждане в отношенията между България и Украйна

Здравният министър: Няма да има населени места без общопрактикуващи лекари

Провал на поредния „зелен“ донос срещу магистрала „Струма“

Решението за ОВОС за изграждането на магистрала “Струма” през Кресненското дефиле е законно, реши Върховният административен съд по-рано тази година.

Постоянният комитет към Бернската конвенция тази вечер отхвърли поредния донос на българските „зелени“, с който те се опитаха да спрат строежа на автомагистрала „Струма“ през Кресненското дефиле.

Комитетът прие аргументите на представителите на българската държава – експерти от Министерството на околната среда и водите.

Още от месец март „зелените“ започнаха клеветническата кампания, като пишеха писма до Комитета, пълни с лъжи и манипулации относно изграждането на аутобана през Кресненския пролом.

След като българският съд окончателно постанови, че няма проблем с Оценката на въздействието върху околната среда (ОВОС) на лот 3.2 от „Струма“ и беше обявена обществената поръчка за изпълнители, атаката срещу държавата и проекта се засили.

„Зелените“ изпратиха на заседанието на Комитета в Страсбург Андрей Ковачев, Даниел Попов и Ирина Матеева, които пишеха клеветническите писма заедно с друг „еколог“ – Петко Ковачев, който не присъстваше. Днес тримата се опитаха да убедят Комитета, че трябва да отвори така нареченото досие по случая „Струма“.

След бурни дебати Постоянният комитет към Бернската конвенция реши, че няма да има оценка отвън на направената през 2017 година ОВОС на лот 3.2, като отхвърлиха и искането у нас да бъде изпратена мисия, която да проучи случая.

Досието остава затворено поне до края на 2019 година, когато строежът АМ „Струма“ през дефилето вече трябва да е започнал – тоест няма никакви пречки за неговия старт.

България се присъединява към Бернската конвенция, която гарантира спазването на екологичното законодателство в Европа  през 1991 година. Решенията на нейния Комитет имат сериозна тежест и обикновено Европейската комисия се съобразява с тях. Ако клеветите на „зелените“ бяха приети за истина, Брюксел едва ли щеше да одобри финансирането на лот 3.2, България щеше да закъснее много с изграждането на магистралата, част от Паневропейския транспортен коридор номер 4, свързващ Германия и Гърция. В такава ситуация държавата ни трябваше да върне всички 1.5 милиарда лева, дадени от ЕК за аутобана.

Според одобрения от българските власти „източен вариант“ лот 3.2 ще бъде разделен на две трасета. Магистралата в посока Гърция ще минава през Кресненското дефиле, като сегашният път ще бъде ремонтиран и разширен. Към София ще се пътува през Кресненското плато. По този начин трафикът през пролома ще се намали поне с 50%, като се очаква и катастрофите там да намалеят драстично. В момента пътят през Кресненското дефиле е един от най-смъртоносните в България.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (9)

  1. Изобщо, зелените човечета – военните, при които изгубих 2 години и сегашните, заради които сме загубили поне две години НЕ МЕ КЕФЯТ!

  2. Кога ще започнат да глобяват зелените талибани за наглите лъжи и спекулации, които забавиха строежа на магистралата? Ако не бяха тези измекяри магистралата отдавна щеше да е завършена.

  3. Бах таз Струма, в която -к-р-а-д-е-ц-о- бойко ще направи тунел 2 км за 300 милиона лева. За 250 милиона български лева в Норвегия е направен тунел 14 км. Ето това е смущаващо, а не зелените.

  4. Зелените имам чувство, че се чудят как да навредят на държавата с безумните си предложения и идеи, нямаме нужда от такава напаст

  5. Така им се пада на зелените, провал във всичко! Дано разберат най-накрая, че гледната им точка е крива и трябва да спрат да бъдат такива коне с капаци

  6. Докато не започнат да го глобяват и да им налагат санкции за измислените жалби, които непрекъснато подават няма да се спре с този цирк. Много съм доволен, че този път дори от Страсбург отхвърлят псевдо претенциите на зелените.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.