Пинк преболедува коронавируса Певицата дари 1 милион долара за медици

Реализираха сделки с бизнес имоти за 270 млн. евро

Любо Ганев отговаря точка по точка на „Хебър“

Намаляват наемите на засегнати фирми За бързите заеми няма да има наказателни лихви до края на извънредното положение

Правят шлемове за защита, вместо телефони Фирми за сувенири произвеждат предпазни средства

Пламен Димитров: 44 хил. са новорегистрираните безработни от началото на извънредното положение

Ангела Меркел: Коронавирусът е най-голямото предизвикателство пред ЕС от основаването му

Втори излекуван от коронавирус в МБАЛ-Шумен

Пуснаха нов дълг за 1 млрд. лв.

Първи ден без нарушители на ограниченията във Варна

23 години затвор за убиеца на словашкия журналист Ян Куциак

Споделете със Столична библиотека

549 са потвърдените случаи на COVID-19 у нас 22-ра жертва: 90-годишна жена е починала в "Пирогов“

Гърция бие отбой, ако се спазва строгата карантина през април

Пловдивският завод „Юрий Гагарин“ дари 100 000 лева за борбата с коронавируса

Провал на поредния „зелен“ донос срещу магистрала „Струма“

Решението за ОВОС за изграждането на магистрала “Струма” през Кресненското дефиле е законно, реши Върховният административен съд по-рано тази година.

Постоянният комитет към Бернската конвенция тази вечер отхвърли поредния донос на българските „зелени“, с който те се опитаха да спрат строежа на автомагистрала „Струма“ през Кресненското дефиле.

Комитетът прие аргументите на представителите на българската държава – експерти от Министерството на околната среда и водите.

Още от месец март „зелените“ започнаха клеветническата кампания, като пишеха писма до Комитета, пълни с лъжи и манипулации относно изграждането на аутобана през Кресненския пролом.

След като българският съд окончателно постанови, че няма проблем с Оценката на въздействието върху околната среда (ОВОС) на лот 3.2 от „Струма“ и беше обявена обществената поръчка за изпълнители, атаката срещу държавата и проекта се засили.

„Зелените“ изпратиха на заседанието на Комитета в Страсбург Андрей Ковачев, Даниел Попов и Ирина Матеева, които пишеха клеветническите писма заедно с друг „еколог“ – Петко Ковачев, който не присъстваше. Днес тримата се опитаха да убедят Комитета, че трябва да отвори така нареченото досие по случая „Струма“.

След бурни дебати Постоянният комитет към Бернската конвенция реши, че няма да има оценка отвън на направената през 2017 година ОВОС на лот 3.2, като отхвърлиха и искането у нас да бъде изпратена мисия, която да проучи случая.

Досието остава затворено поне до края на 2019 година, когато строежът АМ „Струма“ през дефилето вече трябва да е започнал – тоест няма никакви пречки за неговия старт.

България се присъединява към Бернската конвенция, която гарантира спазването на екологичното законодателство в Европа  през 1991 година. Решенията на нейния Комитет имат сериозна тежест и обикновено Европейската комисия се съобразява с тях. Ако клеветите на „зелените“ бяха приети за истина, Брюксел едва ли щеше да одобри финансирането на лот 3.2, България щеше да закъснее много с изграждането на магистралата, част от Паневропейския транспортен коридор номер 4, свързващ Германия и Гърция. В такава ситуация държавата ни трябваше да върне всички 1.5 милиарда лева, дадени от ЕК за аутобана.

Според одобрения от българските власти „източен вариант“ лот 3.2 ще бъде разделен на две трасета. Магистралата в посока Гърция ще минава през Кресненското дефиле, като сегашният път ще бъде ремонтиран и разширен. Към София ще се пътува през Кресненското плато. По този начин трафикът през пролома ще се намали поне с 50%, като се очаква и катастрофите там да намалеят драстично. В момента пътят през Кресненското дефиле е един от най-смъртоносните в България.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (9)

  1. Изобщо, зелените човечета – военните, при които изгубих 2 години и сегашните, заради които сме загубили поне две години НЕ МЕ КЕФЯТ!

  2. Кога ще започнат да глобяват зелените талибани за наглите лъжи и спекулации, които забавиха строежа на магистралата? Ако не бяха тези измекяри магистралата отдавна щеше да е завършена.

  3. Бах таз Струма, в която -к-р-а-д-е-ц-о- бойко ще направи тунел 2 км за 300 милиона лева. За 250 милиона български лева в Норвегия е направен тунел 14 км. Ето това е смущаващо, а не зелените.

  4. Зелените имам чувство, че се чудят как да навредят на държавата с безумните си предложения и идеи, нямаме нужда от такава напаст

  5. Така им се пада на зелените, провал във всичко! Дано разберат най-накрая, че гледната им точка е крива и трябва да спрат да бъдат такива коне с капаци

  6. Зелените доказват отново, че са една разбойническа банда.

  7. Това е добра новина. Добре е да се сложи край на зеления рекет.

  8. Докато не започнат да го глобяват и да им налагат санкции за измислените жалби, които непрекъснато подават няма да се спре с този цирк. Много съм доволен, че този път дори от Страсбург отхвърлят псевдо претенциите на зелените.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.