Бойко Борисов пристигна в Лондон за инвестиционния форум за Западните Балкани

Златна мечка и за родното кино от Берлин (ОБЗОР) В “Не ме докосвай” една от главните роли се изпълнява от Ирмена Чичикова, а копродуцент е Мартичка Божилова

Георги Първанов: Едно разследване на сделката с ЧЕЗ би дало повече информация

Премиерът Бойко Борисов с 10-годишна прогноза: Балканите ще са най-хубавото място за живеене Проекти за 30 млрд. евро ще променят региона, каза министър-председателят

109 банди разбити при акции на ГДБОП 860 обвинения след разследвания на антимафиотите

НС да даде зелена светлина за „Белене“ Партиите употребили за политически цели референдума за нова атомна централа

Съдът остави за постоянно в ареста съпрузите, обвинени за убийството в столичния квартал “Люлин”

Вижте акцентите от броя на “Труд” в понеделник, 26 февруари 2018

Русенец създаде една от най-бързо развиващите се компании в Силициевата долина

Двуметрови преспи блокират страната Комбинацията със студения арктичен въздух, който се спуска към Балканите от север, създават опасна обстановка на пътищата

Земетресение с магнитуд 5,5 по Рихтер край бреговете на Япония

Бандити няма, но ги хващат

Фънки и Хилда Казасян жури в „Като две капки вода“

„Юнайтед“ би „Челси“, Жозе не трепна

Мария и Мегз заровиха томахавките След като получи приза за Попфолк идол на годината, Фики се прибра да отпразнува изписването на първородния му син

Проучване на Lidl разбива митове за българина

Мислим първо за другите, най-важно е здравето на близките ни, парите остават назад
Хората със свободни професии и частните предприемачи възприемат живота си като по-пълноценен

Българинът е добър човек. Не е меркантилен, нито егоцентрик. Първо мисли за другите. За да живее пълноценно,
най-важно е близките му да са в добро здраве. Парите не са без значение, но са едва фактор номер 8 в топ 10 за пълноценния му живот. Това показват резултатите от национално представително проучване на „Лидл България”. С помощта на социологическа агенция „Прогрес Консулт” компанията създаде първия у нас ИНДЕКС за пълноценен живот на българите. Показателят, базиран на 1007 преки лични интервюта, дава ясна картина доколко качеството на живот на хората отговаря на очакванията им. Той е изчислен въз основа на 82 показателя, разделени в 7 категории – здраве, рекреация, отношения, пари, професия, образование и цели.

2

Към началото на 2017 г. индексът приема стойност 0,7490 при теоретичен максимум 1, което е една много добра основа.
„Проучването разби доста митове за българина. В представите си за пълноценен живот той в никакъв случай не е себичен, а точно обратното – изтъкан е от мисълта за другите”, заяви Росен Кутелов, управител на маркетинговата агенция, направила проучването.

Резултатите показват, че с нарастването на възрастта на хората намалява удовлетвореността им от начина им на живот. Индексът на пълноценния живот е малко по-висок при мъжете, което означава, че те оценяват по-високо качеството на своя живот, отчитайки здравословното си състояние и хобитата, интересите, почивката. В сравнение с тях жените отдават по-голяма важност на факторите от 7-те ключови области, като изключение прави единствено факторът пари.

19-1
Най-висок е индексът на пълноценен живот при хората със свободни професии и частните предприемачи. Веднага след тях се нареждат учещите, а на последно място като най-неудовлетворени се нареждат безработните.

Резултатите на база семейно положение показват, че с най-висок измерен индекс са две групи – живеещите на семейни начала двойки, както и несемейните. Индексът при брачните двойки е под средното равнище.
Защо точно „Лидл България” проучва дали живеем пълноценно?

„През всички тези вече 7 години, в които сме на пазара, винаги сме целели да даваме добавена стойност на нашите клиенти – с продуктите, които предлагаме, и с всички инициативи, които сме подкрепяли и организирали. Решихме обаче сериозно да надградим усилията си в тази посока и да разберем какво всъщност е важно за хората, за да водят един по-качествен и по-пълноценен начин на живот. Затова стигнахме до идеята за това проучване. Радваме се, че не само го направихме, но и че изчислихме за първи път индекса на пълноценен живот на българина”, отговаря Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на „Лидл България”.

83% е съответствието
желание – реалност

В началото на тази година стойността на индекс за пълноценен живот е изчислена на 0,75 при теоретичен максимум от 1.
„Това е 83% съответствие на желанието за пълноценен живот и постигнатото”, обобщи Росен Кутелов. Проучването е първото по рода си у нас, ще се прави всяка година и такова досега не е осъществявано в други държави.

Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на компанията:
Планираме серия инициативи за хората

19-99

„Лидл България” планира серия от инициативи и проекти, с които ще предоставим на хората повече възможности да водят пълноценен начин на живот. Стъпвайки върху резултатите от проучването, ще насочим усилията си именно върху показателите, които са важни за тях. В един от тях компанията вече отчита сериозен принос – днес клиентите ни имат повече време за себе си и за близките си, тъй като са им нужни само 14 минути, за да влязат в Lidl, да напазаруват и да излязат.”

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.