Амелия-Мира остава непобедена в „Игри на волята”

Катастрофа на магистрала „Тракия“, движението след Пловдив е затруднено

Фейсбук преустанови действието на десетки хиляди приложения заради риск за личните данни

„Ферари“ мачка и на виртуалната Формула 1

САЩ ще изпращат допълнителни военни сили в Саудитска Арабия и ОАЕ

Ирландски ветеран е най-слабият във FIFA 20

Дневен хороскоп на Алена за събота, 21.09.2019

На 21 септември 2019 да почерпят

18-годишен български студент е убит в Германия

Бирата помага срещу затлъстяване и диабет

Йеменските бунтовници обещаха да спрат нападенията си срещу Саудитска Арабия, ако те направят същото

Художникът воин Николай Хайтов 100 години от рождението на писателя

Милиони хора по света се включиха в глобален протест срещу промените в климата (СНИМКИ и ВИДЕО)

Спрягат Шаби Алонсо и Раул за „Реал“

Русия оспори резолюцията на ЕП, според която пактът Рибентроп-Молотов е довел до Втората световна война

Ракел Уелч – сексапил, стегнат в бикини от елен Тя винаги отказва да се съблече изцяло - и в „Плейбой“, и във филмите, в които играе

И кинобогинята на 70-те водила прогнозата за времето

Има четири неуспешни брака и две деца

Актрисата прави шоу в Лондон по време на мач на „Челси“

Скоро ще стане на 79 години

Ракел Уелч е от онези жени, които белязват живота в киноиндустрията за десетилетия. Сексиконата на 70-те години на XX век и днес продължава да буни духовете. С роли, изиграни повече по бикини, но никога топлес, тя отхвърля табута по време на сексуалната революция и се превръща в еталон за женска красота и свобода. Ракел е от времето на Златния Холивуд, за който мнозина днес си спомнят с носталгия. Една жена, променила стереотипи, и която едва ли скоро ще бъде забравена.

“Няма твърди като камък жени, но има мекотели мъже”. Тази крилата мисъл започна да се появява често напоследък в социалните мрежи без обаче да има автор. Днес в джендър епохата, когато някои хора се опитват да налагат тенденцията, че полът няма значение, тази сентенция звучи като отговор на агресивното малцинство, успяващо да надвика нормалното мнозинство, а и да напомни за времето на сексуалната революция в края на миналия век. Та тези думи си имат автор и това е Ракел Уелч – сексиконата на онзи Холивуд, който всички харесваха. Тя е жената, която бе сън за милиони мъже по света през 60-те и 70-те години на XX век. Нейният постер по бикини от еленска кожа е най-продаваният в историята на киноиндустрията. Преди петдесетина години той можеше да се види във всяка американска кръчма или в кабината на всеки шофьор на камион. Плакат на младата Ракел в мъхести бикини стана и прикритие за тунела, изкопан с геоложко чукче за бягство от щатски затвор, в култовия филм “Изкуплението Шоушенк”.

Американската звезда бе обявена и за най-секси жена по бикини от мъжката библия Плейбой. Между другото, тя е една от малкото (за други аз лично не зная) жени на корицата на списанието, които категорично отказват да се съблекат изцяло за фотосесията. През 1979 г., когато Ракел става едно от зайчетата на Плейбой, сигурно е разочаровала мъжката част на планетата, очаквайки да я видят топлес. Това обаче само издига авторитета на актрисата, от една страна призната за сексикона, а от друга – на примерна съпруга и майка, никога не спекулираща със своите безупречни пропорции. Мерките на Ракел – 94-64-91 с ръст от 168 см в течение на няколко десетилетия заемаха позиция на еталон за женска красота и караха жените да излязат от строгите диети и да се занимават със спорт. Между другото с отказа си да се разсъблече напълно за мъжката библия холивудската звезда ужасно ядосва вездесъщият Хю Хефнер. Той е крайно недоволен от поставените му от нея условия, но след това признава: “Уелч все пак е най-сексуалната жена на света и не е необходимо да сваля всичките си дрехи. Тя не пожела да хвърли ицяло дрехите и аз отстъпих. А фотографиите след това доказаха нейната правота”.

По време на цялата си кинокариера тя никога не пожелава да хвърли сутиена и бикините си на екрана. И коментарът й е: “Това, което правя на екрана, в никакъв случай не бива да се приравнява към това, което правя в личния си живот. Извън екрана аз съм сдържана и строга, не обичам шума”.

И днес, само 20-ина дни преди да навърши 79, Ракел изглежда изумително млада, направо перфектна за годините си. Все още отрича да има пластични операции по себе си, но каквато и да е истината, на такава стегната фигура с младежко излъчване днес могат да завидят поне половината днешни красавици от Холивуд. Родена е на 5 септември 1940 г. в Чикаго. Тя е по-скоро сексбогиня, отколкото актриса, макар че в кариерата си има една награда “Златен глобус” за ролята на Констанца във филма “Тримата мускетари”. Красотата и очарованието си Джо Ракел Техада – това е истинското й име, дължи и на своите родители. Баща й Карлос Армандо е боливиец от Ла-Паса – авиационен инженер, който е братовчед на президента на страната Лидия Гейлер Техада. Майка й пък е англичанката Джозефин Сара, дъщеря на архитект.

Детството на бъдещата актриса преминава в Сан Диего, Калифорния, където родителите й се преместват, когато Ракел е на 2 годинки. Там момичето посещава балетна школа до 17-годишна възраст, когато един от преподавателите й казва, че нейната спортна фигура… не е подходяща за танци. И момичето с привлекателна външност решава да се пробва в конкурсите за красота. Още в училищните си години тя печели титлите “Мис Ла-Хойа” и “Мис Сан Диего”, а след това е призната и за първа красавица на щата Калифорния. Неприятно събитие в живота на младата дама става развода на родителите й, но това не пречи да завърши училище с отличие и да запише театралния колеж на Калифорнийския университет.

Точно там тя играе за първи път на сцената в спектакъла “Рамона”. В началото Ракел работи няколко години като момиче на времето в телевизионния канал KFMB, сервитьорка е в един ресторант в Далас и съвсем естествено се изявява като модел в големите магазини на известна американска компания. През това време тя вече се е омъжила за съученика си от гимназията Джеймс Уелч и му е родила две деца – сина Деймън и дъщерята Тани.

През 1963 г. Ракел се запознава с филмовия агент Патрик Къртис, който вижда в нея бъдеща звезда, и става неин менаджер. На следващата година тя се развежда, но решава да запази фамилията на бившия си съпруг. Първата й поява на големия екран е в малка роля във филм с Елвис Пресли, но появата на красавицата почти не е забелязано. Минават само две години и тя се събужда звезда за една нощ. Това се случва с фентъзи филма по романа на Айзък Азимов “Фантастично приключение”, където тя играе медицинската сестра Кора. Филмът е истински хит и дори получава пет номинации за Оскар. През същата 1966-а тя снима и една друга знаменита роля – точно тази с банските от мъхеста еленова кожа. В ролята на Лоана от “Милион години преди Христа” за живота на първобитните хора тя има само три реплики, но затова пък я прави световна знаменитост и блян за милиони мъже по света, сред които и Салвадор Дали. Ролята на Ракел Уелч в този филм от Златната епоха на Холивуд влиза в десетката на най-добрите образи на екранни красавици. А плакатът й по бикини просто става номер 1.

Има една знаменита фотография, на която световноизвестният испански художник Салвадор Дали целува ръка на кокетно позиращата му Ракел – тя е част от пърформанса на Мастера, а абстраткният портрет се намира в музея-театър на Дали. Нахлуващата популярност на американската звезда й обезпечава работа в Европа и тя играе с Марчело Мастрояни, с Жан-Пол Белмондо, Моника Вити, Клаудия Кардинале и други големи имена от континента. Докато е в Париж с мениджъра си Патрик Къртис, двамата се женят и чрез поредица от снимки превръщат сватбата си в рекламна кампания.

Стратегията и нежеланието й да се съблича изцяло ядосват режисьорите (така, както се случва и с Хю Хефнер), които използват този трик, за да пълнят киносалоните във времето на надигащата се сексуална революция. Ракел е непреклонна. В една от любовните сцени с партньора си Джим Браун във филма “Сто винтовки” тя умело замаскирва голотата си и води истинска война с режисьора, който иска тя да покаже изцяло красивото си тяло.

Кариерата на Ракел Уелч е белязана с роли от масовата култура, повечето от които някой едва ли сега си спомня. Въпреки драматичния й талант, режисьорите предпочитат да показват сексуалността й на съблазнителна красавица, отколкото да й дават запомнящи се дълго роли. Въпреки това Ракел Уелч и днес е сред киноиконите от Златното време на Холивуд. Тя така и не получава повече награди освен Глобусът през 1974-а за ролята в “Тримата мускетари”. Ролята на Уелч най-вече през 60-те и 70-те години на миналия век като символ на масовата култура е огромна. Жените от цял свят например почти спират да изрусяват косите си и да слагат тежък грим по начин, за да приличат на екранната кралица в онези години Мерилин Монро. Благодарение на Ракел Уелч те започват да предпочитат естествените очертания, диетите вече не са така модни, а спортната фигура с красиви и по-пищни извивки става еталон за жените. Ракел се отличава с невероятно самочувствие, което никога не прераства в арогантност – черта, която тя не е загубила и до днес.

Красавицата има четири брака, и както казва преди няколко години, повече не смята да се омъжва. След като се разделя и с втория си съпруг мениджърът Къртис, тя казва “да” на филмовия режисьор и продуцент Андре Вейнфийлд. С него са заедно 10 години. Четвъртата й сватба е с ресторантьора Ричард Палмър, с когото също прекарва две петилетки. От 2008-а досега тя официално е сама, макар да свързват името й в последно време и с други известни мъже като тв магната Найджъл Лигтоу.

Макар и рядко, холивудската икона се появява в някои филми и телевизионни продукции, но сред тях няма запомнящи се роли. В живота й обаче има още една друга известна история, която киноманите и феновете на футболния отбор “Челси” често си спомнят. Случката е отпреди около половин век, когато холивудската знаменитост е на стадиона “Стамфорд Бридж”. Актрисата пристига в Лондон и желанието й да гледа мач на сините от “Челси” не търпи възражение. Компания на Уелч прави самият Джими Хил – бивш играч на “Фулъм” и едно от най-уважаваните футболни имена на Острова. По време на този знаменит мач (“Челси” играе с “Лестър”) секссимволът Ракел Уелч, изпила вече няколко чаши червено вино, изведнъж слиза от трибуната и отива до тъчлинията като започва да крещи и да маха при всяко докосване на топката от играча Питър Озгууд. Тази гледка е невероятна дори да началото на 70-те години по английските стадиони. Американката е облечена с много тесни панталони тип чарлстон и изглежда умопомрачително на високите си токчета. След това легендарният нападател Озгууд ще каже знаменитата си реплика: “Ако бях Джордж Бест, щях да си съблека фланелката и да й я дам. Но ако бях Бести, тя със сигурност щеше да се съблече първа.” Мнозина след това са готови да се закълнат, че сексбогинята е била влюбена в играча на “Челси”, но по-правдоподобна е версията, че всичко е нагласено от известния промоутър Грег Тесър и звездния фотограф Гари О`Нийл (страстен почитател на “Челси”). Месеци след тази случка Гари и Ракел правят фотосесия в пустинята на Аризона. В средата на нищото фотографът я убеждава да облече екип на сините за няколко футболни снимки от дивия запад.

Днес Ракел Уелч продължава да изглежда феноменално за годините си, тя е успешна бизнес дама, играе йога, пише книги и все още буни сънищата на хиляди мъже. И повече от 50 години, след като превзе мъжките фантазии, упорито отказва да слезе от пиедестала на вечния секссимвол.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.