Ирландски ветеран е най-слабият във FIFA 20

Дневен хороскоп на Алена за събота, 21.09.2019

На 21 септември 2019 да почерпят

18-годишен български студент е убит в Германия

Бирата помага срещу затлъстяване и диабет

Йеменските бунтовници обещаха да спрат нападенията си срещу Саудитска Арабия, ако те направят същото

Художникът воин Николай Хайтов 100 години от рождението на писателя

Милиони хора по света се включиха в глобален протест срещу промените в климата (СНИМКИ и ВИДЕО)

Спрягат Шаби Алонсо и Раул за „Реал“

Русия оспори резолюцията на ЕП, според която пактът Рибентроп-Молотов е довел до Втората световна война

Елчин Сангу е в творчески отпуск

Убивай българи – Калпакчиев е насреща Хелзинкският комитет помогнал за освобождаването на Полфрийман

„Труд Уикенд“ – един вестник за празниците

Бащата на Полфрийман: Надявам се да се върне колкото се може по-скоро

Каним Владимир Путин в България догодина Премиерът Бойко Борисов увери, че с Русия имаме възможно най-добрите отношения (обзор)

Расте делът на старите коли 42,7% от автомобилите са над 20-годишни

Увеличава се броят на новите автомобили до 5 и на най-старите над 20 години, а при останалите се отчита спад.

Намаляват превозните средства на средната класа

При новите има увеличение от 10%

Над 42,7% от автомобилите в България са над 20-годишни, показа проверка на “Труд” в данните на МВР. В страната са регистрирани общо 3,668 млн. автомобила, а от тях 1,568 млн. са на над 20 години. Това е нормално като се има предвид, че доходите ни са най-ниските в ЕС. Но има друга по-тревожна тенденция. С повишаването на доходите делът на най-старите коли би трябвало да намалява, а хората да започват да карат по-нови, по-хубави и по-скъпи. У нас обаче ситуацията не е такава – делът на най-старите коли расте.

Само в рамките на година автомобилите на над 20 години са се увеличили със 73,1 хил., или с 4,9%. А делът им е нараснал от 41% на 42,7% от всички МПС-та. Успоредно с това намаляват колите на средната класа, които са на възраст между 5 и 20 години. Например автомобилите между 15 и 20 години намаляват с 45,8 хил., или с 4,57% и от над 1 млн. броя преди година вече са 956 хил. Спад има и при другите две групи коли, характерни за хората от средната класа – на възраст между 5 и 10 г. и от 10 до 15 г. Намалението на броя коли в тези групи е съответно с 1,13% до 242 хил. и с 2,72% до близо 705 хил. Явно колите остаряват, но повечето собственици не бързат да ги подменят с по-нови, а ги карат докато станат истински трошки.

Увеличение обаче има в броя на новите коли, за които са минали по-малко от 5 години от първата им регистрация. За година те нарастват с 18,1 хил. броя, или с 10,17% и вече надминават 196 хил. Новите автомобили обаче имат само 5,3% дял от всички МПС-та в страната. Като се има предвид малкият им дял е естествено броят им бързо да нараства.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.