На 14 ноември 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за четвъртък, 14.11.2019

Полски екстремисти готвели атаки срещу мюсюлмани Задържани са двама от групировката във Варшава и Шчечин

Унгария прие ЕС да я глоби с 1,5 млрд. евро Сумата е 10% от всички съмнителни разходи

Холандия намалява до 100 км/ч скоростта на магистралите Решението ще влезе в сила от 2020 г.

165 лева повече за две трети от учителите Вдигат лекторските часове със 17-18%

Ердоган пристигна в Белия дом

Край на схемата с фиктивни строежи (Обзор) Премахваме законовите вратички, позволяващи да се продават жилища в постройки, които не покриват изискванията

Амортизация на апартамент, отдаван под наем

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 14 ноември 2019

Екатерина Захариева представи възможностите за бизнес с България пред правителството на Намибия

Банков шеф обра трезора и избяга

Предлагат по-висок акциз за цигарите Автоматите на самообслужване без касови бележки

Слагат БДС на ръжения и пълнозърнестия хляб

Един лев за преглед при джипито да плащат децата Предлагат повишаване на цените на 220 клинични пътеки

Резки промени на времето събуждат мигрена и артрит

Профилактиката срещу есенни вируси започва отсега

Ако в края на лятото се чувстваме уморени и често боледуваме, трябва да потърсим причината, съветва д-р Искра Капинчева.
Отпуската свършва и забързаният ритъм отново ни поглъща. Стресът ни плаши, но всъщност това е способността за адаптация и справяне с променените условия около нас, казва д-р Искра Капинчева, специалист по хомеопатия и Шуслерова терапия от гр. Варна. Разбира се, някои се приспособяват по-лесно, носят на повече натоварване, а за други е по-трудно. Важно е да познаваме собствения си организъм и емоционалност, като редуваме труда с почивката според индивидуалните особености. Работата не бива да се асоциира само със стрес – тя носи доходи, радост, удовлетворение, полезни контакти с хората, личностно развитие, подчертава лекарката.
Забавленията също трябва да са с мярка. За някои отпуската е време да се отпуснат и купонясват. После обаче се сблъскват с последиците от бурните партита – недоспиване, преяждане, повечко алкохол и цигари. Има реклами, които погрешно внушават на хората, че могат спокойно да прекалят с алкохола, стига след това да пият съответното хапче, казва д-р Капинчева. Всъщност организмът помни всички „злини“, които му причиняваме. По-добре е изобщо да не се стига до крайности. Но ако сме прекалили, има начин да си помогнем.

„Привърженик съм на природните и щадящи терапии. Изучавам и практикувам хомеопатия вече 20 години, а последните години и Шуслерова терапия. Хомеопатията е лечебна наука, доказала се през последните 2 века. Чрез хомеопатичните лекарства ние подобряваме здравето си на физическо, емоционално и умствено ниво. Науката си има свои точно определени принципи, закони и затова е важно лекар хомеопат индивидуално да подбере нужното лекарство. В аптечната мрежа вече има голям избор на хомеопатични средства, които са и в десетични (D) разреждания. Терапията на д-р Вилхелм Шуслер с минерални соли вече набра огромна популярност у нас. Дванадесетте соли на д-р Шуслер действат на клетъчно ниво. Балансират минералите в нашия организъм, като по този начин подобряват здравето и лекуват”, обяснява д-р Капинчева.

Слънцето е здраве, но какво да правим, ако пострадаме?

За да предпазим кожата на плажа, може да ползваме не само слънцезащитен крем, но и хомеопатия – профилактично може да вземате Шуслерова сол №6 калиев сулфат, по 2 табл. сутрин поне 20-30 дни преди активното излагане на слънце. Ако все пак се е стигнало до проблеми и изгаряне, можете да постигнете облекчаване на симптомите. Тогава се вземат солите №3 железен фосфат, №5 калиев фосфат и №8 натриев хлорид. Първо по 2 таблетки на два часа, а на втория ден 3 пъти дневно.

Ето и още помощ от хомеопатията по време на лятната почивка: Аконит D6 на 30 мин. по 10 глобули е нужен при внезапно покачване на висока температура със зачервена суха кожа; Беладона D6 – при остро настъпила висока температура с променливи стойности, зачервена и изпотена кожа; Апис мелифика D6 – при слънчево изгаряне с розова пареща кожа. При остри състояния дозировката им е през 30-60 мин. по 10 глобули.

Стомашните проблеми също могат да развалят отпуската. При съмнение в храната и първи симптоми на стомашен дискомфорт – гадене, повръщане и разстройство, е добре да се приема Окубака D6 на 2 часа по 10 глобули (до 4 пъти дневно). Друга неприятност са комари и насекоми, които хапят и жилят. Сърбежът и възпалението минават по-бързо, ако в походната аптечка имаме Ледум D6 – при ухапвания от комари и други насекоми, и Апис D30 – при ухапвания от пчели и оси. Може и комбинация от Шуслерови соли №2 калциев фосфат, №3 и №8 по 2 таблетки на 2 часа.

Хомеопатията помага и на любителите на спорта, които след някое по-сериозно натоварване може да получат мускулна треска. За да няма болка след тренировка, е добре да вземат Шуслеровите соли на Немския хомеопатичен съюз №3 железен фосфат и №9 натриев фосфат. Дозата е по 2 таблетки три пъти дневно. Помага и хомеопатичния препарат Арника D30 (два пъти дневно по 10 глобули за 3 до 5 дни).

Ето и още съвети от д-р Капинчева: При продължително пътуване с кола, самолет или поход в планината вземайте Арника D30 – 2 пъти дневно за 10 дни, за да предотвратите неразположение. Ако имате проблем с вените, добавете и Хамамелис D6 – 3 пъти по 10 глобули дневно.

При захлаждане се обаждат старите травми 

Много хора се оплакват, че не се чувстват добре при рязка промяна на времето, особено при буря и дъжд. Това им влияе както физически, така и психически. Пациенти с мигрена често получават тежки пристъпи. В началото на симптомите помага Шуслерова сол №7. Десет таблетки се разтварят в чаша топла вода и се пият бавно на малки глътки. При захлаждане с влага и дъжд не е изключено да се обадят стари травми, да се усилят болките при ревматизъм или артрит. Атмосферното налягане пада, а с него и нивото на течностите в организма. Така нервните окончания стават по-чувствителни и по-лесно се подуват, дразнят по-лесно ставите, пояснява д-р Капинчева. При такива състояния препоръчвам Шуслерови соли с номера 3, 8 и 9 (по 2 табл. от всяка, 3 пъти дневно) и хомеопатия – Рус токсикодендрон D6 или Бриония D6, допълва лекарката. Сезонни алергии и астма също могат да се активират от студено време, сух въздух или влага. При алергичен ринит помагат Шуслерови соли – № 2, 3 и 8 (по 2 табл. три пъти дневно). При астматичен пристъп пък ще помогне сол №7.

Преходните сезони са изпитание за нашия организъм.
Резките промени във времето могат още да повлияят на кръвното и да предизвикат проблеми в сърдечно-съдовата система. През есента се обострят не само много хронични заболявания, но и психични разстройства.

Ако през лятото сме се грижили добре за тялото – закаляване, спорт, жива храна и сме събрали много приятни емоции с приятели и близки, може да разчитаме на плавен преход. Ако все пак в края на лятото се чувстваме уморени, често боледуваме, трябва да потърсим причината като говорим с лекар.

Отделно може да си помогнем сами с Шуслерови соли. Сол №5 е чудесна за нервите и сърцето – пие се сутрин по 5 таблетки. Сол №7 спомага за спокоен и дълбок сън. В началото на септември е добре да се направи също така профилактика за есенните вирусни инфекции, особено ако става дума за често боледуващите деца, посещаващи детска градина, хронично болни и стари хора. Ето подходящата комбинация от соли, които препоръчва д-р Капинчева: №3 железен фосфат, №4 калиев хлорид и №7 магнезиев фосфат.

Не е важно само какво ядем, а и как се храним

Много е важно да се храним разнообразно и пълноценно. Хранителните вещества са белтъци, въглехидрати, мазнини и те трябва да присъстват в менюто. Еднообразното хранене е вредно и то води до проблеми в обмяната, подчертава д-р Капинчева. От значение е и как се храним. Не да бързаме непрекъснато, да се храним „на крак“ с каквото намерим. Добре би било да се подхожда към храненето осъзнато – да подредим красива маса, да седнем спокойни и да обядваме или вечеряме с мисъл за храната. Неслучайно на масата французите говорят само за качествата на предлаганите ястия. Според китайската традиционна медицина по време на ядене не се говори.

Обърнете внимание на примера, който давате на децата си! Яденето пред компютъра или пред телевизора, загледани в някой филм, не носи никаква полза. По-добре да не ядем така. Може да хапнем само филийка хляб със сирене, но нека отделим нужното внимание и тя ще бъде най- полезната храна за нас.

Детето се гледа най-лесно като му създадем режим. Повтарящите се часове на храна, сън и бодърстване създават динамичен стереотип, малкото е спокойно и майката също се чувства по-добре, пояснява лекарката. Всекидневието на повечето хора е доста натоварено, но въпреки това нека се опитаме да въведем и в нашия живот режим на труд и почивка, на сън и хранене. Тогава изразходваме най-малко енергия и се чувстваме спокойни. Ако в този режим вмъкнем според възможностите си и физически упражнения, всичко се нарежда много добре.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.