Фейсбук с нови правила за сигурност за предстоящите президентски избори в САЩ

Путин предлага помощ на Африка без условия

Еди Рама отхвърли искането на опозицията за оставка

Нетаняху върна мандата за съставяне на правителство

Испанската полиция разби банда обирджии, ограбвали домове на футболисти

Руски хакери се маскирали като ирански Атакувани били поне 35 държави, като в 20 нападенията били успешни

Христо Иванов и Атанас Атанасов приемат гаврата на Тома Белев с еврейския народ Лидерите на „Демократична България“ не искат да вземат мерки срещу кандидата им за общински съветник в София

„Пепел от рози“ получи френска награда

Протест пред френското посолство у нас в подкрепа на Северна Македония за ЕС

Вдигат заплатите с ускорени темпове

Колко месеца имам право на обезщетение като безработен

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 22 октомври 2019

Трус от 2,6 по Рихтер в района на Доспат

Свинското поскъпна с 45% за година Цената му е рекордна за последните 5 години

Българските купувачи на имоти се завърнаха по морето 60% от сключените сделки са с нашенци

„Руен “ е с името на своя предшественик от 60-те, който е развял първи българския флаг в Австралия

В своя първи рейс отплава новият 42 300-тонен бълкер „Руен“ на Параходство „Български  морски флот“АД, съобщиха от пресцентъра на родната шипингова компания. Корабът за насипни товари е произведен в китайската корабостроителница Jiangsu Hongqiang Marine Heavy Industry, намираща се недалеч от Шанхай.

В нея е била тържествената церемония по вдигането на флага на „Руен“, като негова кръстница е  Кремена Ангелова-главен юрист на Параходство БМФ.

Първи капитан на новопостроения плавателен съд е кап. д.п. Николай  Николов, а първи главен механик – инж. Камен  Василев. Корабът ще посети няколко пристанища за натоварване и разтоварване в Азия и в Европа. Първото пристанище е Поханг, Южна Корея.

„Руен“ е не само най-новият, но и е най-високоефективният кораб на 125-годишната българска шипингова компания. Той е първият от серията от шест кораба от този тип, които са с качествено нов ергономичен и екологичен дизайн.

През ноември в същата китайска корабостроителница бе спуснат на вода вторият бълкер от тази серия, който ще носи името „Рила“. Очаква се той да влезе в експлоатация към средата на следващата година. А към края на 2017 г. флотът на Параходството ще бъде попълнен и с третия кораб от серията, който ще носи името „Рожен“. Така компанията запазва традицията при наименоване на кораби и  новопостъпилите бълкери получават имена на български планини и планински върхове.

Първият „Руен“ е приет в състава на БМФ на 15 март 1967 г. Той е 14 030-тонен рудовоз, построен в Иношима, Япония и е първи от серията еднотипни кораби, поръчани от Параходството в тази държава. Първи капитан на кораба е Николай Мавродиев, първи главен механик – Евстати Василев. На 5 април 1967 г. „Руен” първи от българските кораби развява родния флаг в пристанище на петия континент – Австралия (Порт Фримантъл). „Руен” е изведен от състава на БМФ след 42 години експлоатация през май 2009 г.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.