В своя първи рейс отплава новият 42 300-тонен бълкер "Руен" на Параходство "Български морски флот"АД, съобщиха от пресцентъра на родната шипингова компания. Корабът за насипни товари е произведен в китайската корабостроителница Jiangsu Hongqiang Marine Heavy Industry, намираща се недалеч от Шанхай.
В нея е била тържествената церемония по вдигането на флага на "Руен", като негова кръстница е Кремена Ангелова-главен юрист на Параходство БМФ.
Първи капитан на новопостроения плавателен съд е кап. д.п. Николай Николов, а първи главен механик – инж. Камен Василев. Корабът ще посети няколко пристанища за натоварване и разтоварване в Азия и в Европа. Първото пристанище е Поханг, Южна Корея.
„Руен“ е не само най-новият, но и е най-високоефективният кораб на 125-годишната българска шипингова компания. Той е първият от серията от шест кораба от този тип, които са с качествено нов ергономичен и екологичен дизайн.
През ноември в същата китайска корабостроителница бе спуснат на вода вторият бълкер от тази серия, който ще носи името „Рила“. Очаква се той да влезе в експлоатация към средата на следващата година. А към края на 2017 г. флотът на Параходството ще бъде попълнен и с третия кораб от серията, който ще носи името „Рожен“. Така компанията запазва традицията при наименоване на кораби и новопостъпилите бълкери получават имена на български планини и планински върхове.
Първият „Руен“ е приет в състава на БМФ на 15 март 1967 г. Той е 14 030-тонен рудовоз, построен в Иношима, Япония и е първи от серията еднотипни кораби, поръчани от Параходството в тази държава. Първи капитан на кораба е Николай Мавродиев, първи главен механик – Евстати Василев. На 5 април 1967 г. „Руен” първи от българските кораби развява родния флаг в пристанище на петия континент – Австралия (Порт Фримантъл). „Руен” е изведен от състава на БМФ след 42 години експлоатация през май 2009 г.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш