Генералният директор на ЮНЕСКО идва в България

Балъков се разделя с „Етър” с емоционално обръщение към феновете

Партиите си надписват сметката по закон Държавните субсидии са постоянно завишавани над определения размер още от 2002 г.

Стоичков дари Албер II с албум и екип

Данъци за отдаване на апартамент и кола на туристи

За 24 пъти бяха връчени отличията „Златно перо“ за принос към българската култура и изкуство

Маршал Халифа Хафтар отказа предложение за примирие в Либия

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 23 май 2019

Събират три месеца оферти за АЕЦ „Белене” (обзор) Интерес има от компании от Китай, Франция и Русия

Вижте документалния филм на Би Би Си за отвлечените деца от норвежката служба за закрила на детето „Барневерн“ (видео със субтитри)

137 млн. лв. кредити дръпнали студенти Теглят средно по 9584 лв., cумите се отпускат само за обучение у нас

Пазачи с бухалки 2 часа удряли крадла (обзор)

Търновски ученици дариха препис на Паисиевата история на Регионалната библиотека

Русия използвала социални мрежи и медийни платформи за дезинформация по време на президентските избори в САЩ

Всички основни социални мрежи и медийни платформи са били използвани от Русия в кампанията за дезинформация по време на президентските избори в САЩ през 2016 г., което в крайна сметка е подпомогнало американския президент Доналд Тръмп. Цел на кампанията са били различни електорални групи, като работата е станала още по-активна, след като той е влязъл в Белия дом. Това се казва в нов доклад, подготвен за Комитета по разузнаване на американския Сенат, пише „Вашингтон пост“, цитиран от БГНЕС.

Докладът открива нови аспекти на методите, използвани от руската Агенция за интернет изследвания, която американските власти обвиняват за намесата в избирателната кампания. Изследването е проведено от експерти на Оксфордския университет, работещи в Проекта за моделиране на пропагандата и компанията за мрежов анализ „Графика“. Те са проучили милиони постове във фейсбук, туитър, инстаграм и видео в ютюб. „Вашингтон пост“ разполага с чернова на непубликувания още доклад, който те наричат „най-мащабният анализ на руската дезинформационна кампания“. По данни на изследователите тази кампания е била насочена към „създаване на предимство за Републиканската партия, по-конкретно за Доналд Тръмп“. За целта са използвани хиляди акаунти в социалните мрежи, руснаците „са положили големи усилия, за да мотивират консерваторите, използвайки теми, като правото на собственост на оръжие или миграционния проблем, а в същото време са се стараели да отслабят политическото влияние на лявоориентираните афроамерикански избиратели“.

„От естествена инфраструктура за изразяване на колективно недоволство и координиране на гражданския активизъм социалните мрежи са се превърнали в моделиран инструмент за социален контрол, който се манипулира от хитри политически консултанти и който в еднаква степен е достъпен за политиците и в демократичните страни, и за диктаторските режими“, се казва в доклада.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. В стихотворението си „На нивата“, знаменитият ни поет Яворов пише :

    „…И гледаш, слушаш, не знам досадно защо ти стане ?…“

  2. Тази руска намеса и изборите в САЩ омръзнаха на всички . Стана много банално , глупаво и досадно. 25 милиона долара струва на САЩ това разследване ялово . Всичко е fake news !!!

  3. Полека-лека американците и бившите империи от Западна Европа направиха Русия Кибер-Господ на Света. Като се вземат предвид и обвиненията за намеса в техните мрежи и на Китай и Северна Корея, то се оказва, че всъщност те са изостанали в защитата на информацията и при тях тя е на нивото на Зимбабве.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.