Ремонт затваря едната лента на тунел „Траянови врата“

30 нови заразени с коронавирус за денонощието, общо стават 611 Излекувани вече са 48 българи

ООН прати 90 тона помощи на Венецуела

2000 починали от Covid-19 за пореден ден в САЩ

Доклад: Пандемията може да тласне към бедност над половин милиард души

Институтът по микробиология на БАН разработва ваксина срещу коронавируса

Започва масовото тестване за Covid-19 в Банско

Премиерът и Светия синод обсъждат мерките за предстоящите празници

Тръмп: Борис Джонсън изглежда е по-добре

Ето какво ще е времето днес

Легендарният Божидар Искренов ексклузивно пред „Труд“ от Вашингтон: Най-големият бич за хората са страхът и паниката

Близнаците ще се разочароват от колега, Стрелците с небивал успех на работното място – Дневният хороскоп на Алена

На 9 април 2020 да почерпят

Делфини плуват в Перловската река

Лична вражда обезглави Българската банка за развитие Кръгът „Капитал“ отмъсти на Стоян Мавродиев

Русия използвала социални мрежи и медийни платформи за дезинформация по време на президентските избори в САЩ

Всички основни социални мрежи и медийни платформи са били използвани от Русия в кампанията за дезинформация по време на президентските избори в САЩ през 2016 г., което в крайна сметка е подпомогнало американския президент Доналд Тръмп. Цел на кампанията са били различни електорални групи, като работата е станала още по-активна, след като той е влязъл в Белия дом. Това се казва в нов доклад, подготвен за Комитета по разузнаване на американския Сенат, пише „Вашингтон пост“, цитиран от БГНЕС.

Докладът открива нови аспекти на методите, използвани от руската Агенция за интернет изследвания, която американските власти обвиняват за намесата в избирателната кампания. Изследването е проведено от експерти на Оксфордския университет, работещи в Проекта за моделиране на пропагандата и компанията за мрежов анализ „Графика“. Те са проучили милиони постове във фейсбук, туитър, инстаграм и видео в ютюб. „Вашингтон пост“ разполага с чернова на непубликувания още доклад, който те наричат „най-мащабният анализ на руската дезинформационна кампания“. По данни на изследователите тази кампания е била насочена към „създаване на предимство за Републиканската партия, по-конкретно за Доналд Тръмп“. За целта са използвани хиляди акаунти в социалните мрежи, руснаците „са положили големи усилия, за да мотивират консерваторите, използвайки теми, като правото на собственост на оръжие или миграционния проблем, а в същото време са се стараели да отслабят политическото влияние на лявоориентираните афроамерикански избиратели“.

„От естествена инфраструктура за изразяване на колективно недоволство и координиране на гражданския активизъм социалните мрежи са се превърнали в моделиран инструмент за социален контрол, който се манипулира от хитри политически консултанти и който в еднаква степен е достъпен за политиците и в демократичните страни, и за диктаторските режими“, се казва в доклада.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. В стихотворението си „На нивата“, знаменитият ни поет Яворов пише :

    „…И гледаш, слушаш, не знам досадно защо ти стане ?…“

  2. Тази руска намеса и изборите в САЩ омръзнаха на всички . Стана много банално , глупаво и досадно. 25 милиона долара струва на САЩ това разследване ялово . Всичко е fake news !!!

  3. Полека-лека американците и бившите империи от Западна Европа направиха Русия Кибер-Господ на Света. Като се вземат предвид и обвиненията за намеса в техните мрежи и на Китай и Северна Корея, то се оказва, че всъщност те са изостанали в защитата на информацията и при тях тя е на нивото на Зимбабве.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.