Дневен хороскоп на Алена за петък, 18.10.2019

На 18 октомври 2019 да почерпят

Ще оцелее ли светът след „Катаклизъм”? Джаред Даймънд променя разбирането ни за причините за възхода и падението на цивилизациите

Иззеха над 15 кг канабис от две наркооранжерии в Благоевградско

Версия №1 за изпълкома – статуквото се запазва

Започна официалното посещение на Екатерина Захариева в Хърватия

Мъж загина при катастрофа на пътя за Сапарева баня

САЩ опитват двоен натиск над Турция

Пенс заяви, че Турция ще прекрати военната си операция само когато кюрдите в Сирия се оттеглят

Борисов към Стефан Данаилов: С теб съм

Лидерите на страните от ЕС одобриха сделката за Брекзит

Бурак Йозчивит вечеря с кувейтски богаташи

Червената Мая вече лъже, без да мисли Кюстендилката твърди, че няма билбордове, наела е 10 и ще ги удвоявала другата седмица

Гаф на президента с венеца за летците (СНИМКИ) На лентата, поднесена от Румен Радев, пише 170 вместо 107 години от създаването на ВВС

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 18 октомври 2019

Самолетът край Москва се взривил на голяма височина

Експлозията на руския самолет, при която загинаха 71 души, е станала във въздуха, и то на голяма височина, тъй като парчета с размери метър на метър са разпръснати на километри. Това каза пред БТВ Ангел Борисов, авиоексперт по безопасност на полетите.

По думите му това показва снимковият материал от мястото на разпръскване на частите.

„Не е възможно самолетът да падне от такава височина и така да се разпръсне. Обикновено при такъв удар се образува голям кратер на земята, какъвто там там няма. Това означава, че експлозията е станала във въздуха”, заяви Борисов.

За да се взриви един самолет във въздуха, има две възможности – едната е терористичен акт, аналогично както взривиха руския самолет в Синай над Египет. Втората възможност е да гръмне някой от двигателите, каза още експертът.

Той разясни, че при режим на излитане две минути двигателят работи на максимал и след тези 2 минути режимът се намалява на номинал, тоест 80%. Ако тези проценти се надвишат над 2 минути, има възможност двигателят да получи повреди, а над него са 10 тона керосин в крилата, подчерта Ангел Борисов.

Според него в случая поради авария в самия двигател е възможно да е настъпил пожар в двигателя и екипажът да не е успял да го загаси. „Има системи, които при възникване на пожар го гасят автоматично – изпразват се противопожарни бутилки, но все пак имаме случаи, при който пожарът не може да се угаси”, каза авиоекспертът.
Той коментира и информациите, че проверка е установила нарушения при поддръжката на самолета – вместо да заменят маслото на редукторите, да почистват филтрите на въздушните стартери след всеки извършени 375 летателни часа, това се  извършвало на 750.

Борисов посочи, че това е един от елементите, които задължително трябва да се спазват. Маслото неслучайно се сменя на толкова часове, защото именно триенето може впоследствие да доведе до нежелателни последици, отбеляза той.

Ангел Борисов допълни, че според първите коментари, които са се дали от гледна точка на изследването на земни части, не са открити прахови частици от взрив. Все пак той отбеляза, че информацията е първоначална.

Според него дрон или птица не биха могли да предизвикат трагичния инцидент.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (4)

  1. отново е терористичен акт ! защото държавата веднага обяви, че ще изплати обезщетения на семействата на загиналите, макар че авиокомпанията е частна, а и не е приключило разследването от застрахователната компания…

  2. По първоначална информация авиоекспертина бил експертин по конска пикня.

  3. При руски източник на информация е изключено да се научи истината. Дори и всичко да е наред, руските информации пак ще изкривят фактите, ще засекретят заключенията и ще вмъкнат още някоя лъжа, ей-така за бог да прости. Руснаците са народ от лъжливи овчарчета.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.