Две жени и дете в болница след катастрофа

Премиерът Борисов: F-16 ще са авторитет за всички в региона

17 души са ранени след катастрофа при автородео във Великобритания

Бивш министър експерт по делото „Хитрино“

Да помогнем на Микаела! Музиканти с благотворителен концерт за 12-годишното момиче

Президентът Радев: Роженският събор напомня как с дружни усилия можем да надмогнем апатията и да въздигнем България

Хулиган скъса униформата на полицай Приятелят му мятал камъни по патрулката

Пуснаха под гаранция и останалите двама обвинени служители от Фонд „Земеделие“

Мъж наръга с нож четирима души пред кафене в Хърватия

Каракачанов: Убеден съм, че ако БСП бяха на власт, щяха да купят същия самолет Списаревски управляваше най-модерния за времето си самолет, заяви министърът на отбраната

Народното събрание ратифицира договора за купуване на F-16

„Активни потребители“: 73% от насипния сладолед е замърсен

Вижте по колко държавни субсидии получиха партиите в последния транш по старата тарифа На тези, които не върнаха надписаните пари, са им удържани 30%

Разписанието на БДЖ вече е и в Google Maps

Броят на жертвите в Япония нарасна на 33, подпалвачът искал да отмъсти за открадната идея за анимация

„Телетол“ с обвинения срещу АПИ заради електронните винетки

Агенция „Пътна инфраструктура“

От декласираната фирма за продажба на електронни винетки „Телетол“ АД обвиниха Агенция „Пътна инфраструктура“ в създаване на изкуствен монопол на пазара. На пресконференция акционерите в отстраненото дружество обявиха, че целият процес до получаването на разрешение да се включат на пазара е бил твърде дълъг и труден.

„Регистрационният процес трябваше да стартира в началото на 2019 г. Документацията за кандидатстване за национален доставчик на услуги обаче беше качена на сайта на АПИ доста по-късно“, обясни Лиляна Деянова, член на Управителния съвет на „Телетол“. По думите й процесът е трябвало да продължи 2 седмици и да се даде възможност на всички желаещи фирми да продават е-винетки.

„При нас този процес отне 6 месеца, а цялата процедура може да се определи като административен шок“, каза тя.

От „Телетол“ решават да се борят до край и се обръщат за помощ към европейските институции. През май се подписва договор с АПИ. Твърдят обаче, че агенцията не е предоставила достъп на фирмата до тол-системата, въпреки задължението им да го сторят.

„След над 10 писмени и устни запитвания и искания да ни бъде предоставен достъп до системата на АПИ, Олег Асенов – шефът на тол-управлението обясни, че те не могат да предоставят достъп до тол-системата, а трябва това да направи фирмата, която я е създала – Австрийската компания “Капш”. Беше ни намекнато, че нашата работа няма да стане, „защото зад нас не стои човек или хора“, добави обясни Мартин Димитров.

В крайна сметка, месец по-късно договорът им с АПИ бил прекратен с прессъобщение и без официален административен документ. Причината, която била изтъкната в прессъобщението е, че не са техническо съвместими с тол-системата в АПИ.

„Как е възможен такъв извод, след като на нас не ни е даден никакъв достъп до тази система. Те дори не знаят какъв продукт предлагаме“, обясниха от „Телетол“.

Според тях спечелилата фирма е сключила договора си с АПИ за предоставяне на тол-услуги един ден преди да бъдат публикувани условията, на които трябва да отговарят доставчиците.

От „Телетол“ искат да им се върне достъпа до системата като национален доставчик на електронни винетки и тол-системи. Те настояват да има минимум 10 доставчици на електронни услуги, електронни винетки, тол-системи, свободен пазар и по-добрият доставчик да спечели.

Междувременно, в своя позиция по казуса от Агенция „Пътна инфраструктра“ отхвърлиха обвиненията в поддържане на монопол и заявиха, че “Телетол” АД има възможност отново да кандидатства за продажба на е-винетки след като се приведе в съответствие.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.