Ердоган: Турция е приела 3,6 млн. бежанци, Западът трябва да направи същото

Кметът на Благоевград направи първа копка на модерна спортна площадка в СУ „Арсени Костенцев“

Фандъкова: Създаваме четири индустриални зони в София

Правителството закрива почетното консулство в Монако

Самолет на испанските военновъздушни сили се разби в морето край Мурсия, двама са загинали

Община Търговище с нов главен архитект

Завърши ремонтът на виадукта при 37-и километър на магистрала „Хемус“ към София

С камбанен звън Враца посрещна Българския патриарх Неофит (СНИМКИ)

Вижте какво реши Министерският съвет днес, 18 септември 2019 г.

Мишел Темер заяви, че свалянето на Дилма Русев е било преврат

В село с 8 души възродиха 4 паметника

Община Свищов и УНИЦЕФ ще си сътрудничат по Програмата „Работилница за родители – Да пораснем заедно“ Програмата е универсална и е насочена към родителите на деца до 4 години

България в топ пет с инвестиции по Плана „Юнкер“

Тренировката на Славена Вътова за супер тяло (ВИДЕО)

„Алфа Рисърч“ измери слаба подкрепа за обединение срещу действащи кметове на балотаж

Уникален кораб строят във Варна

Във Варна започнаха довършителните строителни дейности и високотехнологични процеси на 130-метровия впечатляващ кораб „Кекон Ексъленс“ .

Корпусът, произведен в най-голямата корабостроителница в Канада, беше докаран с полу-потопяемата платформа Transshelf, която извърши уникална за Черно море операция за разтоварване на плавателния съд. Довършителната работа ще се извършва във Варненската корабостроителница. Това е първият кораб, които ще бъде построен там от пет години насам.
Поръчката за над половин милиард долара е спечелена с конкурс и в сериозна конкуренция с водещи световни корабостроители от варненската фирма „Премиер груп“ с управител инж. Валентин Банев.

Новият кораб ще бъде оборудван с подводница с възможност да извършва дейности на 3000 м дълбочина, с най-модерна компютърна система и кран с товароподемност 250 тона. Ще бъдат изградени и оборудвани каюти за 100 човека екипаж.

Над 200 чужди инженери са ангажирани с довършителните дейности на най-високо технологично ниво, които ще работят съвместно с българските специалисти.

Корабът от най-ново поколение ще отговаря на всички стандарти, необходими за дълбоководни дейности в сурови условия и ще се използва за обслужване на нефтени платформи, подводно строителство, подводни инсталации, за водолазни операции или като сонда.

Корабостроителните дейности трябва да приключат в рамките на една година. Плавателният съд е собственост на норвежка компания.

 

От най-високо технологично ниво

Корабът ще бъде от най-високо технологично ниво и такъв до момента не е правен в България.

Всичко освен металния корпус на „Кекон Ексъленс“ ще се произведе във Варна.
Работата по кораба след това се поема изцяло от Варненската корабостроителница.
„Това е шанс отново да започнем да строим“, каза директорът й Данаил Славов.
Там от няколко години са спрели с корабостроенето и основно се занимават с ремонтна дейност.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.