Труден ден за Овните, неочаквани събития за Близнаците – Дневният хороскоп на Алена

На 2 април 2020 да почерпят

Връзката между възрастта и коронавируса (ИНФОГРАФИКА)

Костадинов подписа със „Стабек“

Неспасяемият българин или паметник на българското спасение Какъв да бъде мемориалът, от който всички у нас ще са доволни

Карантина за Великден и Гергьовден Вижте мненията на икономисти, медици, работодатели и интелектуалци за намеренията на властта

Смъртните случаи от коронавируса в Европа надхвърлиха 30 000

Националният оперативен щаб: Дай Боже БЦЖ да помага (обзор)

Разединението гони вируса! Чесънът не помага, но поне държи останалите на разстояние

Държавният секретар на САЩ в разговор с Борисов: България ще е сред първите страни, с които ще бъде споделена ваксина срещу коронавируса

Чиновническо недоглеждане спря проекти за милиони Параграф 22 в Закона за извънредното положение заплашва да изпрати хиляди в бюрата по труда

Творчески съюзи искат повече пари за култура

САЩ очакват до 240 000 жертви Тръмп предупреди за “две много болезнени седмици”

Обвиниха осем от кръвната мафия Заради пандемията цигани искали 500 лева за половин литър

По-малък данък печалба при инвестиция във ферма

Фалстарт на делото за потъването на кораба „Хера“ Единият обвиняем не се яви, бил в Китай

Делото за потъването на кораба „Хера“ преди 16 г. и смъртта на 17 български и двама украински моряци претърпя фалстарт. Петчленен състав на Варненския окръжен съд не даде ход на разпоредителното заседание, тъй като част от семействата на загиналите не бяха редовно призовани, а един от двамата обвиняеми не се яви.

Корабният инспектор Стефчо Минчев бил по работа в Китай и заради ограниченията покрай коронавируса не е успял да се завърне, обясни защитата му. Според обвинителният акт отговорност за трагедията с „Хера“ носят Милен Балчев – генерален директор на „Провидънс шипинг енд трейдинг“ ООД, което е менажирало кораба, и техническият директор на компанията Стефчо Минчев.

През ноември 2017 г. прокуратурата ги обвини, че са отговорни за некачествени ремонти на „Хера“, както и за конструктивни промени по него, които не са били документирани. В резултат на тях плаващият под камбоджански флаг кораб е загубил якостта си и е потънал при буря на 13 февруари 2004 г. близо до северния вход на Босфора, установиха назначените при разследването експертизи.

Във фаталния петъчен ден огромните вълни са деформирали корпуса около един от хамбарите, пълни с въглища. Люкът се разхлабил и вътре нахлула морска вода, която се смесила с товара. „Хера“ загубил устойчивост, носът му се наклонил и морето го погълнало за минути.

Разследването на фаталния инцидент започна на 16 февруари 2004 г. под ръководството на Софийска градска прокуратура и отне 15 г. През 2010 г. то бе спряно. 3 години по-късно бе възобновено, а след финала му бе изпратено за разглеждане във Варненския окръжен съд, тъй като повечето свидетели, потърпевши и двамата обвиняеми са от морската столица.

Окръжните магистрати отложиха делото за 1 юни. Тогава обвинението ще поддържа друг прокурор, след като настоящият – Калоян Ангелов, си направи отвод. Мотивът бе, че е ползвал услугите на адвокатите Ина Лулчева и Даниела Доковска, които сега бранят Милен Балчев. Магистратите отстраниха от производството и адвокат Севдалин Стамов, тъй като през 2009 г. той е участвал като свидетел в досъдебното производство, а след това Балчев го е упълномощил за свой защитник.

Ако бъдат признати за виновни, генералният и техническият директор на „Провидънс шипинг енд трейдинг“ могат да бъдат лишени от свобода за срок от 10 до 20 г. или да бъдат наказани с доживотен затвор или доживотен затвор без право на замяна. Чакаме справедливост, макар и много закъсняла, коментираха роднини на загиналите моряци.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.