На 20 февруари 2019 да почерпят

Кирил Домусчиев купил Нова телевизия Това съобщи сайтът Топновини, позовавайки се на неофициална информация

Унгария с нова кампания срещу миграцията Акцията е под мотото „Вие също имате правото да знаете какво ви готви Брюксел!”

Карл Лагерфелд починал от рак на панкреаса Модният свят скърби за легендарния дизайнер

„Фейсбук“ и „Туитър“ срещу изборните измами в Европа

Лавина затрупа скиори в Швейцария

Правят аутопсия на Шабан Шаулич Има неяснота около смъртта му

Парламентът пред политически колапс От БСП искат рестарт с ново Народно събрание

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 20 февруари 2019

Икономът на Ким пратен във Виетнам Подготвя срещата САЩ-КНДР

Четирима ранени при нападение с нож в Марсилия

Над 700 аптеки в страната няма да работят утре в знак на протест

Затварят за ремонт улица „6-и септември“

Двама кредитори искат фалит на „Евроманган“ Работници настояват за прекратяване на концесията на неработещата мина

Пишат нов вариант на „бонус-малус“ Шефът на КФН Карина Караиванова отива в ЕБВР

Франция е против предлаганите от ЕС реформи на пътния транспорт

Франция, знаме, флаг

Френската министърка на транспорта Елизабет Борн заяви, че европейският проект за „пакета мобилност“ е неприемлив в сегашния си вид, защото според нея улеснява „икономическия и социален дъмпинг“ от фирмите за шосеен транспорт от Централна и Източна Европа, предаде Франс прес.

„Нашите пазари са широко отворени, но конкуренцията в тях често пъти е нелоялна. Шосейният транспорт естествено е един от най-подходящите примери“, каза Борн.

„Простият принцип „еднакво заплащане за еднакъв труд на една и съща територия“ за нас е нещо подразбиращо се. Налага се обаче да констатираме, че сега предложените текстове за пакета мобилност не спазват това условие“, заяви Борн на съвместна пресконференция с германския си колега Андреас Шойер.

„Европейските правила трябва да се борят много по-активно с икономическия и социален дъмпинг“, отбеляза тя.

Общата позиция на Франция и Германия по въпроса ще бъде представена в понеделник в Брюксел на среща на девет държави, които са против нелоялната конкуренция между европейски страни в сектора – Австрия, Белгия, Германия, Дания, Италия, Люксембург, Норвегия, Франция и Швеция – преди Европейския съвет на 7 юни.

Според дипломатически източник идеята е да се отхвърли първият „пакет мобилност“, известен и като „пакет на пътния транспорт“, и разискванията по темата да се отложат за след лятото, когато ротационен председател на ЕС ще е Австрия, а не България, отбелязва АФП.

Сред предложенията на Европейската комисия е шофьорите на тежкотоварни камиони, които се намират повече от три дни в месеца в друга страна от ЕС, да бъдат смятани за „командировани работници“ и да получават заплащане според местните ставки.

Страни като Франция и Германия искат статутът на „командирован работник“ да се прилага още от първия ден работа на тяхна територия за шофьори от други държави, докато повечето източноевропейски членки на ЕС отхвърлят прилагането на този статут за техни шофьори в чужбина, отбелязва Франс прес.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.