Първи заразен с коронавирус в Швейцария

Съвместно заседание на правителствата на България и на Гърция ще се проведе утре в Александруполис

Блокираната българка в хотел в Тенерифе: Не ни разрешават да излизаме

До 10 000 лв. ще струват на общините всеки километър път без винетка

Унищожиха невзривен боеприпас, открит край Ямбол

ВАР още от старта на идния сезон

Осъдиха 80-годишна варненка за телефонни измами Баба Веселинка паднала в капана след опит да прибере пари от прокурор

Стопанската академия е единственото българско висше училище със сертификат от Европейската комисия Той е за магистърска програма по митнически контрол

Президентът Радев: От правителството зависи въвеждането на еврото да бъде с икономическа и социална интеграция

Превозвачите връщат наети устройства за тола след три месеца Прекратяват контактите по-рано при промяна в собствеността на камиона или автобуса

Външно потвърди: Българско семейство е под карантина в хотел в Тенерифе, в контакт с тях сме

8 ученици от Кърджали се прибират по спешност от Италия заради коронавируса

Българска асоциация на заведенията опроверга Борис Бонев за незаконно строителство на „Витошка“

Никол Шерцингер във фатално черно

Варна влиза в онлайн платформа за българите в чужбина

Франция е против предлаганите от ЕС реформи на пътния транспорт

Снимка: Архив

Френската министърка на транспорта Елизабет Борн заяви, че европейският проект за „пакета мобилност“ е неприемлив в сегашния си вид, защото според нея улеснява „икономическия и социален дъмпинг“ от фирмите за шосеен транспорт от Централна и Източна Европа, предаде Франс прес.

„Нашите пазари са широко отворени, но конкуренцията в тях често пъти е нелоялна. Шосейният транспорт естествено е един от най-подходящите примери“, каза Борн.

„Простият принцип „еднакво заплащане за еднакъв труд на една и съща територия“ за нас е нещо подразбиращо се. Налага се обаче да констатираме, че сега предложените текстове за пакета мобилност не спазват това условие“, заяви Борн на съвместна пресконференция с германския си колега Андреас Шойер.

„Европейските правила трябва да се борят много по-активно с икономическия и социален дъмпинг“, отбеляза тя.

Общата позиция на Франция и Германия по въпроса ще бъде представена в понеделник в Брюксел на среща на девет държави, които са против нелоялната конкуренция между европейски страни в сектора – Австрия, Белгия, Германия, Дания, Италия, Люксембург, Норвегия, Франция и Швеция – преди Европейския съвет на 7 юни.

Според дипломатически източник идеята е да се отхвърли първият „пакет мобилност“, известен и като „пакет на пътния транспорт“, и разискванията по темата да се отложат за след лятото, когато ротационен председател на ЕС ще е Австрия, а не България, отбелязва АФП.

Сред предложенията на Европейската комисия е шофьорите на тежкотоварни камиони, които се намират повече от три дни в месеца в друга страна от ЕС, да бъдат смятани за „командировани работници“ и да получават заплащане според местните ставки.

Страни като Франция и Германия искат статутът на „командирован работник“ да се прилага още от първия ден работа на тяхна територия за шофьори от други държави, докато повечето източноевропейски членки на ЕС отхвърлят прилагането на този статут за техни шофьори в чужбина, отбелязва Франс прес.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Po tehnata logika, frenski shoferi v BG da poluchavat BG zaplati. Da ama takiva nema, zatui sa tolkoz lukavi.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.