Хора от САЩ и Унгария купуват имоти край морето

Българите изпреварват рускоговорящите купувачи в Созопол. Но в Поморие руснаците заемат първо място по реализирани продажби с дял от 22,5%.

Взимат втори дом на кредит

Руснаците са №1 в Поморие

Интерес към имотите край родното море проявяват купувачи от все повече страни. В Созопол българските граждани изпреварват рускоговорящите купувачи на имоти. Но в Поморие руснаците заемат първо място по реализирани продажби с дял от 22,5%, показват данни на компания за недвижими имоти. Следващите две групи купувачи в Поморие с еднакъв дял от 20% са от Украйна и България, следвани от клиентите от Германия - 17,5%, и Израел - 10%. Извън основните групи купувачи, на пазара присъстват и граждани от Великобритания, Белгия, Унгария, Латвия, Полша, САЩ и Естония. Единични сделки има и с хора от Молдова, Испания и Казахстан.

Хората, които търсят имоти край морето, може да бъдат разделени на две основни групи. Едните търсят бюджетни възможности за покупка на готови имоти, в които могат да отседнат веднага. Другите купувачи са тези, които имат повече изисквания към имотите и са отделили повече време за размисъл, за да вземат най-доброто решение за себе си, заявиха брокери.

Продължава тенденцията все повече клиенти да използват външно финансиране за покупката на ваканционен имот. Особено валидно е това при хората, търсещи класически ваканционни имоти - в затворен комплекс, с осигурени удобства и допълнителни услуги.

“Използването на кредит за финансиране на сделката не винаги означава, че купувачът не разполага с необходимите средства. Напротив, голяма част от тези клиенти имат добри доходи и нямат притеснения да пристъпят към дългосрочна покупка на втори имот с банков заем. Повлияни са от изгодните кредитни условия и желанието за подобряване на качеството на живот. Повечето от тях вече разполагат със собствено градско жилище и покупката на ваканционен имот надгражда досегашния им социален статус”, коментира Екатерина Желяпова, търговски директор направление “Ваканционни имоти” в компанията.

Коментари

Задължително поле