Направи марка от името си, слагаше българщината над всичко
Не подкупвам децата си, защото това би означавало, че не ги обичам, казваше бизнесменът
Бизнесменът Стефан Шарлопов почина в съня си. Казват, че добрите хора си отиват точно така – без да страдат и без да разберат. Оставят след себе си обаче огромна празнота. За такива хора трудно се говори в минало време.
Повечето познаваха Шарлопов като собственик на верига хотели, развиващ успешен бизнес и в областта на търговията и недвижимите имоти. Най-голямата му гордост обаче бяха 5-те му деца – Ева, Стефани, Бояна, Георги и Илия. Възпитаваше ги строго и патриархално. Въпреки, че можеше да си позволи да ги глези и да им купува скъпи вещи, предпочиташе да ги научи сами да изкарват парите си. Даваше по 2 лева джобни на дъщерите си, за да ги научи каква е цената на труда и че не можеш да си позволиш да харчиш нещо, което не си изкарал сам. Не подкупвам децата си, защото това би означавало, че не ги обичам, казваше бизнесменът. Твърдеше, съвсем не на шега, че парите и властта са дяволска работа и от пагубната им сила го спасява доброто му възпитание. Затова искаше да даде такова и на децата си. Ако сега задоволя всичките им капризи, няма да има към какво да се стремят и да се развиват, категоричен бе той. Така си „заминаха“ много млади хора, разглезени от парите на мама и тати, казваше Шарлопов.
Стефан, както го наричат приятелите му, беше и патриот. Но не от онези, които стават такива само на маса. Можеше с пълно гърло да запее народна песен, а всеки от рождените му дни не минаваше без прочуственото му изпълнение на „Хубава си моя горо“. Обичаше българщината и не забравяше корените си. Затова и всичките му близки, приятели и роднини посрещнаха 50-годишния му юбилей, облечени в български народни носии. Развя българското знаме и в Германия. Всеки 3-ти март, националния празник на България се празнуваше във Фройденщадт, Германия с издигане на родния флаг и химна. Много пъти питаше различни политици, защо на националния празник 3-ти март никой от тях не се облича в народна носия, въпреки че това е официално облекло.
Твърдеше, че страната ни е един от енергийните центрове на света наред с Тибет и Мачу Пикчу и че сме целунати от Господ. И от нас се изисква малко, за да задвижим нещата напред. Формулата, която ще изведе България напред е труд, постоянство, амбиция и позитивизъм, категоричен бе Шарлопов. Мразеше негативните хора и умишлено ги изключваше от обкръжението си. Държеше бизнесът му да е на светло и по правилата. Обичаше и умееше да рискува, но не преди да си направи добре сметката. Най-голямото предизвикателство за него бе да изгради и направи успешен комплексът „Созополис“ край Созопол.
Мнозина не вярваха, че ще успее да продаде имотите и то в момент на криза. В завой се влиза с мръсна газ, иначе колата поднася, беше философията на бизнесмена. Шарлопов успя, защото не продаваше недвижимости като останалите, а името си. Създаде невероятна атмосфера, подбираше внимателно клиентите си и отказваше да продаде дом на хора, които имат пари, но не отговарят на стандартите му и ценностната му система. По цяло лято живееше на морето, подбираше внимателно бъдещите си съседи и успя там, където много други биха се провалили. На 50 години разбрах, че ми доставя удоволствие да взема нещо закъсало, да вложа парите и интелекта си и да направя красиво, казваше Шарлопов.
Заради успеха му в бизнеса и неопетненото му име го поканиха да води предаването „Звездни стажанти“. Твърдеше, че е приел да бъде ментор на звезди в света на бизнеса, защото Господ е дал на всеки човек нещо гениално, но то трябва да се търси съзнателно и да се работи върху развитието му. Същият формат преди години водеше американският президент Доналд Тръмп. Затова и го наричаха българският Тръмп и му предричаха бляскаво бъдеще в политиката.
Бизнесът не е романтика или хоби, казваше Шарлопов. Той е ежедневна борба в недружелюбна среда. И бизнесменът знаеше как да обърне играта в своя полза. Едно от златните му правила бе, че семейството никога не трябва да е заложник на бизнеса. Не залагай никога дома си заради бизнес, за да не оставиш семейството си на улицата, казваше той. Сред другите му принципи бе да не харчи повече, отколкото изкарва. Казваше, че следва златното еврейско правило в бизнеса никога да не слага всички яйца в едва кошница. И винаги да държи свободни пари. Беше горд, че въпреки банковите заеми нямаше нито един невърнат кредит и че за него парите са не самоцел, а финансов инструмент.
Опитваше се да използва името си за добри каузи и да помогне на българския туризъм да върви напред. Бе председател на Българския съюз по балнеология и спа и на този пост успя да сложи страната ни на европейската карта на уелнес и спа туризма, като България дори бе домакин на Европейския спа конгрес в Сандански.
Хобито му бе да пътува, да открива нови ширини, различни култури и опит. Последното му пътуване започна вчера.
Създаде първата частна хотелиерска верига у нас
Стефан Шарлопов навлиза в туризма след като дълги години успешно се занимава с търговия . Създава първата частна хотелска верига у нас „Шарлопов хотелс“. Роден е на 14 октомври 1962 година в Бургас. Завършва „Българска филология“ във Великотърновския университет „Св. Св. Кирил и Методи“. Работи като журналист, пише и книга преди да се захване с частен бизнес след падане на комунистическия режим. Първоначално се занимава със стокови и финансови операции, а през 1995 година създава компанията за сладкиши „Роял Фудс“ АД. Бил е собственик на фирмата за бутилиране на минерална вода „Девин“ АД. Освен това участва и в компания, която е официален представител на часовници и бижута Chopard за България. Шарлопов е и един от учредителите на Национално движение „Българско наследство“. Председател е на Българския съюз по балнеология и спа, член на консултативния съвет към Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България.
Редакцията на вестник „Труд” изказва съболезнования на цялото семейство!