Николай Нанков: Реалистично е в края на 2024 г. „Хемус“ да е изцяло завършена

Строим най-евтините магистрали в Европа, каза регионалният министър

С много добра организация е напълно реалистично в края на 2024 г. да имаме изцяло завършена автомагистрала „Хемус“. Това каза от парламентарната трибуна министърът на регионалното развитие и благоустройство Николай Нанков, давайки информация за напредъка по пътните проекти.

Той поясни, че до края на годината ще се строят 77 км, нови 85 км ще се търгуват. „Остават само около 90 км, които през 2019 г. от Велико Търново до пътен възел „Буховци“, област Търговище, отново ще търгуваме и 2019 г. ще започнем тяхното изграждане“, каза министър Нанков. По думите му новата автомагистрала “Хемус“ ще отговаря на всички изисквания.

От автомагистрала „Струма“ през тази година предсрочно ще завършим 24-те км от Кресна до Сандански с почти 8 месеца, но не за сметка на качеството, съобщи още министърът на регионалното развитие и благоустройството по време на изслушването си в парламента.

„За магистралата от Благоевград до Железница, почти 7 км, строителните дейности вървят изключително добре. Прекъснали сме ги в частта на откритото археологическо находище“, посочи той. „Ще изчакаме мнението на експертите. Ще се съобразим, както досега, не само с екологията, но и с археологията“, изтъкна министърът. „За най-тежкият участък от АМ „Струма“- Кресненското дефиле тази година ще стартираме с тръжната процедура, ако Административният съд се произнесе в наша полза“, коментира Николай Нанков.

„Вървим по график, целта ни е през май 2019 година да стартираме реалното строителство“, обясни регионалният министър и уточни, че стойността на най-скъпата отсечка от магистралата заради тежкия терен е около 800 млн. лева.

България строи най-евтините магистрали в цяла Европа, заяви Николай Нанков в отговор на въпрос на депутата от ПГ на „Обединени патриоти“ Искрен Веселинов за цената на българските пътища.

„От последните седмици и дни жестоко се спекулира по темата, че видите в България ние строим, а и се возим в най-скъпите пътища в Европа“, каза Нанков. Той направи ретроспекция как се е движила цената на магистралите в България и обърна внимание, че най-скъпата магистрала е възложена през 2006 г. и уточни, че става въпрос за автомагистрала „Люлин“. Министър Нанков поясни, че средната цена в България е 3, 100 млн. евро. „Сърбия – 5,5 млн. евро, Румъния – 6, 43 млн. евро, Гърция – 10, 28 млн. евро“, каза Нанков.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Икономика