На 17 февруари 2019 да почерпят

Путин и Макрон обсъдиха положението в Сирия

Вижте 16-ия поход Луковмарш в София през обектива на „Труд“

Близо 700 пътници бяха свалени от влак в Германия заради намерен пистолет

Мирослав Ангелов от Враца: Плодове и чай ме спасиха дори от язва на стомаха Плодолечението е много полезно, но трудно без опитен водач

Френски изкушения в „Живот нависоко“ Жулиет Бинош пак при Клер Дени

Няма хора под развалините на университетската сграда в Санкт Петербург

Румяна Бъчварова: Истината за спасяването на българските евреи може да ни обедини като нация

Арестуваха 8 души за срутената мина в Бразилия

Специализираният съд остави в ареста Димитър Желязков-Очите

Областният управител на Пловдив Здравко Димитров информира премиера Борисов за ситуацията около инцидента с влак

Неонацистка заплаха събра стотици на контра на “Луковмарш“ (СНИМКИ)

Турция задържа 33-ма мигранти при опит да преминат в България

Срути се част от сграда на университета в Санкт Петербург

Майкъл Пенс и Ангела Меркел обсъдиха газопровода „Северен поток 2“

1,4 милиона глоби наложил КАТ през 2018 г. С 330 000 повече от 2017 г.

1,4 милиона глоби наложил КАТ през 2018 г. Това стана ясно от проведеното първо заседание за годината на Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата, което бе председателствано от заместник-министър Стефан Балабанов.

В рамките на заседанието бе обсъдена визията на министерствата на вътрешните работи, на регионалното развитие и благоустройството и на транспорта, информационните технологии и съобщенията относно политиката по осигуряване на безопасността на движението.

Членовете на Държавно-обществената консултативна комисия коментираха предприетите мерки и дейности за осигуряване на безопасност в движението по пътищата през 2019 година.

Началникът на отдел „Пътна полиция“ – ГДНП комисар Росен Рапчев докладва за пътнотранспортните произшествия, нарушенията на пътя и пътната обстановка през 2018 година на територията на страната. Статистиката сочи, че от 1 януари до 31 декември миналата година са настъпили 6690 тежки пътнотранспортни произшествия, при които са загинали 609 и са били ранени 8473 участници в движенията по пътищата. Той уточни, че към настоящата дата данните са оперативни, съотносими до 27 януари тази година, и подлежат на корекция в зависимост от динамиката на допълнително починалите участници в движението.

През миналата 2018 година в сравнение с 2017-ма е отчетено общо намаляване на броя на катастрофите, загиналите и ранените – на тежките инциденти на пътя със 198, на загиналите със 73, на ранените с 207 души. В статистиката си отдел „Пътна полиция“ – ГДНП отчита увеличение на контролната дейност сравнение с тази, извършена през 2017 година. Наложени са 1 381 785 глоби общо, което с 330 000 повече от миналогодишните. Само за скорост са установени 564 427 нарушения, което с 178 343 повече от тези през минали отчетен годишен период. В доклада бе отбелязано, че с около 30% е завишена събираемостта на глобите, а това се дължи на възможността на полицейските служители да връчват санкциите за нарушение на Закона за движение по пътищата. Най-много пътни инциденти са настъпили през месеците юни, юли, август и септември. А основните причини са нарушения на водачите – неправилни маневри, несъобразена скорост и отнемане на предимство.

Експертите бяха запознати и с функциите на официално създадената Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ към Министерския съвет. Разяснено бе, че тя ще разработва, координира и контролира провеждането на цялостната политиката за повишаване на безопасността на движението по пътищата в България. Обсъдени бяха и редица мерки за ограничаване на тежките пътнотранспортни произшествия през следващата година, за подобряване на безопасността на движението до 2020 година по направления на дейност, както и предложения за финансиране на проекти от фонд „Безопасност на движението“.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (5)

  1. Какъв е броят на глобите, които КАТ са наложили на лица от системата на МВР? Би следвало,чисто статистически-при 60 000 работещи в МВР, и 3 млн шофьори общо-глобите наложени на работещи в системата на МВР да са поне 2 процента от всички глоби-тоест най-малко 28 000 глоби, от общо 1,4 млн-тоест статистимески всеки втори мевереец статистически следва да е с глоба от КАТ-толкова ли са, или не? Толкова ли са, или са значително по-малко? Колко са полицаите, глобени за шофиране на личния си автомобил без винетка например-като бройка глоби? ДАЛИ ПРИНАДЛЕЖНОСТТА КЪМ МЕВЕРЕ -системата СПЕСТЯВА ГЛОБИ ПРИ НАРУШЕНИЯ? Посочете какъвм е броя на глобените полицаи-дали бройката е много ниска, или в рамките на средната-като процент от общия брой глоби? Колко полицаи са глобени за шофиране без винетка-колкото е средния брой на лица от други професии, или-знамително по-ниска бройка? И изобщо колко полицаи са си купили винетки през 2017г -например-това е проверимо число!

  2. Васил Асенов, естествено, че няма да кажат. Ще дам среден процент по спомени от публикации за няколко региона, предполагам за цялата страна ще е нещо подобно – събираемост около 20-30%.

  3. Изводът за причините на катастрофите води до заключението за слаба подготовка на водачите. На времето имаше т.н. неделно училище, пращаха нарушителите да учат закона и правилника.

  4. gospoda-ne se hvalite s globite0 tova e represia s koito se gordeete-opavete si puti6tata 0 standarta na naroda-a ne da isgurbvate naroda s neposilni globi koito vsu6tnost sa dopuknitelni danuci koito vi trebvat mnogoooo

  5. Извода е че няма ефект от глобите, щом убитите са пак толкова. в МВР има социалистическо саревнование, коя дирекция на МВР ще наложи повече глоби.Според мен трябва МВР да има по голяма сигнална функция и контрол.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.