Цените на петрола се повишиха

НАП спира временно 6 електронни услуги Няма достъп до обявите за продажба на имущество на длъжници

Имам ли право на майчински, ако ме съкратят в срока за изпитване

Откриха тухла с печат с името на римския консул Марулус в древния град Нове Уникалната находка датира от 184 година

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 23 юли 2019

Румен Петков: Може да се очаква взаимодействие на АБВ с БСП на местните избори

Проф. Герджиков: Единодушната номинация на Гешев ми дава надежда

НАП продава 13 бунгала край морето Къмпингът е в област Варна

Зеленски завладя и парламента на Украйна „Слуга на народа” печели абсолютно мнозинство

Тръмп: Информацията за заловените шпиони на ЦРУ е фалшива

Ремонти на знакови стари сгради в София Къщата на Яворов може да стане общинска, реставрират дома на Фингов

Иван Гешев – кандидат за нов главен прокурор (обзор) Може да остане сам в състезанието

Приключи гласуването за премиер на Великобритания Утре обявяват името му

Иран: Задържането на плаващия танкер „Стена имперо“ не е ответна мярка

ВМРО издига Славчо Атанасов за кмет на Пловдив

17-годишна българка остана на летището в Мадрид, авиокомпанията продала мястото й

Снимка: БТВ

17-годишна българка остана на летището в Мадрид, въпреки че имаше билет за София. Историята на младата Зорница развълнува социалните мрежи.

Оказва се, че ако купим двупосочен билет, не е гаранция, че ще имаме полет обратно. Най-много жалби, освен за закъснения, има за дублирането на места по най-популярните маршрути. Именно това се е случило и на Сорница. Мадрид е мястото, където момичето смята да учи висше. Отива да разгледа офертите на университетите. Пътува сама с подписана от родителите декларация.

Преди обратния полет се чекира онлайн. Но вместо бордна карта получава от нискотарифната авиокомпания съобщение да отиде на гише. „Платих 35 евро, той ми издаде бордна карта, като дори се пошегува, че имам късмет, че ми е дал последното място“, разказва Зорница Коцева по БТВ. Така момичето се отправя към изхода за самолета, където я спират.

„Точните му думи бяха: Продали сме ви билет, който е продаден вече на друг“, спомня си Зорница.

„Не безсилен, ти си отчаян от всичко, не знаеш какво става, не можеш с нищо да помогнеш“, споделя майката Мария Димова. В крайна сметка семейството плаща за връщане с друга авиокомпания. А превозвачът в писмо признава за практиката да се продават повече билети от наличните места, за да се избегнат празните седалки, ако пътник не се появи.

Тя е била своевременно информирана за ситуацията и е подписала формуляр за отказано качване на борда, в който тя се съгласява да приеме като компенсация възстановяване на първоначалната заплатената цена на билета си. Зорница обаче казва, че не е подписвала подобен документ. Поуката за нея е, че не може би не трябва да пътува с тази авиокомпания. В такава ситуация, авиокомпанията първо е „длъжна да потърси доброволци, които да се откажат, ако за тях не е спешно и тогава получават облаги. Да предложи някакъв вид обезщетение, ваучер за следващо пътуване“, казва Соня Спасова от Европейски потребителски център.

Компенсациите за дублиране на места достигат до 600 евро в зависимост от дължината на полета. Авиокомпанията позволява известно надвишаване на броя резервирани места (overbooking) за най-популярните маршрути, за да предостави възможност на повече пътници да пътуват и да избегне наличието на празни места, ако пътник не се появи.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.