Сервизната процедура за Bugatti Veyron отнема 27 часа труд
Който не иска да хвърля много пари за поддръжка на автомобил, не трябва да си купува Bugatti Veyron. В това се е убедил от първа ръка Хюстън Кроста, собственик на автокъща за даване под наем на луксозни коли в Лас Вегас. На него му се видяла твърде висока цената от 21 000 долара, която му поискали в оторизирания от Bugatti сервиз за предстоящото регулярно годишно обслужване на Veyron – смяна на масло, маслен и въздушен филтър. Затова решил да си направи посмяната сам, като пренебрегнал предупреждението от сервиза, че целият процес отнема поне 27 работни часа.
При масовите коли смяната на маслото е една от най-простите сервизни процедури. Колата се вдига на крик, отвива се пробката отдолу на картера, маслото изтича, развива се масления филтър, завива се нов, затваря се пробката и се налива ново масло. При Veyron обаче нещата стоят по-сложно, тъй като е много труден достъпът до гигантския 8000-кубиков двигател W16, разположен централно зад двете седалки. При това в интернет няма указания или видео как да се извърши процесът.
За да се смени маслото на Veyron, се налага да се разглоби почти цялата задна част на автомобила – колела, калници, спойлер и т.н. След това трябва да се развият 16 пробки (случайно съвпадение с броя на цилиндрите – 16), като трябва да се внимава да не се отвие пробка за охладителната или смазочната течност за скоростната кутия. Необходимото количество моторно масло за чудовищния двигател е повече от 15 литра. И след това всичко трябва да се сглоби педантично така, че колата да си остане Bugatti, а не самоделка.
Собственикът на Veyron установил също така, че един комплект нови гуми му излиза 30 000 долара. Отделно на всяка четвърта смяна на гуми трябва да се сменят и джантите за 120 долара, защото гумите се лепят за тях и след четвъртата смяна не се дава гаранция за безопасност.
Видео:
https://www.youtube.com/watch?v=sKobwz7wJso
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш