На 15 ноември 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за петък, 15.11.2019

Премиерът Борисов: Няма гръцка компания, която да работи в България и да се е оплакала от нещо (ВИДЕО)

Изчезналото в село Николаево момченце най-вероятно е било отвлечено

Великобритания бави новата Еврокомисия Брюксел в юридически пат

89,65 лв. тол такса от София до Бургас По-екологичните камиони ще плащат по-малко

ЕК започва наказателна процедура срещу Великобритания за отказа да изпрати еврокомисар

Русия създава военна база в кюрдски град в Сирия До неотдавна в Камишли бяха разположени US войници

Вируси с кашлица тръшкат наред Заради топлото време грипът ще се забави

КРИБ подкрепя изцяло предложението първият ден от болничния да не се плаща

Неуспешен дебют за Дерменжиев, звезда на „Нюкасъл“ попари България

Румен Овчаров и Бриго Аспарухов пазят гърба на Нинова Вътрешната опозиция втвърди тона - иска оставката на ръководството и промяна на партийния устав

Борисов от Солун: Газовият интерконектор с Гърция е важен за енергийната сигурност на Югоизточна Европа

Германия спира данък „солидарност” Промяната засяга 90% от плащащите налози

Оставиха за постоянно в ареста 68-годишен, обвинен в блудство с 10-годишно момиче

5 храни, които подтискат апетита и помагат в отслабването

Апетитът е отговорен за количеството приета храна, но когато хормоналният баланс е нарушен или човек се чувства стресиран, апетитът расте, а с него и натрупаните килограми.

Въпреки това има храни, които по естествен път подтискат апетита, контролират кръвната захар и съответно намаляват приетите калории, което води и до по-бързото отслабване.

Ето и кои са 10-те храни, които да включите в менюто си, за да се отървете от досадните килограми:

№1 Лют червен пипер. Благодарение на съдържащата се в него съставка – капсаицин – обмяната на вещества се засилва, а апетитът е подтиснат, тъй като съставката контролира нивата на грелина, хормонът отговорен за глада.

№2 Канела. Ароматната подправка действа на два фронта – от една страна забавя усвояването на въглехидратите в тънките черва и съответно удължава чувството за ситост, а от друга – контролира кръвната захар, която пък когато не е в норма, провокира глада за сладки храни.

№3 Сурови ядки. Много важно е ядките да не са термично обработени, тъй като подтискащия им ефект се дължи на полезните мазнини, въглехидрати и фибри, съдържащи се в тях в суровата им форма. Ценната комбинация на тези компоненти гарантира по-дълго засищане и следователно по-малко приета храна.

№4 Черен шоколад. Колкото по-високо е съдържанието на какао, толкова по-добре. Благодарение на черния шоколад се овладява гладът за сладко, като същевременно е трудно да се прекали с консумацията му заради натрапчивия горчив вкус. Най-добрата комбинация би била от тъмен шоколад с чили за оптимален ефект.

№5 Ленено семе. Тайната на лененето семе се състои в това, че на човешкия организъм му трябват много време и енергия (в превод изгорени калории), за да обработи и усвои семето. Така не само, че няма да огладнеете скоро, но и ще отслабвате, докато го разграждате.

Бонус: Зеленият чай и кафето също помагат за подтискането на апетита. Чаят увеличава производството на хормоните, даващи усещане за ситост, докато кафето (в чиста форма) се бори с мазнините и забързва метаболизма.

 

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.