Самоубиецът от ДАНС е отвлякъл самолет през 1981 г.

Отчетоха рекордно ниска безработица във Варненска област

За какво може да ни наложат дисциплинарно наказание

Двама ще лежат по 15 г. в затвора за зверското убийство на пенсионер Проникнали дрогирани в дома му да търсят пари, ограбеното проиграли на хазарт

Обявиха грипна ваканция във Велико Търново от 29 януари до 9 февруари включително

Смяна на стави по нов метод спестява кръвопреливане и съкращава периода на възстановяване

Полицията изсели над 1000 мигранти от северната част на Париж

Вдигат нов строеж върху съборената Картофена къща във Варна Върховният съд отмени ветото и задължи общината да одобри проекта

Шофьорка с 3,66 промила блъсна паркирала кола

Над килограм марихуана и старинни предмети иззеха в Пещера

СОС реши София да помогне на Перник заради водната криза (СНИМКИ)

11 мъже са задържани след скандал в Ботевград

От Борда по туризъм искат отлагане на данъчна наредба Н—18 да влезе в сила от 30 септември, предлагат от бизнеса

Представители на Агенцията за ядрена енергия към ОИСР пристигат в София

Откраднали 70 мъртви пилета от контейнер

615 убити на пътя – с 4 повече от 2018 г.

Пълен провал на Националната стратегия за безопасност (2011-2020)

Жертвите трябваше да намалеят с 50%, а спадът е едва 12%

Шестотин и петнадесет души са загинали по българските пътища от началото на 2019 г. Данните на КАТ са към 21 декември и показват, че 10 дни преди края на годината жертвите са с 4 повече, отколкото през цялата 2018 г.

Статистиката се прави до 31 януари 2020 г. – един месец след последния ден на предходната година, експерти не изключват броят на убитите при катастрофи у нас да достигне до 640. Очаква се страната ни отново да има коефициент от над 95 загинали на 1 млн. жители от населението, което да нареди пак България или на първо, или на второ място по черната класация по смъртност на пътя, в зависимост от резултатите на Румъния.

Данните показват още пълен провал на Националната стратегия за пътна безопасност (2011-2020), която уж щеше да задължава всевъзможните министерства, агенции и институции да работят така, че жертвите на катастрофи през десетилетието да намалеят с 50%, а ранените с 20%. Във въпросния план дори има посочени числа, които звучат нелепо, ако бъдат сравнени с реалния брой на загинали и ранени (виж таблиците). Например – за 2019 г. стратегията прогнозира 427 убити, а още годината не завършила и те са 615. Очакването е също ранените при катастрофи през 2020 г. да са 6368 души, акато погледнем данните – през всичките 9 от 10 години пострадалите никога не са били по-малко от 8000 души.

Европейският съюз има същата програма за 50% по-малко жертви. Балтийски държави Литва и Латвия плюс Гърция в действителност отчитат спад на загиналите от 38 до 42%. България и Румъния, които през 2010 г. са били редом до тях в черната класация, бележат скромно намаление с едва 12-15%. Средно за ЕС в началото на десетилетието жертвите са били 63 на 1 млн. и са намалели до 47 на 1 млн., което прави спад от около 21%.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.