Министърът на железопътния транспорт на Индия обяви днес, че причината и отговорните за най-тежката железопътна катастрофа в страната от десетилетия са установени, като посочи за причина електронна система за сигнализиране, предаде Франс прес.
„Установихме причината за инцидента и хората, отговорни за него“, каза днес министърът на железопътния транспорт на Индия Ашвини Ваишнав пред агенция АНИ и добави, че „не е уместно“ да оповестява допълнителни подробности преди окончателния доклад за разследването.
Предварителната оценка за жертвите на сблъсъка между три влака, станал в петък близо до Баласор, в щата Одиша, в източната част на страната, е за най-малко 288 загинали.
Министърът каза, че "пренасочването, настъпило по време на задействането на електронното блокиращо устройство, е основна причина за катастрофата", имайки предвид сложен набор от сигнали, управляващи движението по релсите, за да се предотврати сблъсък на влакове.
„Виновникът и начинът, по който е станала катастрофата, ще бъдат установени след съответното разследване“, допълни той.
На този етап цари объркване за причините на катастрофата, но в. "Таймс ъв Индия", цитирайки предварителния доклад от разследването, съобщи днес, че „човешка грешка“ може да е причинила сблъсъка между три влака - една от най-тежките влакови катастрофи в историята на страната.
Експресният влак "Коромандел", пътуващ от Калкута за Мадрас, е получил в петък зелена светлина да се движи по главната линия, но е бил пренасочен поради човешка грешка на коловоз, на който вече е бил спрял товарен влак, според вестника.
Тогава пътническият влак се врязва в товарния конвой със скорост около 130 км/ч. След това три вагона паднат на съседния коловоз, удряйки задната част на експресен влак, който пътува от Бангалор за Калкута.
Именно този сблъсък е причинил най-много жертви, допълва "Таймс ъв Индия", позовавайки се на предварителния доклад.
Главният секретар на щата Одиша Прадип Джена потвърди, че около 900 ранени при катастрофата са били откарани в болница.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш