Бивш служител на Tesla заяви пред BBC, че смята, че технологията, захранваща самоуправляващите се автомобили на фирмата, не е достатъчно безопасна, за да се използва по обществени пътища.
Лукаш Крупски изнесе данни, включително оплаквания на клиенти, относно софтуера за спиране и самостоятелно управление на Tesla, пред германския вестник Handelsblatt през май.
Той каза, че опитите да подчертае своите опасения вътрешно са били игнорирани.
Илон Мъск, главният изпълнителен директор на Tesla, защити технологията за самостоятелно управление.
„Tesla има най-добрият AI в реалния свят“, каза Мъск в публикация в Х, бивш Twitter, в събота.
Twitter Publish
В първото си интервю в Обединеното кралство Крупски каза пред технологичния редактор на BBC, Зоуи Клайнман, че е загрижен за това как AI се използва - за захранване на услугата за автопилот на Tesla.
Неговата функция за автопилот, например, включва подпомагано управление и паркиране - но въпреки името си, тя все още изисква някой на шофьорското място с ръце на волана.
„Не мисля, че хардуерът е готов и софтуерът е готов“, каза той.
„Това засяга всички нас, защото по същество ние сме експерименти в обществените пътища. Така че дори и да нямате Tesla, децата ви пак вървят по пешеходната пътека.“
Според собствените данни на Tesla, в края на 2022 г. клиентите в САЩ, използващи автопилот, са имали средно една катастрофа, при която въздушната възглавница се е отворила приблизително на всеки 5 милиона изминати мили.