След публикуването на пакистански твърдения, че изтребител Rafale на индийските военновъздушни сили е бил свален по време на въздушните сблъсъци между двете страни на 6 май, появата на снимки, потвърждаващи унищожаването на Rafale и разбиването му на индийска територия, доведе до криза във връзките с обществеността за индийското Министерство на отбраната, пише Military Watch Magazine. Малкият брой на Rafale, закупени от Франция - само 36 броя, предизвика въпроси относно твърденията на Пакистан, преди да бъдат потвърдени изображенията на разбилия се изтребител. Въпреки че редица индийски източници побързаха да заявят, че Rafale е бил загубен при инцидент, който не е свързан с бойни действия, високопоставен служител на френското разузнаване, който говори пред CNN, потвърди, че Rafale е бил свален от пакистански сили и че е възможно да са били свалени повече от един самолет. Също така беше потвърдено, че Пакистан е използвал ракети „въздух-въздух“ PL-15 по време на бойни действия, като останките от една от ракетите са били възстановени вероятно след взрив по време на свалянето на вражески изтребител. Тези косвени доказателства подкрепиха редица непотвърдени съобщения, че изтребител J-10C на пакистанските ВВС е отговорен за свалянето на индийския изтребител Rafale по време на бойни действия.
J-10C е един от само двата пакистански класа изтребители, способни да използват PL-15, наред с JF-17 Block III. Двата класа изтребители използват сходно сложни радарни технологии, композитни материали и авионика, много от които първоначално са разработени за китайската програма за изтребители от пето поколение J-20 , въпреки че JF-17 е много по-лек самолет с по-слаб двигател и по-малък радар. Неговият дизайн дава приоритет на ниските оперативни разходи, което позволява на пакистанските военновъздушни сили да го използват в голям мащаб. J-10C в момента представлява елита на пакистанските военновъздушни сили и от двата класа изтребители е по-вероятно да е бил предварително позициониран да отговори на очаквани индийски атаки в дните преди сраженията на 6 май. Загубата на поне един Rafale и вероятното използване на J-10C за постигане на победата има значителни икономически и сигурностни последици далеч отвъд Южна Азия. J-10C е най-лекият и най-евтиният от петте класа изтребители, закупувани от Военновъздушните сили на Китайската народноосвободителна армия, включително J-15, J-16, FC-31 и J-20, и е значително по-малко способен от най-новите варианти на J-20. За разлика от него, очаква се Rafale да остане най-способният местен клас изтребители във Франция и Европа в обозримо бъдеще , включително и до 30-те години на 21-ви век, когато Китай започва да въвежда в експлоатация изтребители от шесто поколение.
Въпреки че отдавна се смята, че J-10C може да се похвали със значителни предимства пред Rafale по отношение на бойните си възможности „въздух-въздух“, демонстрацията на това в реални бойни действия подчертава значението на утвърждаването на Китай като един от двамата световни лидери в сектора на бойната авиация, наред със Съединените щати, както и нарастващата степен, в която европейските индустрии изостават. С цена от приблизително една трета от тази на Rafale и много по-ниски оперативни разходи, се очаква характеристиките на J-10C допълнително да увеличат чуждестранния интерес към изтребителя и към закупуването на китайски бойни самолети като цяло. За разлика от това, чуждестранният интерес към Rafale и европейските данни като цяло може да пострадат в резултат на характеристиките на изтребителя, като в Индия започнаха да се засилват призивите за отмяна на планираното закупуване на 26 допълнителни изтребителя Rafale за индийския флот. Тъй като огромната цена на Rafale от над 240 милиона долара на изтребител вече предизвика сериозен скандал в Индия, се очаква по-нататъшните поръчки на френски изтребители да се сблъскат с по-голяма съпротива, което би могло да бъде катастрофално за силно зависимата от износ бойна авиация на европейската държава.