Още в първия си работен ден възложих да се работи върху четиригодишна програма за цялостно 100% обновяване на пътищата, така че да бъдат в състояние, каквото сме виждали в Централна, а защо не и в Западна Европа. Това обяви регионалният министър Гроздан Караджов по Нова ТВ.
Той подчерта, че приоритет ще е качество на пътното платно, качество на отводняването и най-вече на маркировката, мантинелите и знаците. "Така че те да се виждат и по този начин да спасим животите. Наскоро имахме такъв негативен пример с тежката катастрофата на „Струма”. Това смятам, че в четиригодишен мандат може да се оправи", посочи Караджов.
Приоритет за новата власт е и магистрала "Хемус". Три от лотовете ще се довършат до април. Завършването ѝ обаче ще е една от най-сложните задачи пред екипа му, смята вицепремиерът.
„Хемус” е друг пример за това как не трябва да се строи. Не само автомагистрала, а дори и пристройка към къща. Две трети от лотовете са без строителни разрешителни, даже и каквото е извършено по тях - е меко казано незаконно строителство. И този юридически казус трябва да бъде разплетен", коментира Караджов.
"Повечето пътища в България са под всякаква критика и е много трудно държавата да поиска сериозна такса на тол километър за подобна липса на качество на пътя. Нашата стратегия занапред ще бъде да ремонтираме пътищата и върху тези новоремонтирани участъци да се заплаща тол такса на увеличени километри, да се достигне до 20 000 километра пътна мрежа, за която да се дължи тол такса. Освен това, ще направим детайлен анализ дали няма пробойни, от които тол такси да изтичат в джобове, вместо в бюджета. Така че това е първото, което ще направим, а после стратегически ще променим и тол системата да събира пари на честен принцип", каза още Гроздан Караджов.