Обявени бяха и датите на Международното изложение „Културен туризъм“ 2025
Сътрудничество за повече реклама на местния туристически продукт, на културните календари на общините и на автентичните празници и фестивали обсъдиха кметът на Велико Търново и председател на Сдружението на общините Даниел Панов и министърът на туризма Мирослав Боршош на работна среща във Велико Търново.
Панов и Боршош откриха изнесено заседание на Постоянната комисия по младежки дейности, спорт и туризъм към Националното сдружение на общините в Република България.
По време на дискусията официално бяха обявени датите на едно от най-значимите събития в страната – Международното туристическо изложение „Културен туризъм“, което тази година ще се проведе от 8 до 10 октомври.
„Всяко следващо издание на това изложение, без аналог на Балканите, е доказателство за силата на партньорството между институциите, бизнеса и местните общности в утвърждаването на България като водеща културна туристическа дестинация. Министерството на туризма с гордост подкрепя форума“, посочи министър Мирослав Боршош.
„Министерството на туризма е доказан партньор на местните власти, а амбицията да надграждаме и доразвиваме ползотворното сътрудничество е обща. В света на социалните мрежи и дигиталния маркетинг, адекватната, съвременна и иновативна реклама е от огромно значение за популяризирането на общините като дестинации за туризъм и култура. Екипът на Сдружението на общините събира и систематизира както общинските културни календари, така и всички автентични местни инициативи, празници, фестивали в различните кътчета на България. Заедно с министър Мирослав Боршош обсъдихме възможности за рекламата на местния туристически продукт и чрез комуникационните канали на Министерството на туризма“, коментира Даниел Панов.
Министърът каза още, че ролята на държавата е да бъде партньор и очаква реципрочност - реални действия от общините и проактивно предлагане на решения за проблемите, които са пречка за устойчиво развитие на туризма в регионите.
По думите на министър Боршош първата стъпка е населените места да бъдат приветливи за самите жители, за да станат привлекателни и за туристите. Рекламата е втората стъпка, затова министерството активно работи с общините и координира планираните на местно ниво рекламни и маркетингови стратегии с тези на национално ниво, за да се използват целесъобразно средствата и да се насочват към аудитории и пазари с потенциал, към които общините реално имат интерес.
Представени бяха и бъдещите инициативи на Министерството, сред които мащабна телевизионна кампания в националните медии за насърчаване на вътрешния туризъм, участие в предстоящите водещи международни изложения, както и използване на нови технологии и изкуствен интелект в планирането и промотирането на туристически дестинации.