Американският всъдеход никога не е бил толкова мощен
Американската марка Jeep следва твърд курс към електрификация и се превръща в най-екологичния SUV бранд. Поредното доказателство за тази стратегия емблематичният за компанията модел Wrangler. Легендарният офроудър навлиза в новата моделна година с редица подобрения и само с хибридно Plug-in задвижване за европейския пазар. Автомобилът запазва качествата си на неудържим всъдеход, като предлага възможност за изцяло електрическо шофиране 4х4 с нулеви емисии. Със стартирането на поръчките през декември бъдещите собственици получават по-богат избор от конфигурации на покриви и електронни системи, които правят пътуването още по-вълнуващо.
Почитателите на приключенията под открито небе могат да разчитат на нов и много лесен за сгъване и разгъване подвижен мек покрив Sunrider Flip Top от Mopar. Той се предлага като опция и е готов за монтаж с включени шини и механизъм за разгъване, за да осигури свеж въздух и светлина на пътниците. Подвижният мек покрив се инсталира над първия ред седалки, докато останалата част от кабината е закрита с твърд покрив. Изработен е от същата здрава материя с черен цвят като познатите сгъваеми меки покриви.
Друга новост е предлаганото челно стъкло с материал Gorilla Glass, който е химически подсилен за по-голяма здравина. Подобни технологии се използват при изработката на екрани за мобилни телефони. Панелите за конструкцията тип “сандвич” съдържат вътрешен слой от материала Gorilla Glass и външно стъкло, които са с 52 процента по-дебели от обикновеното.
Цветовата гама вече включва нови металикови лакове за каросерията. Всички цветове могат да се съчетаят с мек покрив или с твърд покрив (черен или в цвета на каросерията според оборудването). Допълнителна привлекателност и възможност за индивидуализация осигуряват вълнуващи цветове с екзотични имена като Tuscaderro и Gobi, които се присъединяват към палитрата на ротационен принцип.
Новият Wrangler с Plug-in хибридна система носи означението 4xe. Това е най-проходимият, мощен, ефективен, екологичен, висотохехнологичен и свързан Wrangler, който някога е лансиран на европейския пазар. Моделът отзнаменува важен етап в историята на марката и следващата стъпка на електрефикация на цялата гама. Със своето електрифицирано задвижване Jeep Wrangler 4xe дава възможност на водачите да извършват в електрически режим с нулеви емисии всекидневните си пътувания в града. Освен това те могат да се насладят и на ефективно и вълнуващо шофиране извън населените места, като се възползват от високата проходимост на трудни терени в пълна тишина. С хибридната си технология офроудърът поставя нов еталон в представянето на тежки терени при абсолютна безопасност и при удоволствието от автентичните звуци на природата.
С въвеждането на новата моделна година цялата гама на Wrangler се предлага като Plug-in хибрид с ляв волан на европейските пазари. Това гарантира солидна основа за плана на марката да предлага 70 процента от всички автомобили Jeep с възможност за електрифицирано задвижване по целия свят до 2025 г.
380 конски сили от три двигателя
Новият Jeep Wrangler 4xe е най-екологичният и динамичен Wrangler с неограничени офроуд възможности. Той ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,4 секунди и разполага с комбинирана максимална мощност от 380 конски сили и максимален въртящ момент 637 Нм. В изцяло електрически режим 4х4 могат да бъдат изминати повече от 50 км, което е перфектно за всекидневно шофиране. Пълното презареждане на батерията отнема по-малко от 3 часа при зареждане със 7,4 кВч, като има опции за планиране на старта на зарядния процес, а с функцията Max Regen зарядът на батерията се увеличава и по време на движение по инерция. Водачът има възможност да избира режими на шофиране и да адаптира задвижването към пътуването. Режимите са хибриден, електрически и eSave, при който зарядът на батерията се запазва за по-късен етап.
Задвижващата система комбинира два електромотора, 4-цилиндров 2,0-литров двигател и 8-степенна автоматична трансмисия. Тази конфигурация позволява да се запази познатата висока проходимост на модела, като се използват (в зависимост от модификацията) две усъвършенствани системи за задвижване на четирите колела, следващо поколение мостове Dana, предни и задни диференциали с електронен блокаж, заден диференциал с ограничено приплъзване и електронно отключване на предната стабилизираща щанга.