Общият брой на всички жп произшествия от януари до април тази година спрямо предходните шест месеца е намалял с почти 40% - от 129 на 74 случая. Това съобщи министърът на транспорта Гроздан Караджов на брифинг във ведомството. Той изрази надежда това да е тенденция и увери, че оттук нататък мерките за безопасност ще продължат да се прилагат по-стриктно и ще продължат да се разширяват.
По отношение на безопасността в жп транспорта Караджов каза, че спешните мерки са на 100% изпълнени, средносрочните се изпълняват, както са планирани.
По отношение на мерките, свързани с дисциплината на железопътните служители, Караджов каза, че е започнало стриктно прилагане на всички изисквания на закона и на нормативните актове. "Въведохме нулева толерантност към нарушителите на правилата за безопасност", отбеляза министърът, тъй като по думите му е имало драстични нарушения на правилата за безопасност, като например преминаването на червен светофар. Има много наказани служители, съобщи министърът.
В Национална компания "Железопътна инфраструктура" за сериозни нарушения на правилата за безопасност и са уволнени двама души през февруари и един през март, а през април изобщо няма подобни нарушения, информира министърът.
На сайта на Изпълнителната агенция "Железопътна администрация" до един месец ще има база данни за показателите по безопасността. Чрез нея ще се вижда от всички дали става дума за изолирано нарушение или за системно нарушение на правилата за безопасност, информира още министърът.
Той съобщи, че предстои закупуване на интерлокари с лицево разпознаване – дрегери за употреба на алкохол, в локомотивите и мотрисите. "Машините няма да могат да тръгват, ако машинистът е употребил алкохол. Ще се монтират и рамки-дрегери на работните места на диспечерите", каза Караджов.
"Диспечерът, който управлява жп транспорта, няма да може да отива до работното си място без да застане на тази рамка да бъде лицево разпознат, да приложи тест за алкохол и ще може да започне работа, само ако той е отрицателен", обясни министърът. Той съобщи още, че инцидентно ще се правят проверки за употреба на наркотици.
Бяха предприети редица мерки за елиминиране на човешкия фактор, където преминаването на композиции се регулира ръчно. На тези индустриални клонове ще има монтирани автомични изхвъргачки, които ще регулират преминаването на композициите. Вече има монтирани такива на 15 от общо 22 индустриални клона, съобщи Гроздан Караджов. Той каза, че при участъците в ремонт, това са най-рисковите места и при т.нар. развързани гари, които не са включени в системата за безопасност, ще има монтирани временни пултове, което ще привързва участъка към общата система за сигурност и ще се знае дали в този участък или гара може или не да се премине.
Общият брой на всички жп произшествия от януари до април тази година спрямо предходните шест месеца е намалял с почти 40% - от 129 на 74 случая. Това съобщи министърът на транспорта Гроздан Караджов на брифинг във ведомството.
Общият брой на всички ситуации, близки до инциденти, са намалели с 29% от 220 на 156 случая, посочи министърът. Той изрази надежда това да е тенденция и увери, че оттук нататък мерките за безопасност ще продължат да се прилагат по-стриктно и ще продължат да се разширяват. По отношение на безопасността в жп транспорта Караджов каза, че "има светлина в железопътния тунел". Спешните мерки са на 100% изпълнени, средносрочните се изпълняват, както бяха планирани, добави министърът.
По отношение на мерките, свързани с дисциплината на железопътните служители, Караджов каза, че е започнало стриктно прилагане на всички изисквания на закона и на нормативните актове. Въведохме нулева толерантност към нарушителите на правилата за безопасност, отбеляза министърът, тъй като по думите му е имало драстични нарушения на правилата за безопасност, като например преминаването на червен светофар. Има много наказани служители, съобщи министърът. От 17 март досега повече подобни нарушения няма, което е една добра тенденция, заяви министър Караджов.
В Национална компания "Железопътна инфраструктура" за сериозни нарушения на правилата за безопасност са уволнени двама души през февруари и един през март, а през април изобщо няма подобни нарушения, информира министърът. Продължава да има нарушения на трудовата дисциплина и на мерките за сигурност, макар те да стават все по-дребни и по-редки. Наказанията ще продължат и ще са съобразени с тежестта на нарушенията, отбеляза той.
На сайта на Изпълнителната агенция "Железопътна администрация" до един месец ще има база данни за показателите по безопасността. Чрез нея ще се вижда от всички дали става дума за изолирано нарушение или за системно нарушение на правилата за безопасност, информира още министърът.
Той съобщи, че предстои закупуване на интерлокари с лицево разпознаване – дрегери за употреба на алкохол, в локомотивите и мотрисите. Машините няма да могат да тръгват, ако машинистът е употребил алкохол. Ще се монтират и рамки-дрегери на работните места на диспечерите, каза Караджов. Диспечерът, който управлява жп транспорта, няма да може да отива до работното си място без да застане на тази рамка да бъде лицево разпознат, да приложи тест за алкохол и ще може да започне работа, само ако той е отрицателен, обясни министърът. Той съобщи още, че се въвежда график за проверка за ползване на наркотици, като ще се правят инцидентно такива проверки.
Бяха предприети редица мерки за елиминиране на човешкия фактор, където преминаването на композиции се регулира ръчно. На тези индустриални клонове ще има монтирани автомични изхвъргачки, които ще регулират преминаването на композициите. Вече има монтирани такива на 15 от общо 22 индустриални клона, съобщи Гроздан Караджов. Той каза, че при участъците в ремонт, това са най-рисковите места и при т.нар. развързани гари, които не са включени в системата за безопасност, ще има монтирани временни пултове, което ще привързва участъка към общата система за сигурност и ще се знае дали в този участък или гара може или не да се премине.