МОН разработва нови учебни програми, насочени към повече практически приложими знания

МОН разработва нови учебни програми, насочени към повече практически приложими знания

МОН работи усърдно за обща визия за промяна на учебните програми, не само с цел олекотяване, а за друга структура. Те трябва да са по-интегрални и да насочват към овладяване на умения и компетентности, също и да се усвояват по-практически приложими знания. Това каза зам.-министърът на образованието Емилия Лазарова по Нова ТВ.

"През 2008 г. бяха отбелязани най-много точки, откакто са въведени зрелостни изпити - 57. Сега учениците имат по-висок брой, но да имаме предвид, че от три години скалата на оценяване е различна. Доволни сме и горди от постижението на учениците. Всички положихме усилия, за да се предприемат мерки на регионално и училищно ниво за повишаване на грамотността", коментира тя. 

По думите ѝ НВО и матурите са полезни, за да се установи напредъка на учениците и как се изпълняват образователните политики. "Учениците, които имат слаби, средни и добри оценки са много по-малко от тези с отлични и с "много добър". Това се дължи на усилията на цялата образователна система за повишаване на резултатите. Полагаме усилия да преодолеем дефицитите, в почти всички училища са проведени пробни изпити. Имахме и два уебинара по рамката на PISA. Освен това в много от училищата на преден план във вътрешните квалификации беше повишаване на грамотността", обясни Лазарова.

Най-четени