Свръхзвуков самолет, който ще бъде пуснат през 2030 г., ще превозва от Ню Йорк до Лондон за по-малко от 60 минути

Свръхзвуковото пътуване се приближава до реалността след успешен тест на стартираща компания в Тексас , която един ден би могла да превозва пътници от Ню Йорк до Париж само за 55 минути, пише Daily Mail

Venus Aerospace завърши първия в света атмосферен тест на ротационен детонационен ракетен двигател (RDRE) - революционна задвижваща система, която използва въртящи се експлозии вместо постоянно горене, за да генерира тяга.

Тестът се проведе в сряда, 14 май, на космодрума „Спейспорт Америка“ в Ню Мексико , където малка ракета, оборудвана с новия двигател, излетя в 7:37 ч. местно време.

Главният изпълнителен директор на Venus, Саси Дъгълби, каза: „Това е моментът, към който работим от пет години.“

Компанията планира да използва двигателя за предстоящия си хиперзвуков самолет Stargazer, който се очаква да достигне Mach 4 (3069 мили в час), четири пъти по-висока скорост от скоростта на звука.

Ако бъде одобрен за търговски полети, самолетът на стойност 33 милиона долара би могъл да измине 3625-километровото пътуване между Ню Йорк и Париж за по-малко от час, почти три пъти по-бързо от Конкорд, който лети със скорост от 1354 мили в час. Настоящият полет отнема около осем часа.

Venus Aerospace има за цел да пусне самолета в експлоатация в началото на 2030-те години, като плановете му са да превозва до 12 пътници на полет.

Ако Stargazer бъде реализиран, това ще бъде първият пътнически самолет, който ще се движи по-бързо от скоростта на звука след Concorde.

Пенсиониран преди повече от 20 години, Конкорд лети на максимална височина от 60 000 фута.
Според Venus Aerospace, предстоящият им самолет не само ще бъде по-бърз, но и ще лети по-високо – до 33 000 метра.

Точно както пътниците на Конкорд преди почти четвърт век, пътниците на Stargazer ще бъдат достатъчно високо, за да видят кривината на Земята.

Това е мястото, където хоризонтът е лека извивка, а не права линия, обикновено виждана от 50 000 фута (15 000 метра).

Най-четени