Сигнал до “Труд”: „МъниГрам“ бави парични преводи

Сигнал до “Труд”: „МъниГрам“ бави парични преводи

От компанията се оправдават пред потърпевшия с технически проблеми

Сумата е в България, но не стига до получателя

Банков превод чрез “МъниГрам” се бави вече над 10 дни, въпреки че парите, изпратени от чужбина, са стигнали в България навреме и са записани в системата на компанията. Това сигнализира за “Труд” потребител, пожелал да остане анонимен, чиято история в детайли се пази в редакцията на медията. Парите, които трябвало да получи потърпевшият, са изпратени още в края на януари от Великобритания и трябвало да бъдат получени чрез банкова сметка и впоследствие изплатени от финансова институция.

Реално средствата са записани и пристигнали в системата на “МъниГрам” веднага, но след това не са преведени по банковата сметка на получателя. От компанията за преводи обясняват по телефона през своя колцентър, че става въпрос за техническа неизправност в банковата сметка. При проверка в банката уверяват титуляра, че проблем със самата сметка няма. Друга проверка показва, че всички детайли по сметката са верни.

Проблемът, според експерти, може да е заради факта, че някои банки в края на миналата година са спрели да изплащат парични трансфери на “МъниГрам” на своите гишета. В този случай, при липса на договорка между компанията за преводи и банката, парите трябва да се върнат при изпращача, обясниха специалисти.

От “МъниГрам” не връщат средствата до изпращач и вместо това съветват потребителя да напише жалба и да чака отговор в 4-дневен срок. По случая предстои да бъде внесена и жалба до КЗП.

До края на редакционното приключване на броя от “МъниГрам” не отговориха на изпратените (на мейла на компанията, посочен от колцентъра им) въпроси дали случаят е единичен, какви средства от преводи не са стигнали до българските получатели и, ако въпросът е технически, кога ще бъде решен.

Най-четени